تاريخ انتشار: 28 شهريور 1400 ساعت 00:44:06
درخواست آمریکا برای معافیت طالبان از تحریم‌های سازمان ملل

نشریه آمریکایی فارین پالیسی از درخواست آمریکا برای معافیت طالبان از تحریم‌های شورای امنیت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه فارین پالیسی دیروز نوشت: ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا به مقامات ارشد طالبان اجازه دهد در بحث‌های بین‌المللی با هدف به ثبات رساندن افغانستان شرکت کنند.
این درحالیست که دولت آمریکا و هم پیمانان غربی واشنگتن، طی روزهای گذشته ضمن انتقاد کم رنگ از گروه تروریستی طالبان، همواره مدعی به رسمیت نشناختن این گروه و مخالفت با برقراری روابط دیپلماتیک با دولت برآمده از طالبان در افغانستان بوده‌اند.
عمران خان: جهان باید به طالبان وقت بدهد!
در همین رابطه نخست‌وزیر پاکستان که دولت و ارتشش روابط عمیقی با طالبان دارند،معتقد است جهان باید با طالبان تماس بگیرد و به آن‌ها «انگیزه» بدهد تا در زمینه‌هایی مثل حقوق زنان و دولت فراگیر، اقدام عملی انجام دهند.
به گزارش ایسنا، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفت: طالبان اکنون تمام افغانستان را در اختیار دارد و به دنبال جلب کمک جامعه جهانی است که می‌توان از این خواست این گروه استفاده کرد تا آن‌‌ها را «به سوی مشروعیت و حرکت به سمت درست» سوق داد! وی مدعی شداکنون جهان باید به آنها زمان بدهد تا یک دولت مشروع تشکیل دهند و به وعده‌های خود عمل کنند.
عمران خان خطاب به منتقدان که می‌گویند طالبان افغانستان را بی‌ثبات می‌کند، به خروج شوروی در سال 1989 اشاره کرد که منجر به "حمام خون" شد و گفت که او انتظار داشت خونریزی مشابهی پس از خروج نیروهای آمریکایی رخ دهد ولی طالبان نگذاشتند!
گفتنی است این گروه تروریستی از زمان اشغال افغانستان وعده داده است که حقوق بشر را به ویژه در مورد زنان و دختران حفظ کرده و به زنان اجازه دهد تا به کار خود ادامه دهند. با این حال، زنان از جامعه حذف شده‌اند و دستور داده شده است که در خانه بمانند و تحصیلات آنها محدود شده است.

  تعداد بازديدها: 744
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90743
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.