تاريخ انتشار: 04 آذر 1400 ساعت 21:29:57
تظاهرات علیه اردوغان در آنکارا و اسلامبول درپی سقوط ارزش لیر

منابع خبری از تظاهرات در شهرهای اسلامبول و آنکارا در اعتراض به کاهش شدید ارزش لیر در مقابل دلار خبر دادند.
خبرگزاریها از برگزاری تظاهرات علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در اعتراض به سقوط ارزش لیر این کشور در مقابل دلار خبر دادند.براساس این گزارش، کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کردند که تظاهر کنندگان با سر دادن شعار علیه اردوغان، خواستار استعفای وی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شدند.
فعالان شبکه‌های اجتماعی همچنین از اقدام پلیس ترکیه در بستن میدان تقسیم اسلامبول خبر دادند.
در همین حال، «کمال قیلیچدار اوغلو» و «میرال اکشنیر» رهبران دو حزب اصلی مخالف، اردوغان را به برگزاری انتخابات زودهنگام دعوت کردند.این درحالی است که ارزش لیر ترکیه طی سال جاری میلادی 38 درصد در مقابل دلار کاهش داشته است.
لیر ترکیه همچنان درحال سقوط است به طوری که عصر دیروز قیمت هر دلار در بازار ترکیه، به 1/ 13 لیر رسید و نرخ تورم سالانه هم به نزدیک به 20 درصد رسیده که چهار برابر هدف دولت است. بانک مرکزی از آگوست تا کنون نرخ بهره خود را 400 واحد کاهش داده است و به 15 درصد رسانده است و این بدان معناست که ترکیه دارای نرخ بهره واقعی منفی است، سیاستی که ارزش دارایی لیر را کاهش می‌دهد و به مردم انگیزه بیشتری برای خرید ارزهای خارجی و طلا می‌دهد.
وضعیت کنونی اقتصاد ترکیه نشان می‌دهد که سیاست‌های اقتصادی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اشتباه بوده و سیاست‌های غیر منطقی او، به اقتصاد این کشور ضربه زده است.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 1117
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91425
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.