تاريخ انتشار: 18 شهريور 1400 ساعت 21:48:33
چه خوب که حاج قاسم نیست

✍️مرحوم آیت الله هاشمی در خاطرات مربوط به ۱۶شهریور۷۷ یعنی ۲۳سال پیش در چنین روزی نوشته است آقاى قاسم سليمانى، [فرمانده نيروي قدس سپاه] ‌آمد. گزارش سفر به روسيه و نوع كمك‌هايى كه روسيه در مورد افغانستان خواهد كرد، گفت و گزارش مقاومت خوب احمد شاه مسعود و حزب وحدت را داد و خواستار فعال‌ شدن ايران دركمك و احياناً كارهاى نظامى شد. فکر می کردم چقدر خوب شد که حاج قاسم شهادت را قبل از تحویل افغانستان به طالبان دید و شاهد رفتار ناجوانمردانه با مسعود احمد فرزند احمد شاه مسعود در پنجشیر نبود، علی الخصوص که دیروز بنابر اخبار دو راهپیمایی اعتراضی بانوان افغان همزمان مورد برخورد طالبان در کابل و پلیس در تهران قرار گرفت و چه خوب که حاج قاسم نیست ! .
✍️مراجع عظام در باب مُطَهرات مواردی مانند آب ، آفتاب ، استحاله ، انتقال ، اسلام ، تبعیت و... با شرایطی که در احکام بیان می شود پاک کننده عین نجاست می دانند مثل استحاله که عین نجاست با تغییر ماهیت ناشی از سوختن چوب نجس به خاکستر یا سگی که در نمکزار فرو رود و نمک شود یا کافری که شهادتین بگوید تا ظرف نجس به شرابی که شرابش حرارت دیده و سرکه شود.
✍️رهبران سیاست گذار کشورمان که جملگی اهل رساله و تحریر احکام هم هستند باید توضیح دهند که مخالفت یا مبارزه با آمریکا مبنی بر کدام یک از احکام مطهرات عقلی و قرآنی تطهیر کننده طالبان است؟ چرا با همین منطق برای اسرائیل و آمریکا حکم تطعیر  صادر نمی کنند؟ آیا پیشداوری و اصراری که برای نابودی بعنوان تنها راه ممکن در مورد آمریکا و اسرائیل، کفر به توبه پذیری باریتعالی نیست؟ چرا توبه و اصلاح طالبان با سابقه آن همه جنایت و بدویّت حیوانی را می توان در مرز کشور بر بالای سر شیعیان باور کرد اما تغییر رویه مثلا آمریکا و اسرائیل غیر ممکن و غیر قابل قبول است؟
✍️آیا در رویه حاکمیتی امام علی علیه السلام اتحاد تاکتیکی با دشمنان دین و انسانیت مصداقی دارد؟  آیا امام علیه السلام صرف رویارویی مقطعی و شاید عوامفریبانه مثلاً معاویه با خوارج یا خوارج با معاویه را دلیل بر اصلاح و اهلیت مثلاً معاویه و خوارج دانسته و با آنها علیه دیگری پیمان دوستی و همراهی بستند؟ چرا مقامات ما اعلام مخالفت یا تضاد منافع و حتی نمایش ضدیت از طرف هر شخص ، گروهی یا کشوری با آمریکا یا مثلاً با اسراییل را به منزله استکبار ستیزی می دانند و از جان و مال مردم ایران هزینه می کنند؟ آیا دفاع و حمایت از هر کسی که اندک نمایش مخالفتی با آمریکا داشت ساده انگاری و یا شدت لجاجت و عناد با منافع و مصالح ملی نیست؟
✍️چرا جریان فکری داخلی که طی هشت سال گذشته بی وقفه به همراه و همصدایی با مثلث شیطانی ترامپ ، نتانیاهو و بن سلمان اصرار داشت امروز مخالفت با طالبان را همراهی با آمریکا و اسرائیل می نامند؟ چرا مقابله با جریان فکری طالبان در سوریه واجب عینی و توجیه کننده پرداخت دهها میلیارد دلار از بودجه مردم ایران و تقدیم چند هزار شهید شد اما حتی سوال در مورد چرایی سکوت و همراهی ایران با طالبان در افغانستان به غربزدگی و دلدادگی آمریکا تعریف می شود؟
✍️دبیر شورای عالی امنیت ملی هر چند بسیار با تاخیر و لکنت فراوان بخشی از اقدامات طالبان را محکوم کرد اما رئیس جمهور و وزیر خارجه در مورد موضع حمایت و همراهی ایران با طالبان هنوز صًُم و بُکم ساکت هستند. مقامات ما که چهار سال (۲۰۱۷-۲۰۱۳) حضور نظامی ایران در سوریه را که هدفی جز حمایت تام از حکومت اسد در برابر مخالفین سوری نداشت را هم  از سال ۲۰۱۷ که داعش اعلام موجودیت کرد برای مقابله با داعش اعلام کردند و امروز سوال مردم از چرایی همراهی ایران با طالبان را به درخواست دخالت نظامی ایران در افغانستان تعبیر می کنند.
✍️عبداللهیان وزیر خارجه در دیدار با روسای رسانه ها نسبت به مصوبه طرح صیانت از توانمندی هسته ای مجلس انتقاد و این مصوبه را مانع جدی در برابر بازگشت به برجام‌ اعلام‌ کرد، موضع گیری که نمایندگان و جریان فکری با سکوت همراهیش می کنند موضع دقیقی که عیناً با همین معنا وقتی توسط دکتر ظریف مطرح شد رگ غیرت جناحی بسیاری بیرون زده بود و بر مدار خیالپردازی با هیاهو و جنجال آفرینی حول سرقت و انتشار نوار مصاحبه دکتر ظریف اقدام کردند.
✍️سردار سرلشکر رحیم صفوی فرمانده کل سابق سپاه در حمایت از دولت جدید فرمودند: مردم باید بدانند یک شبه همه مشکلات حل نمی شود اما نفرمودند مردم می دانند جمعی از این روزها و شب ها که بر ما گذشته و هیچ مشکلی مرتفع نشده و به طور روز افزون بر مشکلات افزوده می شود را ۴۲ سال می گویند، ۴۲ سالی که چین را از صفر مطلق به دومین اقتصاد جهان رسانده است و ترکیه در فقر و امارات تفدیده رویای ایرانیان شده اند. ۱۸شهریور۰۰

  تعداد بازديدها: 2365
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90657
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.