تاريخ انتشار: 30 مرداد 1400 ساعت 02:22:56
هیئت ها و صف شمال

✍️اینکه روسای جمهور چین و روسیه در گفتگوی تبریک ریاست جمهوری ضرورت بازگشت به محدودیت های برجامی ایران را یادآوری کردند یا وزرای خارجه تروئیکای اروپایی با صدور بیانیه ضمن ابراز نگرانی از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره غنی‌سازی ۶۰٪ ایران بر بازگشت طرفین به موارد مندرج در توافق برجام بعنوان پیمان معتبر بین المللی تاکید کردند بماند اما مشخص نیست چرا علی رغم تاکید صد باره مقام معظم رهبری بر بی اثر بودن برجام، مصوبه ناکارآمد سازی برجام توسط مجلس انقلابی که بازگشت را منوط به لغو تمامی تحریم های ۴۲ ساله غیر برجام آمریکا کرده است و باور تمامی عناصر جریان مخالف دولت دوازدهم به خائنانه بودن برجام ، چرا دولت رئیسی با کسب اجازه از رهبری خروج از برجام را اعلام نمی کند؟
✍️پس از انتشار تصاویر حیرت انگیز نشستن برخی جوانان افغانستان بر روی بدنه هواپیمای هرکولس آمریکایی که در روز سقوط کابل در حال انتقال افغانها به پایگاه های منطقه ای آمریکا بود برخی مقامات و وعاظ کشورمان اعتماد به آمریکا را عامل رها شدگی افغان های دارای همکاری با نیروهای آمریکایی اعلام کردند در حالیکه پس از صحنه مذکور افغان های علاقمند بدون پاسپورت و ویزا حداقل با بیش از ۵۰ پرواز هرکولس با حدود ۸۰۰ نفر در هر پرواز از فرودگاه کابل به مقصد سایر کشورها خارج شدند ضمن اینکه به همین ترتیب پروازهای آلمانی ، فرانسه ، ایتالیایی حتی روسی و چینی بی وقفه در حال ارائه خدمات رایگان مشابه هستند که ایکاش مقامات و آغازین مذکور کشورمان می توانستند صادقانه با همان کم و کیف اطلاع رسانی کنند.
✍️طالبان ۲۰۲۱ از رفتار متفاوت هر چند ناپایداری در امور مذهبی و اجتماعی برخوردار است ، بجای کشتن مزاری رهبر یکی از گروههای شیعه (حزب وحدت) در مراسم عزاداری محرم حضور نمادین داشته و مزار شریف مانند برخی شهرهای دیگر شاهد عزاداری شیعیان بود. زنان افغان بدون چادر و روبند در خیابان حضور یافته و علیه برخی احکام و اعمال طالبان ۲۰۰۳ تجمع کرده و شعار دادند و سپس زنده و بی هیچ مشکل خاصی به خانه بازگشتند. عناصر طالبان ژولیده با ظاهری کثیف نیستند و حتی عناصر طالبان ۲۰۲۱ با شوق و هیجان خاصی مشغول سلفی گرفتن و پرسه در خیابان ها هستند. مقام عالی رتبه سیاسی طالبان با هواپیمای هرلکولس آمریکایی از دوحه قطر در فرودگاه قندهار به زمین نشست.
✍️فردی در اقدامی غیر عقلانی و نامشروع پس از مشاجره با دو بانوی ارومیه ای کم حجاب با خودروی خود دو بانو را زیر گرفته و از صحنه گریخت که به سرعت توسط ماموران ناجا شناسایی ،  دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد. اقدامی غیر انسانی که به حق با موجی از نارضایتی عمومی و اتخاذ موضع در فضای مجازی تا منابر و خطبه ها روبرو شد اما حادثه نسبتا مشابه دو روز گذشته که فردی پس از مشاجره با خودروی خود به دسته عزاداری زده و با مجروح کردن چند نفر از عزاداران گریخت هنوز گزارش پلیس منتشر نشده و شاید به دلیل فضای متاثر از عزاداری محرم از انعکاس مشابه در فضای مجازی و حتی منابر و توسط وعاظ برخوردار نبود. دو حادثه بسیار تلخ و تکان دهنده که شاید ریشه در طیف گسترده دلائل عدم تعادل روانی جامعه داشته و قبل از وقوع اقدامات مشابه فاجعه بار نیازمند مطالعه جدی است.
✍️انتشار مشابه سازی تصاویر یا دیالوگ نویسی طنز گونه صف اتومبیل های هجومی به جاده های شمال و برخی هیئت های عزاداری بعنوان یکی از دلائل انتشار ویروس کرونا حداقل از حیث دوگانه سازی اجتماعی غلط و می تواند مخاطره آمیز باشد ، علی الخصوص که بسیاری  از برپا کنندگان مراسم و عزاداران به شدت در مراعات نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی تلاش کردند و حتما بسیاری از خانواده های عازم مراکز اسکان شخصی در نوار شمالی کشور هم در رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی عملکرد فردی و خانوادگی قابل تقدیری دارند و شاید هیچ گروهی را به واقع نتوان در حفظ چرخه انتشار و ماندگاری ویروس مقصر دانست بویژه آنکه اکثر کشورهای همسایه بدون رعایت حداقل های ممکن از شرایط بسیار بسیار قابل قبولی برخوردارند و ما هنوز نمی دانیم مشکل آلودگی کرونایی ایران چیست،؟
✍️انتشار تصاویر برخی اعمال و رفتار غیر معقول و حتی غیر مشروع تحت عنوان عزاداران هیئت مشابه هر ساله با شروع محرم شدت گرفته و برخی هم بطور طبیعی و معمول با استناد به تصاویری از این دست در مورد صدها هزار هیئت فوق العاده معقول و قابل احترام قضاوت و بر بی اثری و حتی انحراف هیئت ها تحلیل و تاکید می کنند ، گویی گویندگان هرگز از تجربه شخصی حضور در هیئت برخوردار نیستند و خود به عینه آداب و رسوم معقول و مشروع هیئت داری را ندیده اند هر چند می توانند مانند بسیاری در کنار استاد شهید مطهری ایستاده و از کجی و  تحریف ها برائت جویند. ۲۹مرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2894
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90476
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.