تاريخ انتشار: 10 مرداد 1400 ساعت 00:59:16
درگیری طالبان و ارتش افغانستان در استان هرات و حضور نیروهای پاکستانی در میان تروریستها

کشته شدن 65 تن از افراد گروه تروریستی طالبان در درگیری با نیروهای دولتی، حمله شدید طالبان به شهرستان‌های گذره و کرخ در استان هرات و فرود اضطراری یک فروند بالگرد "ام دی 530" ارتش در حومه شهر لشگر گاه از مهمترین تحولات 24 ساعت گذشته در افغانستان بود.
به گزارش ایرنا،وزارت دفاع افغانستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که 65 تن از افراد گروه طالبان در حمله هوایی ارتش در حومه لشگرگاه کشته شدند.درادامه این اطلاعیه آمده است دو عضو شبکه القاعده که پاکستانی هستند نیز دراین حمله کشته شده‌اند.
از استان هرات در غرب افغانستان نیز گزارش شده است که طالبان به شهرستان‌های "گذره" و "کرخ" این استان حملات شدیدی را انجام دادند که با مقاومت نیروهای دولتی و نیروهای مردمی عقب زده شده و تلفات سنگینی بر آنها وارد شده است.
«غنی نظامی» یکی از فرماندهان ارتش افغانستان از استان جوزجان نیز به رسانه‌ها گفت که شماری زیادی از جنگجویان خارجی در سطح رهبری طالبان در این استان حضور دارند.وی افزوده است که«شیخ مطیع‌الله» نظامی بازنشسته پاکستانی افراد طالبان را در جوزجان رهبری می‌کند.
"فوزیه کوفی" عضو سابق مجلس نمایندگان افغانستان و عضو هیات مذاکره‌کننده دولت این کشور نیز اعلام کرد که شماری زیادی از تروریست‌های تاجیکستانی در شهرستان‌های مرزی استان بدخشان با تاجیکستان با خانواده‌های خود حضور دارند و احتمال دارد که آنها در تلاش برای نفوذ به تاجیکستان باشند.
در چنین شرایطی روسیه نیز تجهیزات جنگی و هواپیماهای خود را برای یک رزمایش نظامی برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌های خارجی به تاجیکستان اعزام کرده است.
فرود اضطراری یک بالگرد جنگی
منابع امنیتی افغانستان نیز اعلام کردند یک بالگرد جنگی "ام دی 530" مربوط به نیروهای افغان در منطقه‌ای در شهر لشکرگاه نشست اضطراری کرد.به گفته این منابع، این بالگرد پس ازآن ناگزیر به فرود در شهرلشکرگاه شد که بخشی از آن آتش گرفت.
طالبان اعلام کرد که که این بالگرد را هدف قرار داده است ولی مقامات دولتی این ادعا را رد کرده‌اند.
حمله به دفتر سازمان ملل در هرات
ازسوی دیگربر اثر اصابت خمپاره به محوطه دفتر سازمان ملل در شهر هرات، یک نیروی پلیس افغان کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.
دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) ا در تشریح این رویداد نوشت: بخش ورودی محوطه سازمان ملل که به طور واضح به نام مکان سازمان ملل علامت‌گذاری شده بود، توسط عناصر مخالف دولت مورد هدف قرار گرفت.
بیانیه می‌افزاید: نواحی اطراف شهر هرات که محوطه سازمان ملل در آن موقعیت دارد، شاهد درگیری بین طالبان و نیروهای دولتی بوده است؛ سازمان ملل به طور فوری در تلاش ایجاد یک تصویر کامل از این حمله است و به همین منظور با طرف‌های درگیر در تماس است.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: حمله علیه سازمان ملل متحد را به شدت محکوم می‌کنیم.
حمله به مراسم روز پرچم در خوست
مراسم گرامیداشت روز ملی پرچم در شهرستان «یعقوبی» استان خوست هدف حمله مسلحانه قرار گرفت که بر اثر آن دو غیر نظامی کشته و سی نفر دیگر زخمی شدند.
مسئولان محلی استان خوست در جنوب شرق افغانستان اعلام کردند: مراسم گرامیداشت روز ملی پرچم در شهرستان «یعقوبی» استان خوست هدف حمله مسلحانه قرار گرفت که دو زخمی از نیرو‌های ارتش در میان مجروحان این حمله هستند.هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
خبر دیگر اینکه طالبان به مرکز شهرستان «شیخ علی» از توابع استان پروان حمله کردند، اما به گفته فرماندار این شهرستان، نظامیان افغان، حمله طالبان را دفع کردند.
ازسوی دیگر بر اثر انفجار مین در شهر «مزارشریف» مرکز استان بلخ افغانستان پنج نفر زخمی شدند.

  تعداد بازديدها: 767
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90321
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.