تاريخ انتشار: 04 آذر 1400 ساعت 01:05:07
هبوط ارزش پول ملی

✍️اینکه جریان مسلط بر قدرت طی ۸ سال همراه و همصدا با اسرائیل در مخالفت با برجام فریاد کرد و بدون استثناء طی تمام ادوار مذاکره ایران و ۱+۵ بر تیم مذاکره کننده تاخت و پیشاپیش هر نتیجه قابل حصول را در راستای منافع آمریکا تعبیر و مردود دانست بماند. اینکه نمایندگان کشورمان در مذاکره با ۱+۵ عناصر فریب خورده ، شیفته تا هراسان از دشمن و ساده لوح در برابر لبخند دشمن متهم کردند بماند. اینکه همراه با ترامپ ، نتانیاهو و بن سلمان ۴سال مستمر خواهان برهم خوردن برجام بودند هم بماند، اما اینکه عناصر همین جریان در عصر رئیسی دگرگون و تلاش برای بازگردان آمریکا به برجام و اخذ توافق وین برای بازگشت ایران و آمریکا به تعهدات برجام را مجاهدت و از بصیرتی شجاعانه می دانند که می تواند آغاز مذاکرات جدی و سازنده بین طرفین باشد حتماً تحول قابل تاملی است.
✍️اینکه جریان مذکور همزمان با حضور رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی که بارها برخلاف نظر ، خواست و تبلیغات آمریکا و اسرائیل بر ماهیت صلح آمیز برنامه اتمی ایران صحه گذاشته چرا ادعای عجیب ، مشکوک و همسو با ادعا و خواست اسرائیل را تحت عنوان "وحشت اسرائیل و دشمنان از قدرت بازدارندگی اتمی ایران" تیتر بزرگ روزنامه قرار می دهد تا گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در برابر حملات تبلیغات ضد ایرانی مورد ادعای اسرائیل جایی برای دفاع نداشته باشد حتماً از حیث عمق نفوذ عناصر صهیونیسم در کشورمان جای بررسی و پیگیری امنیتی دارد. باید مراکز امنیتی کشورمان با جدیت مشخص کنند عناصر نفوذی صهیونیسم با کدام پشتوانه داخلی چنین بی محابا و آشکار بر امنیت ملی ایران می تازند؟
✍️اینکه اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پس از مذاکره با گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی که با هدف اعلام توافق برای اطمینان از حفظ نظارت قابل راستی آزمایی بر فعالیت اتمی در تهران است، چرا در حضور خبرنگاران مبهم گویی می کند نمی دانم، اما اینکه چرا قوم نگران از واگذاری حقوق کشورمان در برابر این حد از مبهم گویی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی کشورمان ساکتند و چون گذشته فریاد نمی زنند حتماً به دلیل اطمینان به مذاکره کننده یا اطلاع دقیق از جزئیات توافق فی مابین ایران و آژانس است هر چند با شعار شفافیت حق مردم است منافات داشته و لغو مصاحبه مطبوعاتی گروسی در بازگشت از تهران بر ابهامات افزوده است.
✍️رئیس جمهور ترکیه با ابلاغ دستور کاهش نرخ بهره بانکی به ۱۵٪ که کمتر از نرخ تورم اعلامی است نرخ مبادله لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا را طی هفته جاری با حدود ۹٪ کاهش روبرو کرد که علی رغم تاثیر کوتاه مدت بر افزایش قیمت کالای وارداتی به ایجاد زمینه افزایش صادرات و متقابلاً جذب درآمد توریسم می انجامد. بهرحال دستور رئیس جمهور ترکیه با اعتراضاتی در بازار ارز همراه و حتی برخی گروه های سیاسی بر لزوم کناره گیری اردوغان و برگزاری انتخابات زود هنگام تاکید می کنند که حتماً جدی نیست، اما کاهش نرخ بهره بانکی به سرعت با آثار مثبت افزایش سرعت گردش سرمایه در بازار تولید کالا و خدمات همراه و کاهش ارزش ۹٪ لیر در برابر دلار جبران خواهد شد.
✍️اینکه بخشی از رسانه های جریان قدرت در کشورمان بدون اشاره به دلائل کاهش نرخ مبادله لیر با ذوقی خُلّص تیتر کرده و نوشتند سقوط ارزش لیر ترکیه یا به حضور گسترده اعتراضی مردم ترکیه علیه اردوغان اشاره می کنند قطعاً دور از واقعیت و ریشه از ناراحتی ما نسبت به عملکرد اردوغان در برخورد با درگیری ارمنستان و آذربایجان و تحمیل بخشی از خشکسالی و سونامی دائمی ریزگردها به کشورمان دارد، اما ادعای اعتراض ترک ها به کاهش دفعی ارزش ۹٪ لیره در برابر دلار شاید حامل پیامی هم برای مردم ایران باشد که بی صدا و در سکوت شاهد سقوط که نه بلکه هبوط ارزش پول کشورمان از یک دلار در برابر ۷۰ ریال به یک دلار در برابر ۲۸۹۵۰۰ ریال یعنی بیش از ۴۰۰۰ بار تحمل بی ارزشی و نابودی قدرت خرید بودند. ۳آذر۰۰

  تعداد بازديدها: 2440
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91415
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.