تاريخ انتشار: 28 شهريور 1400 ساعت 23:04:46
من لََم یَقدِر عَلی زِیارَتِنا

*عمل به دستورالعملهای کرونایی باعث تاخیر هجده ماهه که به سان عمری گذشت حضور در حرم شریف آقا علی ابن موسی الرضا (ع) را با تاخیر روبرو کرد و دلتنگی شدید در این ساعات عزیز بالاخره به زیارت و مجاورت با ملجاء شریف رضای آل محمد(ص) رساند تا از جانب خود و به نیابت از خانواده ، اقوام ، دوستان ، همسایگان و هر اهل دل چشم به خراسان زائر حضرت رضا علیه السلام باشم.
*پس از اذن ورود و عمل به مختصر آداب معمول زیارت حرم آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام که به کرامت و امام رئوف می شناسیم به رسم عادات این ایام کانل خبری را هم نگاه کردم که با عبور از اخبار معمول و حتماً افزایش سطح واکسیناسیون کشور و روند نزولی آمار هموطنانی که به کرنا از دست می دهیم که روحشان شاد به حدیث شریفی از صاحب حرم آقا امام رضا علیه السلام رسیدم.
*حضرت رضا علیه السلام فرمودند ؛ مَن لََم یَقدِر عَلی زِیارَتِنا، فَلیَزُر صالحِی َموالینا،یُکتَب لَهُ ثَوابُ زَیارَتنِا به این معنا که هر کس نتواند ما را زیارت کند پس دوستان و پیروان شایسته‌ ما را زیارت کند تا پاداش زیارت ما برایش نوشته شود.
*بنابر فرمایش حضرت رضا علیه السلام برای زائر و مجاور حضرت بودن کافی است همانطور که از عرض ارادت جناب اویس نسبت به رسول مکرم اسلام خاتم الانبیا محمد(ص) نقل است یا نسبت به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) فرمودند و آنچه از حفظ حرمت و آبروی بندگان خدا علی الخصوص امت نبی مکرم اسلام مورد تاکید قرار گرفته کافی است اندکی توجه کنیم.
*کافی است هر کجا هستیم اندکی توجه و مسلمانی کنیم و همه را در حد توان حداقل اهل کشور ، شهر و محله خود را از علاقمندان و مشتاقان یا بندگان مورد لطف حضرت رضا بدانیم و عرض ارادت و زیارتی علی ابن موسی الرضا و بالاتر سیدالشهدا و بالاتر امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیهم السلام را در همانجا و دیدار مهربانانه بندگان عزیز خدا جستجو کنیم.
*دیروز که ساعتی را با افتخار در کنار و خدمت تعدادی از خادمین شریف حرم علی ابن موسی الرضا بودم عرض کردم ضمن ابراز ارادت تمام‌قد خدمت خادمین شریف بارگاه منور حضرت رضا علیه السلام اما باید باور کنیم که مشتاقان و شیعیان اهل بیت در هر زمان و مکانی می توانند بی نشان و تشریفات به خادمی اهل بیت و حضرت رضا علیه السلام مفتخر و سفیر شایسته در ترویج عملی سیره ، منش و باورهای ابلاغی اهل بیت باشند ، چنانچه فرمود: دیدار بندگان خوب خدا و مشتاقان اهل بیت روی دیگر زیارت اهل بیت خواهد بود.
*امید که به لطف و کرم حضرت رضا علیه السلام به اهل کرامت پیوسته و چون پدران و فرزندان علی ابن موسی الرضا علیه السلام آبروی خلق خدا را حرم امن الهی ببینیم و در دوران سخت بی هیچ نشان و لباسی به رسم رضای اهل بیت علیه السلام کریم بوده و در حد وسع و توان به خود و دیگران کرامت کنیم. حرم مطهر علی ابن موسی الرضا علیه السلام ۲۸شهریور۰۰

  تعداد بازديدها: 3009
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90747
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.