تاريخ انتشار: 22 شهريور 1400 ساعت 22:35:22
قدرت متوازن نرم و سخت

✍️بازگشت ناو گروه ۷۵ شامل ناوچه سهند و ناو بندر مکران که از ایده تغییر کاربری کشتی باری به شناور لجستیک نظامی و تجربه جسورانه عملیاتی ناو گروه ۷۵ در طی مسیر طولانی بدون پهلو گیری قطعاً برای یکایک هموطنان اقدامی قابل تقدیر است علی الخصوص که ناو گروه ۷۵ علی رغم تلخی ابتدایی غرق شدن ناو لجستیک خارک در بندر جاسک و لغو حرکت ناو گروه ۷۷  به مسیر خود ادامه داد.
✍️ناو گروه ۷۵ در پایان ماموریت با استقبال پُر شور مقامات عالی کشورمان وارد آب های سرزمینی شد چنانچه سردار قالیباف رئیس مجلس مانند برخی مقامات عالیرتبه از اقدام نیروی دریایی ارتش در اعزام ناور گروه ۷۵ به نماد اقتدار ایران و پایان سلطه استکبار بر جهان یاد کردند، تعابیری که شاید به طرح این سوال بیانجامد که اگر کشورهای با ۱۰۰سال سابقه برخورداری از ناوهای بسیار عظیم هواپیمابر که به شهر نظامی می مانند چه باید بگویند؟ اگر امروز ما هم حداکثر از ۲۰٪-۱۰٪ توانمندی آنها برخوردار بودیم چه می گفتیم و چه ادعایی داشتیم؟
✍️آیا دقت داریم که ما وقتی از قدرت نوظهور موشکی و پهبادی یا سایر تجهیزات و ظرفیت های دفاعی کشورمان می گوییم از چه حال و هوایی برخورداریم؟ بنده حتی با مرور یادداشت های خود شوق از افزایش قدرت نظامی کشورمان را بسیار پُر رنگ می بینم تا جایی که ناخواسته حتی لحن قلمم تغییر می کند که شاید در اثر خواست قلبی و مختصر سابقه خدمت در این حوزه باشد، اما اینکه وقتی سخن از دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است متاسفانه مقامات عالی مذهبی تا خطبای نماز و علمای  روحانی کشورمان با افتخار به چیزی جز توانمندی بومی نظامی اشاره نمی کنند شاید باید تامل کرد و  نگران بود.
✍️گویی انقلاب اسلامی که از عمق فرهنگ دینی ما نمایان شد به چیزی جز میوه قدرت نظامی و تسلیحاتی نرسیده است، اینکه روزهایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقابل جنگی خونین و طولانی قرارمان دادند و در برابر ارتش تا دندان مسلح دستمان خالی بود قدرت های مقابل همواره توانمندی تسلیحاتی خود را در برابر چشمانمان به نمایش گذاشته اند قطعا در تلاش بی وقفه کشورمان برای دستیابی به نقطه قابل اتکا و بازگشت ناپذیر تسلیحاتی بی تاثیر نبوده است.
✍️اما نباید فراموش کرد که صدور تفکر ، اندیشه ، باورها ، اصول اخلاقی و منش اجتماعی برخواسته از انقلاب اسلامی هنوز برای رفتن و دیده شدن قدم از قدم برنداشته است.
*چرا هنوز هیچ عالم و اندیشمند و کتابی از کشورمان به جرم نشر اندیشه انقلاب اسلامی مورد محدودیت ، ممنوعیت و تحریم غربی قرار نگرفته است؟
*چرا اندیشمندان مذهبی کشورمان از هر جریان سیاسی از محمد خاتمی تا مصباح یزدی و از ازغدی تا سروش و همه و همه بی هیچ محدودیتی می توانند برای ارائه اندیشه و برپایی ده ها کلاس ، سخنرانی و کارگاه آموزشی به کشورهای غربی سفر کنند؟
*چرا دانشگاه کلمبیا از حضور و سخنرانی تمام روسای جمهوری اسلامی ایران در زمان عزیمت به سازمان ملل استقبال می کند؟
*چرا سخنان ما را خطری برای خود نمی بیند؟ حتی مانند لندن از فعالیت دفاتر و مراکز تبلیغی مرتبط با مراجع عظام و رهبری استقبال می کنند؟
✍️نشر اجرای نمایشی همخوانی گروه موسیقی تعدادی از جوانان شهر فوق مذهبی دزفول که هیچ رزمنده دفاع مقدس اعزامی به جنوب بی خاطره از دزفول مقاوم‌ نیست خبر ساز شد هر چند فرمانده نیروی انتظامی منطقه اعلام کرد همه اعضای گروه موسیقی شناسایی و جلب شدند تا تعهد دهند و ... ادامه تکرار قصه پُر تکرار که داریم.
✍️اما باید باور کنند در شهر مذهبی نچندان بزرگ دزفول حتما جوانان علاقمند و مسلط به یک ساز خاص بیش از نوازندگان گروه سل لا و دارندگان مهارت در انواع ساز قطعاً بسیار بیشتر هستند که حتماً فی نفسه بد و تلخ نیست اگر امام جمعه و علمای ما بیش از افتخار به تولید انواع تسلیحات پیشرفته و هورا کشیدن برای ورود به اقیانوس اطلس به فکر تربیت نوای ساز جوانان شهرش باشد.
✍️هنوز فرصت تحلیل تظاهر یا ابتلاء طالبان به رفتاری متفاوت از گذشته نرسیده است، اما شاید اگر اندکی به تصاویر هنرنمایی خانم آریانا سعید آوازه خوان افغان در استادیوم فوتبال مملو از تماشاگر کابل توجه و دقت کنیم دریافت خواهیم کرد پیروزی بزرگ آمریکا طی سال های حضور در افغانستان دقیقاً در کدام نقطه است که طالبان را هم‌ ناچار به تبعیت از تغییر در رفتار کرده و خواهد کرد همانطور که ایلخانان مغول وحشی در مواجه با فرهنگ ایرانی اسلامی به مرور استحاله و بازسازی شدند.  ۲۲شهریور۰۰

  تعداد بازديدها: 3253
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90699
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.