تاريخ انتشار: 08 آذر 1400 ساعت 23:54:29
امضای توافق آبی تل‌آویو و امان بدون اطلاع ملت اردن

یک رسانه عبری زبان فاش کرد که مقامات اردن در حین مذاکرات با رژیم صهیونیستی درباره توافق آبی اخیر میان آنها خواستار محرمانه ماندن این موضوع شده بودند اما این مذاکرات و توافق صورت گرفته توسط رسانه‌های این رژیم افشا شده است.
به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی با اشاره به توافقنامه آب در برابر برق که روز دوشنبه گذشته توسط اسرائیل، اردن و امارات امضا شد، نوشت؛ دولت اردن درحالی این توافقنامه را امضا کرد که چند ساعت پیش از آن فیصل شبول، سخنگوی این دولت چنین موضوعی را تکذیب کرده بود.
معاریو نوشت: این مسئله ضعف دولت اردن در مقابل هرآنچه به اسرائیل مربوط می‌شود را آشکار کرد. طبق گزارش این رسانه، دولت اردن بدون اعلام این توافق به ملت این کشور توافقنامه مذکور را امضا کرد.
معاریو در ادامه آورده است که مقامات اردن از همتایان صهیونیست و آمریکایی خود خواسته بودند که محرمانه ماندن مذاکرات درباره این توافق را حفظ کنند و این توافق پس از درز اطلاعات درباره آن به رسانه‌های اسرائیل فاش شد.
در این گزارش همچنین آمده است: علیرغم "دستاوردهای اقتصادی" اردن از این توافق، اما اطلاع‌رسانی درباره آن به ملت این کشور برای دولت امان دشوار بود، چراکه اسرائیل یکی از طرفین آن است.
معاریو همچنین نوشت که نظام اردن خدمات بزرگی به اسرائیل ارائه می‌کند که مهمترین آن تامین امنیت مرزها است. اردن می‌تواند همان کاری را انجام دهد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با باز کردن مرزهای کشورش با اروپا به روی پناهجویان انجام داد و به مخالفان دولت سوریه اجازه داد تا وارد این کشور شوند.
این روزنامه در ادامه هشدار داد: زمانی که اردن نیروهای خود را از مرز با اسرائیل عقب بکشد یا کاهش دهد، اسرائیلی‌ها به اهمیت رابطه با امان پی خواهند برد.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 767
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91474
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.