تاريخ انتشار: 06 آذر 1400 ساعت 01:37:52
آتش بس درفضای سیاسی کشور

نمی دانم این فقط احساس من است یا شما هم چنین احساسی دارید؟ احساس می کنم با استقرارِ دولتِ جنابِ رئیسی و افتادن همه قدرت بدست انقلابیون تندرو، یک حالت آرامشی برفضای سیاسی کشورحاکم شده. تغییراتی البته بوجود نیامده؛ فقرهمچنان درحال گسترش است؛ سیاست خارجی تخاصم-محور و طلبکار ازهمه همچنان ادامه دارد؛ تورم، گرانی، بیکاری سایه‌شان مستدام است و...صد البته که اگرقرارباشد تغییراتی هم بوجودآید، دست‌کم ظرف چند ماه نمی‌توان انتظار زیادی داشت. اما یک فضای سیاسی به دوراز تنش و تخاصم هر روز بیشتر احساس می شود.

*در چهار سالِ دومِ روحانی بخصوص دردوسال آخرآن، آتشِ سنگین توپخانه  تندروها یکسره دولت را گلوله باران می کرد. انقلابیون شبانه روز و بی‌وقفه درتلاش بودند تا همه مشکلات وکمبودها را برسردولت روحانی بریزند.ازکمبود واکسن کرونا گرفته تا گرانی مرغ و تخم مرغ،تا ریزگردها،بحران آب خوزستان،خشک شدن زاینده رود تا آلودگی هوا و خروج آمریکایی ها از برجام ... جملگی محصول بی تدبیری های دولت روحانی بودند.
*اصراربردشمنی باغرب وآمریکاستیزی، هزینه‌های سنگین هسته‌ای و نظامی، اصرار برصدورانقلاب ونابودی اسرائیل، گذاردن همه تخم مرغ‌هایمان درسبد روسیه و چین، حضورنظامی پرهزینه ودرعین حال بی حاصل درسوریه، یمن، لبنان و... نقشی درمشکلات کشورنداشتند. مشکل هرچه بود ازبی‌کفایتی دولت روحانی بود. مردم یا دست کم بسیاری ازمردم واقعا دیگراز آن جنگ روانی خسته شده بودند. گویی تندروها می خواستند از آن ۲۴میلیون نفر که به روحانی رای داده بودند انتقام بگیرند وبه آنها القاء کنند که هربلایی برسرتان دارد می آید مقصر خودتان بودید که به روحانی رای دادید. حالا هم بکشید تا درس عبرتی برایتان بشود که دیگربا طناب پوسیده اصلاح طلبان به چاه نروید و *فریب امثال صادق زیباکلام را نخورید که کشاندتان پای صندوق که به روحانی رای بدهید. واقعا مردم گیج  و مستاصل شده بودند. هر روز ده ها ها دشنام برایم در فضای مجازی می آمد که ما فریب تو را خوردیم و به روحانی رای دادیم.

*بنظرمی رسد که با قبضه قدرت توسط تندروها آن کارزار روانی فیصله پیدا کرده و یک حالت آرامش درجامعه بوجود آمده. تندروها دیگر اصراری ندارند که همه مصیبت های مملکت را برگردن بخش انتخابی بیاندازند چون نه تنها بخش انتخابی، بلکه کل حاکمیت دیگراز آن خودشان شده.
*تلویزیون کانال یک باحضور: شهرام همایون و صادق زیباکلام

*ارسال کننده آقای حاج عظیم نقی زادگان*
 

 

  تعداد بازديدها: 834
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91439
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.