تاريخ انتشار: 12 شهريور 1400 ساعت 19:25:10
ترک فعل خرازی

✍️خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی قطعا به دلائل متعدد شاید از جمله موارد بسیار معدود قابل استناد در مورد روند و کم و کیف حوادث و اتفاقات یا تصمیمات افراد و جریان های سیاسی کشور در روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا رحلت آن مرحوم باشد . خاطرات مرحوم هاشمی در زمان حیات افرادی که نامشان به مناسبت های مختلف منتشر و مورد تجدید چاپ مکرر قرار گرفت ، در حالی که مرحوم‌ هاشمی بر خلاف بسیاری از صاحبان اسامی در قدرت قرار نداشته و هتک حرمت و هجوم به هاشمی سهل الوصول ترین امور کشور بود ، اما هیچ یک از صاحبان اسامی مندرج در خاطرات معترض و منکر نشده و حتی اصلاحیه و توضیح خاصی را منتشر نکردند.
✍️بدیهی است چاپ خاطرات پس از مرحوم آیت الله هاشمی در مورد روند تصمیمات ، حوادث و اتفاقات یا افراد و جریان های سیاسی و قدرت که به نوعی به حضرت امام (ره) ، مرحوم هاشمی و سایر بزرگانی که نیستند قابل استناد و اعتماد نخواهد بود ، علی الخصوص که انتشار خاطرات از طرف مقامات صاحب قدرت و در مسند انجام شده باشد . بنابراین شاید از خاطرات منتشر شده مرحوم هاشمی بعنوان قابل استنادترین اوراق توضیحی تاریخ انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و سال های پُر فراز و نشیب گذشته تا ۱۳۹۶ نام برد.
✍️آقای روحانی آمد(۱۰شهریور۷۷) راجع به مسایل افغانستان گفت، سرهنگ [الله‌مدد] شاهسوند كه در كنسولگرى ما در مزارشريف بوده و با زحمت خود را به ايران رسانده، مى‌گويد طالبان همه را به زيرزمين بردند و با شليك گلوله شهيد كردند. او خودش را به زمين انداخته و به مُردن زده و به پايش تیر خورده، بعداً بيرون آمده. يك نفر ديگر هم زنده و مجروح بوده كه تلاش او براى نجاتش بى‌اثر مانده. خودش از كنسولگرى بيرون آمده و راننده شيعه افغانى‌كنسولگرى، او را به منزلش برده و سپس همراه خانواده او، با لباس افغانى به ايران آمده‌اند و احتمالاً فرد دوم هم زنده باشد.
*آقاى روحانى گفت، در مقر نظامى‌مان در خراسان، دستگاه شنود گذاشته بودند كه در افغانستان مي‌شنيده‌اند و اسرار نظامى را كشف كرده بودند. بعد از كشف آن، سريعاً جايگزين شده است. درباره نحوه عكس‌العمل ما در مقابل پيشنهاد مُلا [محمد] عمر، [رهبر طالبان]، در خصوص دخالت سازمان ملل، براى روشن‌شدن سرنوشت ديپلمات‌هاى ايران و عكس‌العمل احتمالى مذاكره‌كرديم.
✍️شاید مرور خاطره مذکور حائز چند نکته مهم باشد که به کار امروز هم بیاید. نکته اول اینکه برخلاف ادعای فیلم مزار شریف که علی الظاهر براساس اسناد و مدارک ادعایی ساخته شده است نفر بازگشته به ایران افسر نظامی است که به اتفاق فرد افغان و خانواده اش به ایران می رسند ، نکته دوم ملاعمر رهبر طالبان بر خلاف تبلیعات پُر حجم و انحرافی آن روزها و این روزها پیشنهاد عقلانی بررسی حادثه کنسولگری توسط سازمان ملل را داده است. نکته سوم اینکه ستاد مراکز نظامی شرق کشور که علی الظاهر باید از سطح حفاظتی بالایی برخوردار باشد نه توسط سرویس پاکستان و عربستان و سایرین که حتی توسط طالبان قابل شنود بوده و طبعاً از تصمیمات و اطلاعات نظامی کشورمان به لحظه مطلع بودند.
✍️مرحوم هاشمی در ادامه خاطره ۱۰شهریور۷۷ آورده اند آقاى [علاءالدین] بروجردى، [نماینده ویژه در امور افغانستان] آمد. از وضع انفعالى وزارت امور خارجه و شوراى عالى امنيت ملى در مورد افغانستان و عدم آمادگى ستادكل [نیروهای مسلح] در اقدام مناسب، انتقاد داشت و گفت، دستور صريح [آقای سیدکمال خرازی]، وزير امور خارجه بود كه ديپلمات‌ها در مزارشريف بمانند و اكنون رسانه‌ها از او انتقاد مى‌كنند كه چرا مانده‌اند و او نمى‌خواهد وزارت امورخارجه را زير سؤال ببرد. البته اینکه خرازی حدود دو دهه است که منصوب رهبری در ریاست شورای راهبردی روابط خارجی است بماند ، اما به قول رئیسی و اژه ای روسای سابق و فعلی قوه قضائیه هنوز هم رسیدگی به اتهام خرازی در موضوع کنسولگری ایران در مزارشریف تحت عنوان ترک فعل ممکن و ضروری می باشد.
✍️آیت الله نوری همدانی از مراجع معظم تقلید قم در دیدار با عبدالملکی وزیر جدید کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه حافظ قرآن بودن عبدالملکی مایه مباهات و مزیتی بسیار گهربار است فرمودند: به دنیا نشان دهید حکومت اسلامی در همه زمینه ها موفق است ، اما ایکاش آیت الله نوری همدانی بی توجه به همه دنیا برای کسب اطلاع موفقیت ما از وزیر جدید در مورد جزئیات دقیق برنامه های کاهش درد و رنج معیشتی حداقلی بالغ بر ۷۰٪ جمعیت زیر خط فقر کشور می پرسیدند ۱۱شهریور۰۰

  تعداد بازديدها: 3404
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90603
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.