تاريخ انتشار: 31 مرداد 1400 ساعت 21:53:22
شاخص هویج

✍️امروز هم رئیس مجلس بارها ناچار از اعلام این تذکر به نمایندگان موافق و مخالف کلیات دولت بود که آقایان لطفا در چارچوب دستور صحبت کنید و در وقت موافق و مخالف با کلیات دولت پیشنهادی به موضوعات استانی و حوزه انتخابیه نپردازید. اینکه چرا فردی در سطح نمایندگی مجلس هنوز قادر به درک معنا و مفهوم دستور جلسه نبوده و وقت موافقت و مخالفت با کلیات دولت پیشنهادی را که به نوعی باید متمرکز بر تطبیق وزرا با برنامه اصلی دولت باشد صرف طرح مطالبات معمول حوزه انتخابی می کند برای درک پیچیدگی قوانین تصویبی چه انتظاری می توان داشت.
✍️علی رغم گذشت یک هفته پس از انتصاب فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش هنوز موضوع مذهب رسمی فرمانده محل بحث است یعنی احتمالا امیر دریادار ایرانی برای توضیح مذهبش راهی بسیار دشوار و پیچیده پیشرو دارد در حالیکه در صفحه اول شناسنامه هر ایرانی مذهب و دین افراد ذکر و کپی شناسنامه دریادار ایرانی در پرونده پرسنلی و کارگزینی ثبت و ضبط و احتمالا سلسله مراتب نظامی ارتش و ستاد فرماندهی کل قوا هم مطلع باشند.
✍️بهرحال هیجانات اجتماعی قابل مشاهده در برخورد با خبر انتخاب و انتصاب فردی از اهل سنت به فرماندهی میانی یکی از نیروهای نظامی می تواند به معنای اعتراض به نادیده انگاری چهل ساله نسبت به حقوق اجتماعی ایرانیان پیرو سایر مذاهب باشد چنانچه محمود زاده نماینده مهاباد و سعیدی نماینده بخش جنوبی سیستان و بلوچستان در مخالفت با کلیات دولت خطاب به رئیسی ضمن تشکر از اقدام حکیمانه رهبری در انتخاب ایرانی نسبت به بی توجهی رئیس جمهور در انتخاب دولت به اهل سنت شامل کردها ، ترکمنها.، عربها و بلوچها اعتراض کرد.
✍️اینکه ‏آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت هم با تحسین واکسن برکت اظهار کرده: هنوز نتایج مثبت این واکسن تولید داخل را هیچکس نمی داند و قطعا در آینده جهانیان برای دریافت این واکسن هجوم خواهند آورد ، در نوع خود جالب و سلامت فلاحتی را که گویی متوجه وضعیت اسفبار و شاید عملکرد ستاد اجرایی در تولید واکسن کرونا نیست که به ادعای دکتر شهریاری رئیس کمیسیون پزشکی مجلس در مصاحبه تلویزیونی از عوامل اصلی تاخیر در واردات واکسن خارجی بود را موضوعی قابل بررسی می نماید.
✍️راستی نماینده شبستر در دفاع از سن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که در ۴۰ سالگی قرار دارد و حتما هم ایرادی ندارد اظهار کرد پیامبر اسلام (ص) هم در سن ۴۰ سالگی مبعوث به رسالت مبعوث شدند البته نماینده شبستر می توانست به اعلام جانشینی امام علی علیه السلام توسط پیامبر در ۱۰ سالگی یا امامت آقا امام جواد علیه السلام در ۹ سالگی و حتی اعلام بعثت حضرت مسیح سلام الله علیه در چند ساعت بعد از ولادت استناد کند. علی الظاهر سنت مستند سازی تاریخی دلخواه بجای ارائه ادله منطقی و معقول مبتنی بر اثبات شایستگی و تجربیات موفق تمامی ندارد . شیوه ای که تاریخ را نه برای فهمیدن و کسب تجربه که تنها برای انسداد عقلانیت می شناسد.
✍️هویج که همواره در چینش مغازه های میوه فروشی با ظرفیت کیسه های نایلونی بزرگ در محدوده بیرونی مغازه قرار می گرفت این روزها با دستیابی به قیمت حیرت انگیز از موز عبور کرد شاید دیگر حتی برخی مقامات سیب زمینی صفت هم آرام آرام باور کنند که قدرت و سبد خرید مردم ایران سالها است که به هیچ رسیده و این روزها دیگر به محصول حاشیه سیفی جات ، هویچ هم نمی رسید. شاید نجوم سازی این روزهای  هویج که از موز که سالهای نچندان دور  از سوغات سفر گران حج محسوب می شد تلنگری باشد تا همه مقامات دیروز و امروز بفهمند که در کشورمان هر چیزی هر چند به ظاهر بی ارزش و ناچیز از قابلیت بسیار بالای بحران سازی غیر قابل مهار برخوردار بوده و می تواند در لباس شاخصی جدید تعریف گردد.
✍️‍حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که در ادوار گذشته از مخالفین افراطی برجام بود و برجام را فاقد دستاورد حداقلی می دانست ضمن صحبت در موافقت با کلیات وزرای پیشنهادی دولت رئیسی اظهار کرد: ان شاءالله این کابینه چک وصول نشده برجام را وصول می کند و تحریم ها را برداشته و هرگز مسائل داخلی را به مذاکرات پیوند نخواهد زد. اینکه تاج الدینی هم متوجه شده که چک برجام واقعیت داشت و صادر شد جای شکرش باقی است اما اینکه بد عهدی آمریکای ترامپ و دنباله ایرانیش در عدم وصول چک چاق و چلّه برجام را به دروغ هیچ اعلام کردند باید روزی صادقانه پاسخگو باشند. اینکه در آرزوی وصول چک پُر برکت برجام توسط این دولت هستند یعنی هر چه تاکنون در مورد ضرورت ترک مذاکره دولت دوازدهم می گفتند چیزی جز لاف و دروغ نبود چرا که امروز هم همه مخالفین برجام برای رفع مشکلات معیشتی کشور همانطور که حجت الاسلام میر تاج الدینی فرمودند ایده مشخصی جز چشم داشتن به وصول چک برجام ندارند. ۳۱مرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2715
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90489
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.