تاريخ انتشار: 19 شهريور 1400 ساعت 21:54:22
.... و اما افغانستان

✍️سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه ۱۵ شهریور احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق را به حمله و پاسخ قاطع و کوبنده تهدید کرد.
پاکپور اظهار کرد: سال ها است که گروه های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جغرافیای اقلیم شمال عراق برای برهم زدن امنیت و آرامش مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اذیت و آزار برای مردم ساکن در این مناطق استفاده می‌کنند، اما خاکپور توضیح نداده است چرا این مقطع زمانی برای تهدید انتخاب شده است؟
✍️اینکه نیروهای نظامی کشور باید در مواقع ضروری و در چارچوب مجوز شورای عالی امنیت ملی و فرامین ابلاغی فرمانده کل قوا نسبت به رفع هر شکلی از تهدید مرزی اقدام کنند قطعا از پشتوانه ملی برخوردار است اما اینکه همزمان با انتشار خبر حمله جنگنده و پهبادهای ارتش پاکستان به پنجشیر موضع گیری فرمانده نیروی زمینی سپاه و خبر تایید نشده حمله جنگنده ها و پهبادهای ایران به مواضع و پایگاه گروه های ضد انقلاب مستقر در کردستان عراق منتشر شود حتماً جای تامل دارد.
✍️اینکه ایران علی رغم سکوتی که در این روزها در مورد افغانستان تحت سیطره کامل طالبان در آمده داشت شایسته است توضیح داده شود که در مورد سرنوشت افغانستان هم محور شده با پاکستان و عربستان با تفکر سلفی ، سرنوشت شیعیان افغانستان و پاکستان و هم مرزی  با سلفیت در تمام مرز شرقی کشورمان چه خواهد کرد. اما اینکه راهبرد و اقدامات راهبردی ما چه باید باشد تا افغانستان و پاکستان با عمق جانشان درک کنند با هر تفکر و دولتی هرگز بدون رعایت ملاحظات ایران استمرار نخواهند داشت به نظر نکته مهمتری است که باید با جدیت مورد توجه قرار گرفته و آثارش را در عمل شاهد باشیم. باید ببینیم که اولین سفر و تماس مقامات دو کشور در هر شرایطی تهران باشد.
✍️متاسفانه مانند تمام موضوعات مرتبط با کشورمان دانسته یا به غلط، سایه منحوس اختلافات و دعوای جریانات فکری داخلی که باید در مسائل داخلی دفن گردد، دیده می شود و همه به راحتی موضوعات بسیار مهم و پیچیده خارجی کشور را هم محل منازعات منفعت طلبانه و قبیله ای داخلی می کنند. هنوز هر سوال کننده بجای تامل و در صورت امکان دریافت پاسخ با برچسب و انگ، روبرو و از صحنه خارج می شود تا بخشی از ایرانیان بطور فاجعه باری مسائل بین المللی کشورمان را دغدغه خود ندانند.
✍️ایکاش شورای عالی امنیت ملی با عنایت به شرایط و براساس حداقل وظایف و مسئولیت های محوله به دبیرخانه شورا به مدیریت فضای سیاسی و تبلیغی اقدام و مانع از انتقال اختلافات داخلی به مسائل بین المللی کشور گردد. ۱۹شهریور۰۰

  تعداد بازديدها: 2419
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90667
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.