تاريخ انتشار: 06 آذر 1400 ساعت 23:17:13
هزاران اردنی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند

هزاران اردنی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و به‌ویژه پس از زمزمه‌های اخیر درباره توافق جدید امان و تل‌آویو به خیابان‌ها آمدند.
هزاران اردنی، بعدازظهر جمعه به خیابان‌های امان آمدند و علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.پایگاه خبری «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در اردن گزارش داد که اردنی‌ها در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند.
براساس این گزارش، معترضان علیه توافق ‌آب در برابر برق با رژیم صهیونیستی شعار سر دادند و آن را ذلت و خواری در برابر اشغالگران خواندند.رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند که امان با تل‌آویو توافق کرده است که به ازای ارسال 600 مگاوات برق تولید شده با انرژی خورشیدی از اشغالگران آب دریافت کند.
المیادین در ادامه گزارش خود اضافه کرد که تظاهر‌کننده شعارهایی نظیر «گاز دشمن، نوعی اشغالگری است»، «عادی‌سازی روابط خیانت است» و «توافق "وادی عربه" با اشغالگران باید ساقط شود»، «وادی عربه صلح نیست، وادی عربه تسلیم شدن است» سر داد‌ه‌اند.
اردن و رژیم صهیونیستی در سال 1994 (73ش) توافقنامه‌ صلحی موسوم به «وادی عربه» امضاء کردند که در آن بر پایان دادن به خصومت دو طرف و اجرای مفاد منشور ملل متحد و قانون بین‌المللی در خصوص روابط دو طرف تاکید شده است.
ازسوی دیگر، شعار علیه دریافت گاز از اشغالگران اشاره به توافق سال 2016 (95ش) بین شرکت برق اردن و شرکت اسرائیلی «Noble Energy» دارد که به موجب آن رژیم صهیونیستی برای تجهیز اردن به حدود 45 میلیارد متر مکعب گاز به مدت 15 سال متعهد شده است.
آب برای اردن یک موضوع حیاتی است. طبق توافق سازش «وادی عربه» در سال 1994 (73ش) قرار بر این شد تا رژیم صهیونیستی از رود اردن آب برداشت کند و در فصول خشکسالی آن را به سمت اردن روانه کند؛ اما در دوره نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو»، اردن به دشواری توانست بخشی از نیاز آبی خود را از رود اردن برداشت کند تا جایی که نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی چندین بار تهدید کرد که «اردن را تشنه خواهد گذاشت».

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 841
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91449
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.