تاريخ انتشار: 07 آبان 1400 ساعت 23:11:35
دیوار کوتاه مرجعیت

✍️اینکه چرا مردم ایران در برخورد با توهین مقاله ایران و ارتجاع سرخ و سیاه روزنامه اطلاعات ۱۷دی۵۶ به مرجعیت دینی و امام خمینی (ره) به شکلی حیرت انگیز در حمایت از مرجعیت دینی به خیابان آمده و در کمترین زمان ممکن کار رژیم و حاکمیت پهلوی را به ۲۲بهمن۵۷ رساندند، اما در برابر برخوردهای مکرر پس از انقلاب با مراجع که آخرین موردش اصرار به ادامه توهین فلان روزنامه علیه شیخ الفقها آیت الله العظمی صافی مرجع عالی مقام شیعه، کسی از ایرانیان ۱۴۰۰ معترض نیست ، حتماً موضوعی بسیار مهم و قابل بررسی است.
✍️اینکه نسبت باور و رفتار مردم ایران در برابر توهین به مرجعیت دینی سال ۱۳۵۶ و سال ۱۴۰۰ چیست و چرا ایرانیان ۱۴۰۰ برخلاف ایرانیان ۱۳۵۶ حتی در برابر اصرار به ادامه توهین علیه شیخ الفقهای مرجعیت دینی ساکتند قطعاً باید موضوع مطالعات علمی باشد  اما شاید مردم برخورد با مرجعیت را توسط مرجعیت و اقدامی صنفی تعریف می کنند.
✍️اینکه شورای سیاستگذاری  نماز جمعه پس از ۴۲سال برپایی مراسم نماز جمعه خطاب به امامان جمعه از ذکر نام افراد بعنوان مصداق فساد منع می کنند شاید اشاره به یکی از دلائل نماز  جمعه گریزی مردم مسلمان و متدین ایران دارد. نماز جمعه ای که در کشور ما به امام جمعه شناخته می شود و در شهر ده میلیون نفره تهران با جماعتی کمتر از چند هزار نفر برگزار می شود ، یعنی متاسفانه اکثریت مطلق مردم تهران و بسیاری از شهرها نماز جمعه یا امام جمعه را واجد شرایط حداقلی امامت جماعت نداسته و به رسمیت نمی شناسند.
✍️شاید بسیاری تهاجم و توهین به آیت الله العظمی صافی را از نتایج سکوت مراجعی چون آیت الله العظمی صافی در زمان توهین به مراجع پیشین می دانند که اگر امثال آیت الله العظمی صافی در زمانه توهین به مراجع پیشین با هر گرایش فکری و سیاسی سکوت نمی کردند امروز نیز یک روزنامه وابسته از جسارت اصرار به ادامه توهین آیت الله العظمی صافی برخوردار نبود و قطعاً مردم مومن و متدین چون قیام ۱۳۵۶ علیه توهین به مرجعیت دینی که در تبعید بود به خیابان آمده و  هتاکان به مرجعیت دینی را در هر لباس و منصبی به خاک ذلت می نشاندند.
✍️تلویزیون و رسانه های دولتی باید درک کنند که اگر در روز دیدار سردار قالیباف و تعدادی از نمایندگان‌مجلس با برخی مراجع تقلید قم نسبت به سانسور گلایه آیت الله العظمی صافی در مورد حقوق ابتدایی مردم اقدام نمی کردند شاید روزنامه های وابسته نیز جسارت نمی یافتند تا علیه مراجع هتاکی کنند و ایکاش سایر مراجع عظام هم بپذیرند که سکوت امروزشان سرنوشتی جز امروز شیخ الفقها آیت الله العظمی صافی نخواهد داشت. ۷آبان۰۰

  تعداد بازديدها: 2632
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91147
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.