تاريخ انتشار: 11 مهر 1400 ساعت 22:31:45
استقرار و تهدید نظامی - امنیتی اسراییل در مرزهای کشورمان

✍️اینکه بالاخره کارشناسان معتمد سیاسی - نظام در برنامه تلویزیونی جهان آرا شبکه افق سرقت و انتقال اسناد طبقه بندی شده هسته ای ایران توسط عوامل اسراییل را تایید کردند شاید اولین گام در ارائه توضیح تکمیلی چرایی و چگونگی صدور امریه خروج و انتقال اسناد طبقه بندی شده از مرکز نظامی با حفاظت بالا به محلی غیر نظامی فاقد حفاظت باشد. اسنادی که طی سال های گذشته مستند اتهاماتی از قبیل فعالیت هسته ای غیر صلح آمیز یا اعلام نشده علیه ایران بود، اتهاماتی که شرایط بسیار دشواری را به مردم ایران و کشورمان تحمیل کرد.
✍️اینکه عبداللهیان وزیرخارجه در مصاحبه تلویزیونی به صراحت از استقرار و تهدید نظامی - امنیتی اسراییل در مرزهای کشورمان می گوید و کارشناس سیاسی - نظامی برنامه جهان آرا به پرواز پهپادهای جاسوسی اسراییل از خاک کشورهای پیرامونی تاکید می کند، یا عبداللهیان برگزاری مانور بی سابقه نظامی در مرزهای شمالی را هشدار به کسانی اعلام می کند که در صدد دست اندازی به خاک ایران هستند یعنی که دشمن آرام و بی صدا به مرزهای کشورمان رسیده است. یعنی وقتی ما برای برخورد با دشمن در دور دست و حتی با نگاه به مرز دشمن می جنگیدیم تا ناچار از دفاع در خانه نباشیم دشمن در مرزهای ما مستقر و در خانه ما مشغول عملیات نفوذ ، ربایش اسناد ، ترور و شاید ده ها اقدام دیگر بود که امروز نمی دانیم.
✍️اینکه بلافاصله پس از استقرار حاکمیت طالبان در افغانستان شاهد برگزاری مانور جدید الخلقه مشترک ترکیه ، آذربایجان و پاکستان در دریای خزر بودیم که متاسفانه با سکوت سایر کشورهای حاشیه دریای خزر علی الخصوص روسیه و ایران همراه شد و همزمان افتتاح دفاتر موسسات جاسوسی اسراییل در امارات و بحرین خبری گردید، یعنی هیچ قطعه امن مرزی برای کشورمان باقی نمانده است و شاید ما را برای ورود به بازی بسیار خطرناک مقابله امنیتی - نظامی با تهدیدات عوامل مستقر در حوزه پیرامونی ترغیب می کنند.
✍️حتماً بسیاری هرگز از مولفه های اقتدار امنیتی ایران در حوزه پیرامونی و بین المللی نشنیده باشند و ندانند که چرا بسیاری از دولت ها علی رغم تمام مشکلات بنیادین که با کشورمان داشتند و دارند اما ایران را تحمل و تمکین می کردند؟ چرا در برخورد با موضوع ایران همواره جانب احتیاط داشتند؟ شرایطی که برای بیننده امروز انبوه تسلیحات نظامی کشورمان هرگز قابل تصور نیست شاید سوال توصیفی مهمی است اگر به این پرسش پاسخ دهند که ایران فاقد توانمندی نظامی دهه هفتاد چگونه به اقتدار امنیت منطقه ای و شاید بین المللی رسیده بود؟ چگونه فردی در موقعیت فلاحیان وزیر اطلاعات وقت ایران پس از صدور حکم جلب بین المللی توسط دادگاه آمیا و غیره می توانست با امنیت کامل در خیابانهای آلمان قدم بزند؟
✍️اینکه امامان جمعه آذربایجان شرقی ، غربی ، اردبیل و زنجان علی رغم استقرار نیروهای امنیتی - نظامی اسرائیل در آذربایجان که به فرمایش عبداللهیان وزیر خارجه با احتمال دست اندازی به خاک ایران انجام شده است چرا در منازعه ترکیه - آذربایجان با ارمنستان به حمایت تمام قد تا اعلام آمادگی اعزام برای جنگ در کنار برادران آذری اقدام کردند؟ یا چرا مورد سوال و بازخواست قرار ندارند؟ بماند اما ایکاش قادر به درک این واقعیت باشند که وزیرخارجه دولت رئیسی در مصاحبه تلویزیونی بر احتمال تجاوز و دست اندازی آذربایجان مورد حمایت ترکیه ، پاکستان و اسرائیل به خاک ایران تاکید کرد.
✍️اینکه بعد از ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالای کره جنوبی به کشور شاهد مسابقه ایران - کره جنوبی بعنوان اولین بازی با تماشاگر در استادیوم آزادی خواهیم بود می تواند نکته جالبی باشد، اما شاید نکته جالب تر اعلام موافقت با حضور بانوان برای تماشای بازی مسابقه فوتبال دو کشور است که حتما چیزی متفاوت از حضور مورد مخالفت ورود دختران و زنان به ورزشگاه باشد، شاید استفاده از لفظ بانوان بجای دختران و زنان بسیاری از مشکلات احتمالی را مرتفع کرده باشد، شاید هم حضور الزامی زنان و دختران کره جنوبی مستقر در ایران به ایجاد فضایی امن برای حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه رسانده باشد.
✍️کمال خرازی با صدور حکمی عباس عراقچی را به دبیری شورای راهبردی روابط خارجی که با فرمان مقام معظم رهبری در سال ۸۵ به ریاست خرازی تاسیس گردید منصوب کرد که با توجه به سوابق و تجربیات عراقچی حتماً اقدامی ارزشمند است اما شاید پس از پانزده سال لازم باشد امثال خرازی حداقل یک بار در خصوص ماهیت ، کارکرد و دستاوردهای مراکز بالادستی از این دست توضیح دهند تا بدانیم با صرف پانزده سال بودجه و ظرفیت ملی مذکور چه بهره مشخصی به مردم و کشور رسیده است.۱۱مهر۰۰

  تعداد بازديدها: 2422
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90890
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.