تاريخ انتشار: 02 شهريور 1400 ساعت 23:16:38
حذف قانون اساسی

✍️جلسات رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیسی رئیس جمهور سیزدهم برقرار است ، منهم در یادداشت های قبل به چند نکته در این خصوص اشاره کردم اما جلسات رای اعتماد حامل موارد متعددی قابل اشاره است که در مواردی قابل اغماض نیست. نمایندگان ضمن توجه به شخصیت و سوابق وزرای پیشنهادی باید به بررسی و تطبیق برنامه وزرا با اسناد بالادستی بپردازند اما نمایندگان این دوره در قالب موافق یا مخالف در بی توجهی به اسناد بالادستی شامل قانون اساسی ، سند چشم انداز ، برنامه پنج ساله ششم و حتی سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری رکورددار تمامی ادوار مجلس هستند.
✍️نمایندگان تا نیمه سومین روز جلسات رای اعتماد متاسفانه در موافقت یا مخالفت با وزرای پیشنهادی مطلقا به اسناد بالادستی بعنوان تنها مرجع قابل ارجاع توجه نداشته و اشاره نکردند هر چند تمامی موافقان و مخالفان بطور متوسط بین ۷-۳ بار برای تایید مواضع خود به جملاتی از سخنان رهبری اشاره داشتند که غالبا استناد به متن سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری نبود و بیشتر متکی بر رویکرد اثبات یا انکار گرایش سیاسی بود.
✍️نمایندگان این دوره مجلس با عبور از اسناد بالادستی شامل قانون اساسی ، سند چشم انداز ، برنامه پنج ساله و سیاست های کلی ابلاغی رهبری عملا بر برنامه محور بودن بررسی اعتبار نامه وزرای پیشنهادی خط بطلان کشیده و هیچ چشم انداز روشنی مبنی بر برنامه محور بودن رای اعتبار وزرای پیشنهادی ارائه نمی دهند تا وزرا هم به یقین برسند که میزان سنجش مجلس از عملکرد وزرای جدید اجرا و پایبندی به برنامه های مستند به اسناد بالادستی نبوده و مشتاق اقدامات هیجانی و قابل تبلیغ خواهد بود. ۲شهریور۰۰

  تعداد بازديدها: 3385
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90502
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.