تاريخ انتشار: 10 مرداد 1400 ساعت 00:49:59
فضای مجازی ایران

✍️اینکه واعظ هیات دولت احمدی نژاد از تصویب لایحه تحدید و تهدید استفاده ایرانیان از شبکه های اجتماعی تحت عنوان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی دفاع کند طبیعی است اما اینکه وی در توجیه تصویب بزرگترین سانسور ساختاری مدعی باشند هیچ جای دنیا این قدر برنامه فضای مجازی‌ یله ، رها و شل نیست و بی برنامگی کجایش افتخار است؟! از جمله ادعاهای بزرگی است که حتما باید مورد شفاف سازی قرار گرفته تا امثال شیخ آقا تهرانی بدانندبا قیاس به نفس مردم ایران را متمایل به هرزه گردی و یله می دانند.
✍️اینکه امثال ایشان چرا نمی توانند صادقانه از اهداف واقعی خویش بگویند بماند اما باید بدانند که به فرمایش دکتر فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی فضای ایران هم تحت پوشش اینترنت ماهواره ای قرار گرفته و هر گونه مصوبه و اقدام کنترلی امنیتی بر فعالیت در فضای اینترنت مانند دوران هجوم نظامی به پشت بام های دارای بشقاب گیرنده ماهواره مدتها است مُرده است و دیگر طرح هایی مانند جرم انگاری استفاده از ویدئو حتی امکان زایش نخواهند داشت طرح هایی که هدفی جز هدایت نگاه مردم ایران به مجاری ارتباطی و خبری غیر ایرانی ندارند. عملی که جز از عناصر جریان نفوذ صهیونیستی و نفاق منتفع نمی شوند .
✍️اینکه این جریان فکری چرا از ارتباط و گفتگوی مستقیم غیر قابل کنترل مردم ایران در شبکه های اجتماعی فعال در پلتفرم های غیر ایرانی تا این حد وحشت داشته و هراسانند طبیعی است اما اینکه حتی امثال رئیسی و اژه ای هم تصور می کنند می توانند با حضور در اینستاگرامی ، تویئت و ... با مردم ایران گفتگو کنند حتما قابل تامل است ، ایکاش واقعا درک کنند که در این روزها برای سخن گفتن بی واسطه با مردم ایران باید از قاب تلویزیونی مملو از غیر راستی ایران فاصله گرفته و در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام حضور داشته باشند.
 ✍️این روزها حتی سردار  ضرغامی رئیس پیشین صدا و سیما هم که نقش بسزایی در سیاهی تلویزیون داشته به طرح مسدود سازی اینترنت معترض و فعالیت در پلتفرم های ارتباطی فضای مجازی را ستایش می کند اینکه همین حضرات برای تولید پیام خطاب به ایرانیان راهی جز اینستاگرام نمی شناسد ایکاش روزی مورد توجه و درک هم قرار گیرد .
✍️حال که واعظ اخلاقی دولت احمدی نژاد هم برای توجیه مصوبه جرم انگاری فعالیت در شبکه های اجتماعی در تلاش و توسل به شرایط رفتاری همه دنیا است مناسب است حداقل یک بار از کم و کیف حقوق انسانی و شهروندان همه جای دنیا در مقایسه با اینجا بگوید. ایکاش توضیح دهد در کجای همان دنیا مجلس منتخب ۲۵ درصدی را و رئیس جمهور منتخب ۳۵درصدی را انتخاب حداکثری می نامند؟ کجای همان دنیا ارتباط ، گفتگو و تبادل اطلاعات بی کنترل مردم یک کشور را بزرگترین تهدید امنیت ملی دانسته و برای محدود کردنشان به عنوان صیانت و خارج از روال معمول قانون گذاری می کنند؟
✍️براساس اعلام نماینده مجلس در برنامه زنده تلویزیونی پس از تصویب اصل ۸۵ این طرح مسدود سازی ، شبکه های اجتماعی سرچ کلمه مهاجرت از ایران با رشد ۷۰۰٪ روبرو شده است یعنی بسیاری دیگر از ایرانیان اطمینان یافتند که دیگر نمی توانند یا حق ندارند ایران را بعنوان وطن انتخاب کنند. به این باور رسانده شدند که برای برخورداری از شرایط زندگی معمول باید کشور دیگری را برای سکونت برگزینند. یعنی دیگر قرار نیست برخی را از قطار انقلاب پیاده کنند که دیگر پاسخگو نیست، باید فوج فوج مردم ایران را از ایران پیاده کنند.
✍️اینکه برخی بسیاری از ایرانیان را با وضع قوانین رنگارنگ و اعمال قدرت از فضای واقعی ایران به فضای مجازی ایران رساندند بماند اما اینک شاید لحظه سرنوشت ساز دیگری است که حتی حضور در فضای مجازی ایران را برای بسیاری ناممکن کند و زندگی در هر شکلی از ایران واقعی تا مجازی را بسیار هزینه دار نشان دهند. ۹مرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2492
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90319
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.