تاريخ انتشار: 29 مرداد 1400 ساعت 14:47:16
گرداب اطلاعات

✍️خبرگزاری فارس نوشت: افراد و رسانه های معاند داخلی و خارجی در مورد دریافت پول سوخت ارسالی ایران برای لبنان شبهه افکنی می کنند  که احتمالا اشاره به خط قرمز جدید شناخت خائن و خادم محسوب می شود.
✍️قبلاً هم شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران تعدادی از جوانان عمل مجرمانه و سند قطعی خیانت به ایران اعلام شده بود بعدها سوال در مورد دلیل مشارکت گسترده نظامی چهار ساله در سرکوب قیام معترضین رژیم اسد عمل خائنانه بود که بعدها با شکل گیری داعش فراموش شد. چنانچه اخیرا واگذاری حق استفاده نظامی از آب ، خاک و فضای ایران به روسیه را هم از دلایل دلبستگی و سرسپردگی غرب اعلام کردند.
✍️اینکه سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه اظهار کرد: انسان‌های وطن فروش و خائنی که به غرب لبخند می‌زنند بدانند در کشور ما جایگاهی ندارند ، حتما گزاره درستی است اما گزاره کامل این است که  وطن فروش و خائنی که به شرق و غرب دلبسته و لبخند میزنند بدانند در نزد مردم ایران جایگاهی ندارند درست تر است.
✍️مرحوم آیت الله هاشمی در خاطرات ۲۶مرداد۷۷ آورده است که سرلشکر محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت طرحی برای حمله نظامی به افغانستان آورده بود که نپسندیدم گفتم به رهبری بدهد من در این جهت مسئولیتی ندارم اظهارات حاج قاسم (سلیمانی فرمانده سپاه قدس) را در مورد شرایط خاص افغانستان و مداخلات سرویس های اطلاعاتی پاکستان که از احمد شاه مسعود نقل کرده بود را برایش گفتم. هر چند پیش بینی های غلط رضایی در برنامه های شبانه تلویزیون در مورد شکست سنگین آمریکا و متحدینش در رویارویی با صدام فراموش شدنی نیست اما شاید گره از دلایل رسیدن هشت سال ایستادگی مردم ایران به قطعنامه ۵۹۸ بگشاید.
✍️پس از شدت گرفتن جریان خبری بیرونی مبنی بر افزایش مستمر نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا که با منع واردات واکسن از آمریکا و انگلیس در دی ماه ۹۹ واقع شد تلویزیون اخیرا با تولید گزارشی تحلیلی تلاش کرد تا منع واردات واکسن از مبدا آمریکا و انگلیس را توجیه و گسترش ابتلا و مرگ و میر کرونایی را ناشی از بی کفایتی مقامات دولتی در واردات به موقع واکسن از سایر کشورها اعلام کند در حالی که اولاً در مقطع مذکور هیچ واکسن دیگری مجوز سازمان بهداشت جهانی برای تزریق اضطراری را اخذ نکرده بود. ثانیاً تلویزیون سهم مخرب ادعای تولید داخلی واکسن با محوریت ستاد اجرایی فرمان امام را عامداً ندیده گرفته است.
✍️طی چند سال گذشته جریان خبری در خصوص مرگ ۱۰ - ۶ میلیون نفر یعنی نیمی از مردم ایران بین سال های ۱۲۹۸ - ۱۲۹۶ منتشر شد جریان خبری مدعی بود پس از اشغال ایران توسط ارتش دو امپراطوری روسیه و انگلیس پیروز در جنگ جهانی اول به دلیل قحطی و گسترش بیماری های واگیر داری مانند وبا ، طاعون و تیفوس ۱۰ - ۶ میلیون ایرانی معادل نیمی از جمعیت ایران فوت کردند اینکه ادعای مذکور می تواند صحیح یا غلط باشد بماند اما شاید یک نکته در جریان خبری اخیر تلاش برای تکیه بر نقش امپراطوری انگلیس در جنایت مذکور و عبور از نقش علی السویه امپراطوری روسیه بود که رویه رایج این سال های کشورمان است.
✍️نکته دوم اینکه ما ایرانیان که امروز نسل گرفتار شرایط فعلی و ویروس کرونا هستیم و با پوست و گوشت خود مرگ کرونایی را در خانه و گوشه گوشه محله و شهرمان تجربه می کنیم هنوز نمی دانیم واقعیت و حقایق کرونا چیست؟ هنوز نمی دانیم چرا لااقل در خاورمیانه کرونا در ایران لانه کرده و هر روز جلد عوض می کند؟ هنوز نمی دانیم کرونایی هست یا چیز دیگری است؟ نمی دانیم واقعا روزانه چند همشهری و هموطن قربانی کرونا می شوند؟ و عدد یکصد هزار قربانی شاید چند صد هزار باشد. ما که دیدیم به هر دلیلی واردات واکسن آمریکا و انگلیس ممنوع شد در حالیکه واکسن دیگری در جهان مجوز واکسیناسیون نداشت اما تلویزیون به ما می گوید چیز دیگری دیده و شنیده ایم و در اشتباه هستیم و شاید راست می گوید.
✍️اینکه روسیه و انگلیس طی حداقل دو قرن گذشته چه مصیبت هایی بر سر کشورمان آوردند بماند حتی اینکه برخی به هر قیمت در صدد تطهیر روسیه در جنایات علیه ایران هستند بماند اما یک نکته هنوز باقی است اینکه ما ایرانیان که در مورد درک واقعیات و حقایق امروز خود دچار یک دنیا ابهام و تاریکی هستیم چگونه در مورد ادعایی برای یک قرن گذشته قضاوت کرده و رای صادر می کنیم؟ ما ایرانیان که در مورد برجام پیش چشم خود قادر به راستی آزمایی راست و دروغ ادعای موافق و مخالف نیستیم چگونه در مورد عوامل اصلی کودتای آمریکایی - انگلیسی ۲۸مرداد۱۳۳۲ قضاوت می کنیم و نخست وزیر قانونی برکنار شده توسط کودتا را همزمان عامل کودتا می خوانیم؟ کرونا هم خواهد رفت اما گرداب اطلاعات با توجه به فرهنگ اجتماعی ما حتما ماندگار و با ما خواهد بود. ۲۹خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2503
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90472
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.