تاريخ انتشار: 04 آذر 1400 ساعت 21:15:08
استاندار .... استعفا

✍️سردار وحیدی در مسند وزارت کشور هفته گذشته در اظهاراتی به طرح جایگزین سازی استان محوری بجای وزارتخانه محوری در دولت رئیسی اشاره کرد که در یادداشت به غیر منطقی بودن چنین دیدگاهی اشاره کردم ، دیدگاهی که می تواند کشور را به سمت چالش امنیتی داخلی غیر قابل کنترلی سوق دهد، چالشی که جز ایجاد و تشدید اختلافات تا دشمنی آشکار بین استانی و نابودی مفهوم ملی دستآوردی نخواهد داشت. اینکه امثال حجت الاسلام رئیسی یا سردار وحیدی چرا خواسته یا نادانسته در صدد ایجاد شکاف در کشور هستند نمی دانم اما شعار مردم شهرهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری تحت عنوان استاندار ... استعفا استعفا، معنایی جز ظرفیت بالای بروز دشمنی و نزاع داخلی ندارد.
✍️اینکه رئیسی رئیس جمهور سیزدهم با چهل سال سابقه فعالیت و مدیریت عالی قضایی از یکسان سازی حقوق و دستمزد به عدالت یاد می کند خیلی مهم نیست اما اینکه برخلاف تمام اصول و قواعد اصولی علم اقتصاد و تجربه ارزشمند بشری در تمام کشورها علی الخصوص کشورهای پیشرفته و مرفه، هزینه عامل کار یا نیروی انسانی در تولید کالا و خدمات را تابع تصمیمات سیاسی حکومتی دانسته و تفاوت در توانمندی و ارزش افزوده عامل کار را هیچ تصور کند راهی جز اطمینان از نابودی تتمه ی اقتصاد علم گریز در حال احتضار ایران نخواهد داشت.
✍️مقام معظم رهبری در دیدار عمومی پس از سخنان روحانی رئیس جمهور پیشین خطاب به رئیس جمهور فرمودند: مخاطب بایدهای مورد اشاره در سخنان آقای روحانی خود رئیس جمهور هستند که البته با لبخند روحانی هم همراه بود، اما رئیسی هم باید درک کند تبلیغات انتخابات تمام شده و خطاب بایدها خود رئیسی و تیم انتخابی در دولت است، هر چند شاید در دوران ریاست قوه قضائیه و ریاست جمهوری مورد خطاب رهبری قرار نگرفته باشد.
✍️رئیسی با ادعای عدالت در پرداخت حقوق و برخورد با پرداخت غیر متعارف باید توضیح دهد آیا اقتصاد را علم می داند؟ آیا به نیروی کار اعم از مدیریت تا کارگر غیر ماهر بعنوان عامل غیر قابل تولید کالا و خدمات باور دارند؟ آیا به معادله پرداخت متناسب با میزان اثرگذاری عامل انسانی در افزایش تولید و کاهش هزینه کالا و خدمات هستند؟ آیا حذف تفاوت پرداخت به نیروی انسانی را به معنای مخالفت با نص فرامین قرآنی و سیره نبوی یا مبانی عقلی نمی دانند که به نابودی انگیزه فعالیت و خلاقیت در فعالیت اقتصادی می رساند؟  آیا اطلاق عنوان آیت الله ، حجت الاسلام ، ثقه الاسلام شیخ و طلبه به حوزویان اجحاف و بی عدالتی نیست؟ آیا نیروی کار متناسب با توانمندی و تخصص مختار به دریافت مبالغ مورد علاقه در برابر ارائه خدمات تخصصی نیست؟ آیا حذف تفاوت پرداخت متناسب توانمندی ، تخصص و اثرگذاری در سودآوری به معنای خیانت منجر به ترغیب بنیادین مهاجرت نخبگان نیست؟
✍️صبح امروز علی رغم حضور پُر رنگ عوامل نیروی انتظامی و امنیتی چادرهای معترضین زاینده رود به آتش کشیده شد. برخی جریان خبری مدعی اقدام تخریبی به قصد هراس افکنی توسط نیروهای انتظامی امنیتی و لباس شخصی را درج و پیگیری نمودند و برخی دیگر عملیات تخریبی را به نیروهای ضد انقلاب و عوامل دشمن منتسب و منتشر کردند اینکه عوامل حکومتی به قصد هراس افکنی در بین مردم معترض اصفهان عملیات تخریبی به آتش کشیدن چادر معترضین را انجام داده اند یا عناصر ضد انقلاب ، نفوذی و دشمن به عملیات تخریبی را به قصد افزایش تنش و تحریک معترضین و مردم به عمل متقابل انجام داده باشند حتماً نیازمند بررسی جدی و مستقل قابل راستی آزمایی است که قطعاً با توجه به سوابق مشابه شاید هرگز قابل دسترس نباشد، اما نیروهای انتظامی ، ضد شورش ، بسیج و امنیتی حاضر در میدان باید پاسخگوی ناکارآمدی و بی اثری در میدان مقابل مرجع قضایی و سازمان انضباطی نیرو باشند. آیا سردار وحیدی وزیر کشور و جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی با توجه به سوابق قابل توجه امنیتی نباید پاسخگوی حادثه حمله به تجمع آرام معترضین اصفهان و مورد استیضاح قرار گیرد؟  ۴ آذر ۰۰

  تعداد بازديدها: 2479
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91422
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.