تاريخ انتشار: 12 شهريور 1400 ساعت 20:24:51
سید حسن فیروزآبادی

✍️خبر کوتاه است رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروز آبادی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. کرونا برای همه در هر نقطه از جهان ویروسی خطر ناک اما در برابر مردمانی که با تدبیر و تعهد صادقانه مقاماتشان فرایند تامین و واکسیناسیون را به موقع انجام دادند رام و در حال اتمام است. شرایط پایداری که در صورت تامین و تزریق حداقل روزانه یک میلیون دُز واکسن برای ایران نیز حداقل پس از صد روز دیگر شاید قابل دسترس باشد.
✍️اینکه چه کسانی مقصر مرگ ده ها هزار ایرانی و زجر میلیون ها خانواده و نابودی بخشی از اقتصاد ناتوان کشورمان شدند بماند اما امروز همه علی الظاهر جز به تامین واکسن وارداتی به هر قیمت و از هر کجا می اندیشند تا شاید بیش از این در حال مرگ و عذابمان مضحکه دیگران نباشیم تا شاید وقتی مسابقات کشورهای پیشرفته با حضور تمام تماشاگران برگزار می شود و همه شاد هستند به استودیوهای خالی و چون قبرستانمان نگاه نکنیم و دلمرده تر از قبل نشویم.
✍️خبر درگذشت دکتر فیروزآبادی بیش از هر چیز روزی را به خاطرم آورد که وزیر خارجه توانمند و شایسته ایران در برابر وزرای ۶ ابرقدرت نظامی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی جهان ایستاد تا به توافقی برای سربلندی و عزت مردم کشورش رسید. روزی که با اعلام توافق مقدماتی لوزان بسیاری در ایران به وجد آمده و با سربلندی شادمانی کردند.
*آیت الله امامی کاشانی امام جمعه تهران در خطبه نماز جمعه ۱۴فروردین۹۴ این دست آورد بزرگ را تبریک گفت
*سردار باقر قالیباف شهردار وقت تهران شنبه ۲۵فروردین با یادداشتی در روزنامه همشهری اخذ نتیجه مطلوب ایران را تبریک گفت  
*سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وقت در ۱۶فروردین با انتشار بیانیه ضمن تبریک به ملت بزرگ ایران اسلامی از رئیس‌جمهور ، کارگزاران و بخصوص وزیر خارجه که موجب سربلندی و پایداری هر چه بیشتر ملت بزرگوار ایران اسلامی شدند قدردانی کرد.
*دکتر لاریجانی رئیس مجلس در ۱۷فروردین بیانیه لوزان را نشانه خوبی دانسته و از تیم مذاکره کننده تشکر کرد.
*سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در ۱۸فروردین با انتشار بیانیه تاکید کرد به فضل الهی فرزندان انقلابی ایران اسلامی در نبرد دیپلماتیک خود تا به امروز توانسته‌اند از حقوق ملت ایران به شایستگی دفاع کنند و ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های سیاسی این عزیزان و ایستادگی روی خطوط قرمز تعیین شده، قدردانی می‌کنند.
✍️آنروز مقامات بسیاری با شعور و شعف فراوان پیام های مشابه داشتند ، روند صدور پیام شادمانی که با سخنان مقام معظم رهبری در ۲۰فروردین خاتمه یافت. معظم له فرمودند: اینکه حالا به بنده و به دیگران تبریک می گویند بی‌معنی است چه تبریکی؟ آنچه تا کنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ منتهی به توافق را تضمین می کند نه محتوای توافق را تضمین می کند حتّی تضمین نمی کند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود.
✍️پس از سخنان پنج شنبه ۲۰فروردین مقام معظم رهبری فضای سیاسی کشور به سکون رسید. بسیاری از مقامات آرام آرام به تغییر موضع رسیدند و برخی چون مرحوم آیت الله هاشمی یا دکتر علی لاریجانی بر نظر ابتدایی خود در حمایت از دستاورد تیم مذاکره کننده ایران ایستادند. بسیاری سکوت کردند و برخی چون سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح یا سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه و دریادار سردار اعلایی اولین فرمانده نیروی دریایی سپاه با اصرار به موضع اعلامی کناره گیری یا برکنار شدند.
✍️امروز که حتی نمایندگان افراطی چون سردار کریمی قدوسی ، حجت الاسلام پژمانفر ، حجت الاسلام ذوالنور و بسیاری دیگر که در صحن مجلس فریادها داشتند دکتر صالحی را به مرگ تهدید کردند. علیه دکتر طریف فحاشی ها داشتند و برجام آتش زدند، تنها راه برون رفت از بن بست مذاکره وین را بازگشت امریکا به تعهدات برجامی اعلام می کنند. امروز بازگشت آمریکا به برجام را موضع رسمی و راهبردی مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا می دانند. کسی نمی گوید آنروزها چرا مرحوم سرلشکر بسیجی دکتر فیروز آبادی یا امثال سرلشکر جعفری باید به دلیل تبریک پیروزی برجام ناچار از استعفا و برکناری از ریاست ستاد کل نیروهای مسلح شده باشد؟
✍️حداد عادل که برای تاسیس مجتمع آموزشی غیر انتفاعی فرزندنش فریدالدین نازنین املاکی به ارزش ۶۰۰میلیارد تومان در خیابان فرشته از املاک بنیاد مستضعفان دریافت کرده بود وقتی طی روزهای گذشته مدعی شد مردم با دیدن رئیسی به یاد شهید رجایی می افتند به خاطر آوردم که همین حداد پدر فریدالدین نازنین در سال ۱۳۸۴ هم افاضه فرموده بود دولت احمدی نژاد زنده کننده یاد و خاطره شهید رجایی است علی الظاهر حداد هر از گاه باید یادآوری کند از مشی و منش شهید رجایی هیچ نمی داند. ۱۲شهریور۰۰

  تعداد بازديدها: 2455
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90607
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.