تاريخ انتشار: 06 آبان 1400 ساعت 21:46:49
سختی خدا باوری

✍️بسیاری از ما شاید داستان پسری را که وقت رفتن به محل اقامه نماز باران چتری همراه داشت را شنیده باشیم سایر نمازگزاران با تعجب می پرسیدند چرا در این هوای گرم و خشک چتر آورده ای پسر پاسخ داد چتر آوردم  تا بعد از اقامه نماز باران زیر بارش باران خیس نشوم ، علی الظاهر پسر بچه بین نمازگزاران تنها کسی بود که با اعتماد به خدا عازم محل اقامه نماز باران بود.
✍️حتماً همه به یاد داریم که طی این سالها و دیگر ایام مبتلا به خشکسالی چند دهه گذشته مکرر با این سوال مواجه شدیم که دهها مرجع تقلید ، هزاران عالم دینی ، صدها امام جمعه و چند ده هزار امام جماعت مبلغ تزکیه نفس ، خداجویی و ... جسارت اقامه علنی و عمومی نماز باران را ندارند؟
✍️بسیاری از کسانی که از تجربه زندگی با مسافرت در برخی کشورهای اسلامی برخوردارند می توانند در مورد میزان توجه عامه مردم به آداب و فرائض دینی مشاهدات را توضیح دهند ، هر چند تقیّد به فرائض و مناسک هرگز به معنای دینداری ، ایمان و پایبندی به صفات اخلاقی نیست ، چنانچه اقامه نماز باران در کشورهای جنوبی خلیج فارس با حضور پادشاه ، امیر ، روحانیون ، مقامات و مردم این کشورها برپا می شود بدون انکه نزول باران یا خشک سالی را با میزان دینداری و خدا باوری نمازگزاران ارتباط داده و کسی را مورد قضاوت قرار دهند.
✍️شاید رسوخ عادت قضاوت دیگران در فرهنگ و کشور ما است که به مانعی جدی و موثر در برابر مبادرت به انجام برخی اقدامات مانند اقامه نماز باران توسط مراجع ، امامان جمعه و جماعات و علما تا ما اهالی این کشور تبدیل شده است تا جایی که بسیاری بواسطه وحشت از قضاوت عامه و حتی خواص ، جسارت انجام فرائضی مانند اقامه آشکار نماز باران را نداریم ، در حالیکه کشورمان از حیث شرایط طبیعی و اقلیمی تا سوء مدیریت به شدت دچار خشکسالی و کم آبی است و بیش از هر زمان دیگر در کنار اصلاح تصمیمات و اقدامات غلط ملی نیازمند درخواست خالصانه از پیشگاه حضرت باریتعالی هم هستیم.
✍️اینکه حضرت شیخ الفقها آیت الله العظمی صافی مرجع معظم تقلید در دیداری که سردار قالیباف ریاست مجلس و برخی نمایندگان خدمتشان داشتند ضمن بیان مطالب مختلف فرمودند: این درست نیست که با دنیا قهر باشیم و به شدت مورد تهاجم تخریبی و بی اخلاقی محض قرار گرفتند ، موضوع جدیدی نیست و علی الظاهر به رویه معمول حوزه ها تبدیل شده است ، اما برخورد آیت الله علوی بروجردی در دفاع از حریم مرجعیت و هشدار به رهبران جریانات فکری و سیاسی افراطی را باید غنیمت شمرد ، هر چند با هتاکی های حمایت شده گذشته به سختی بتوان به حریمی مصون از تخریب و هتاکی افرلطیون اشاره کرد.
✍️وقتی قاضی مرتضوی به یکباره و در تصمیمی عجیب توسط احمدی نژاد از ریاست ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا به ریاست سازمان تامین اجتماعی کشور ، انتقال یافت جمعی از نمایندگان مجلس که زاکانی هم بود با ارسال شکایت به دیوان عدالت اداری با اشاره به فقدان تجربه مدیریتی خواستار ابطال حکم مدیریتی صادره برای مرتضوی شدند . هیات عمومی دیوان عدالت ادری نیز در ۱۴مرداد۹۱ با صدور رای شماره ۲۶۱ حکم به ابطال حکم صادره برای مرتضوی را به وزیر کار و امور اجتماعی ابلاغ کرد ، دقیقا اشکالی که بسیاری نسبت به حکم غیر قانونی شهرداری زاکانی به دلیل فقدان تحصیلات همسو و تجربه مدیریتی وارد کردند ، هر چند هیچ مقامی حاضر به صدور رای مشابه حکم مرتضوی نشد. ۶آبان۰۰

  تعداد بازديدها: 2506
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91140
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.