تاريخ انتشار: 06 آبان 1400 ساعت 21:20:09
ریاست داماد و برجام

✍️اینکه وزیر و معاون سیاسی وزارت خارجه تاکید کردند با مسئول سیاست خارجه اروپا گفتگوی جدی و سازنده داشتند و توافق کردند پیش از پایان نوامبر که تاریخ دقیقش هفته بعد اعلام خواهد شد مذاکرات وین را شروع کنند نکته جدیدی نیست اما شاید سوال مناسبی است اگر قبل از آغاز مذاکره توضیح دهند.
*منظور از مذاکره جدی و سازنده چیست؟
*توافق برای ادامه مذاکرات وین با کدام زمانبندی مشخص و هدفگداری پیگیری خواهد شد؟
*وجود چه شرایطی را پس از سه ماه باید شکست مذاکره بدانیم؟
*چه مقامی شکست مذاکره و خروج از برجام را اعلام خواهد کرد؟
*چه تصمیمات و اقداماتی از طرف ایران بعنوان کوتاهی و عامل شکست مذاکره محسوب می شود؟
✍️شاید هنوز مهمترین سوال بی پاسخ این باشد علی رغم همسویی و یکدستی کامل مجلس ، دولت و ارکان حکومت با دیدگاه اعلامی مقام معظم رهبری مبنی بر:
*نتایج یک طرفه برجام به نفع شیطان بزرگ و اینکه همه چیز را داده و هیچ نگرفته ایم.
*احتمال تکرار شیطنت ، کارشکنی و بدعهدی آمریکا یا به فرمایش مقام معظم رهبری ماهیت ارباب و رعیتی آمریکا در برخورد با اروپا
*چرا نسبت به اعلام خاتمه برجام اقدام نمی شود؟
*چرا دولت و مجلس جدید که همصدا با تمامی ارکان حکومت تعریف می شود هنوز به لغو تحریمهای یکجانبه و ظالمانه آمریکا از طریق برجام امید دارند؟
*چرا دولت و مجلس همسو با سایر ارکان با اتکاء بر ایده کلیدی و راهبردی معظم له که مبنی بر قطع امید از بیرون و نگاه به توانمندی داخلی دارند ابتکار جدیدی را جایگزین برجام آمریکایی نمی کنند؟
✍️اینکه شهردار تهران تحت فشار یکپارچه افکار عمومی چپ تا راست و از کیهان تا شرق ناچار از اعلام لغو حکم صادره برای همسر دخترش شد قطعاً اهمیت چندانی ندارد چرا که حضور و نفوذ داماد و خانواده و نزدیکان شهردار منوط به صدور کاغذ پاره ای به نام حکم نبوده و نیست. واقعیت غیر قابل انکاری که در مورد تمام سطوح قدرت و مدیریت کشورمان صادق و یکایک قابل اشاره است ، چنانچه طی روزهای اخیر فهرست دامادهایی که چون بختک به واسطه موقعیت پدر همسرشان بر دارایی و سرنوشت کشور چسبیده لند متقابلاً توسط گروههای سیاسی علیه یکدیگر منتشر شده است که قطعاً قطره از دریاست.
✍️اهالی هشت سال دفاع مقدس به خوبی می دانند که بخشی از جوانان آن روزگار به دلیل نسبت نسبی و سببی با مقامات عالی کشور معاف از خدمت و جنگ بودند و دامادی مقامات بهترین و نزدیکترین راه برای کسب معافیت از جنگ بود بهرحال هر چه بود گذشت. رزمندگان دفاع مقدس هم به دلیل حرمت و شیفتگی اما هیچ ندیدند و در دفاع از کشور بسیار فراتر از وظایف و توان ایثار کردند، اما هشت سال جنگ سوریه که به دفاع از حرمین معرفی شد و شهدای بی ادعایش را به شهدای مدافع حرم می شناسیم و قدر می دانیم هم فرصتی بود تا تکرار تجربه تلخ هشت سال دفاع مقدس تکرار شود تا باور کنیم مقامات و خانواده مقامات کشوری و لشکری کشورمان هرگز در دفاع از باورها و کشورمان در کنار مردم نخواهند بود.
✍️شاید سوال مناسبی است که هزاران مقام کشوری و لشکری تا روحانیون در برابر مردم قرار گرفته پاسخ دهند فرزندان و داماد کدامشان در جنگ هشت ساله سوریه که به مدافعان حرمین تعریف و بسیاری را تحت همین عنوان مورد برخورد و تختئه قرار دادند حضور داشته و به شهادت رسیدند؟ چرا چون دوران هشت سال دفاع مقدس فرزندان و دامادهای بختک صفت بر اموال عمومی شرف حضور در جنگ هشت ساله سوریه یا دفاع از حرمین را نداشتند؟ ۶آبان۰۰

  تعداد بازديدها: 2873
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91138
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.