تاريخ انتشار: 10 مرداد 1400 ساعت 00:20:38
۶۰درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

رئیس کانون عالی مستمری‌بگیران و بازنشستگان کشور، در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اهمیت تصویب لایحه دائمی‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی نوشت: بیش از ۶۰ درصد از مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، حداقل‌بگیرانی هستند که پایین‌تر از خط فقر به سر می‌برند.

به گزارش مهر، علی اصغر بیات، در این نامه خطاب به محمدباقر قالیباف آورده است: اجرای دو مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با هدف کاهش فاصله اقتصادی و شکاف معیشتی ناشی از انباشت مسائل و مشکلات مزمن و مخربی صورت پذیرفت که با اذعان کارشناسان و مسئولان مهم مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز، سال‌های متمادی جسم و روح این عزیزان را آزار می‌داد. این در حالی است که آثار تحریم‌های ظالمانه و تورم لجام گسیخته نای بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در وانفسای گذران زندگی بریده و رمقی برای آنها باقی نگذاشته است.

در ادامه این نامه آمده با تاکید بر این که بیش از ۶۰ درصد از مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، حداقل‌بگیرانی هستند که پایین‌تر از خط فقر به سر می‌برند و در شرایط سخت کرونایی سفره آنها هر روز کوچک‌تر می‌شود، آمده است: اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اگرچه با تأخیری ۱۲ ساله به انجام رسید، اما همپوشانی قابل قبولی را متناسب با تورم و افزایش هزینه‌های زندگی به خصوص برای مستمری‌بگیران که در زمره افراد آسیب‌پذیر جامعه هستند، نداشته است. تورم و گرانی بی‌توجه و بی‌اعتنا به چنین اقدامات مقطعی به پیش می‌رود و مستمری‌بگیران را بیش از پیش آزرده می‌سازد. بازنشستگان و مستمری‌بگیران سزاوار چنین وضع و شرایطی نیستند.

این نامه می افزاید: متأسفانه در ایام اخیر و در مسیر دوام و قوام یافتن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران که در قالب لایحه دائمی‌سازی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، عده‌ای آن هم در کسوت نمایندگان مردم در مجلس شبهه‌پراکنی و کارشکنی می‌کنند و بذر ناامیدی و یأس می‌پاشند. در اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون در بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود آزادند، تردیدی نیست اما دستاویز قرار دادن موضوع تورم‌زا بودن لایحه دائمی‌سازی متناسب‌سازی که این به اصطلاح نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی داعیه آن را دارند در نوع خود قابل تأمل و توجه است.

رئیس کانون عالی مستمری‌بگیران و بازنشستگان کشور در ادامه این نامه آورده است: تنها در سازمان تأمین اجتماعی میلیون‌ها نفر مخاطب لایحه دائمی‌سازی متناسب‌سازی هستند تا شاهد احقاق ‌بخشی از حقوق از دست رفته خود در سال‌های گذشته باشند. بنابراین تصویب دائمی‌سازی متناسب‌سازی حفظ وضع موجود و جلوگیری از واقعه سقوط بخش عظیمی از جامعه در ورطه فقر مطلق خواهد بود.

  تعداد بازديدها: 783
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90316
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.