تاريخ انتشار: 12 مرداد 1400 ساعت 20:53:36
بی توجهی فراگیر

✍️رئیسی رئیس سابق قوه قضائیه در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبری اظهار کرد: در این ۴۰ سال هرجا که به رهنمودهای امام (ره) و رهبری توجه شد حوزه پیشرفت ، اقتدار و ارتقا بود و آنجا که به رهنمودهای امام (ره) و رهبری و سیاست های مصوب نظام بی توجهی و کم توجهی شد حوزه مشکلات ، کاستی ها و گله مندی های است. شاید سوال درستی است که روسای منصوب امام و رهبری طی ۴۲سال در قوه قضاییه کدام بخش از دستورات امام و رهبری که مستقیماً مسئولیت عالی را عهده دارند به هیچ گرفتند که به فرمایش مرحوم شاهرودی رئیس اسبق قوه قضاییه جز ویرانه نساختند و به قول دیروز رئیسی و امروز اژه ای نیازمند کوبیدن و بازسازی و تحول بنیادین شدند؟
✍️این روزها بسیار نوشتند و تا دیروز از طریق تلویزیون اظهار کردند که روحانی وقتی صبح جمعه می فهمید بنزین گران شده چه انتظاری می توانستند در مدیریت کشور و رفع مشکلات از او داشته باشند که حتما تا حدودی حرف غلطی هم نیست اما چگونه می توانستیم انتظار قوه قضائیه ای غیر ویرانی داشته باشیم وقتی فلان فرمانده نظامی به خود جرات داد تا در مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافری حامل حدود ۲۰۰ مسافر مظلوم و بی گناه با پنهان کاری و دروغ پردازی چند روزه که به فرمانده کل قوا و رئیس شورای عالی امنیت ملی داشتند کشور را در آستانه جنگ قرار دهند؟
✍️مراسم تنفیذ یا انتصاب رئیس جمهور در یک قاب ساده که در تمام رسانه ها منتشر شد و به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر عالی سیاسی - مذهبی و فرمانده کل قوا ، آیت الله لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری  ، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور سابق ، حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور جدید ، حجت الاسلام اژه ای رئیس قوه قضائیه و سردار قالیباف رئیس مجلس بعنوان روسای عالی کشور دیده می شوند یعنی شاید تاریخ بشریت حکومتی ایدئولوژیکتر از چند دهه ما را تجربه نکرده و به خاطر نداشته باشد.
✍️شاید سوال مناسبی است اگر بپرسیم نتیجه حکومتی تا این حد ایدئولوژیک که تحت ریاست مستقیم و مطلق روحانیون اداره می شود چنانچه رئیسی رئیس قوه قضائیه سابق ادعا کرد و در فرمایشات رهبری معظم هم به وضوح مورد تایید قرار گرفت چرا رئیس جمهورش باید با تاکید مردم بر ضرورت مبارزه با فساد ، تبعیض ، رانت خواری و عدالت گریزی انتخاب شود؟ آیا حاکمیت با چشم بستن بر شایسته سالاری راهی جز ابتلا به فساد ، تبعیض ، رانتخواری و عدالت گریزی دارد؟
✍️رئیسی امروز اظهار کرد برای رفع مشکلات اساسی و مبتلا به مردم برنامه کوتاه مدت و فوری دارد و اهم مسائل را کارشناسانه شناسایی کرده است. رئیسی اظهار کرد به مردم اطمینان می‌دهم مشکلات و مسائل شناسایی و راه مقابله با آنها اندیشیده شده است هر چند تاکنون هیچ توضیحی در مورد اولویت ها و راهکارهای حل مسائل و مشکلات ارائه نشده است که می تواند به معنای ساده انگاری در درک مسائل بسیار پیچیده و دشوار اقتصادی در هم شکسته، فرو ریخته ، منزوی و تحت تحریم همه جانبه آمریکا باشد ، ساده اندیشی یی که می تواند برای این پیکره  بسیار پُر مخاطره باشد. ۱۲مرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 3119
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90352
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.