تاريخ انتشار: 06 مرداد 1400 ساعت 22:15:19
تصویب تک صدایی

✍️امروز ۱۲۱ نماینده در جلسه غیر علنی مجلس حداقلی با تصویب ارجاع طرح مسدود سازی امکان استفاده مردم از شبکه های اجتماعی بیرون از حاکمیت (صیانت از فضای مجازی) به کمیسیون را تصویب کردند تا با تصویب کمیسیون و بدون نیاز به رای صحن مجلس تحدید و تهدید استفاده مردم از شبکه های اجتماعی خارج از سانسور نهادهای حاکمیتی ممکن گردد.
✍️اینکه رابطه تحقق وعده دولت اسلامی در این دوره و تلاش برای اعمال شدیدترین نوع سانسور بر فعالیت اندیشه و بیان اجتماعی چیست؟ بماند. اما نهادهای حاکمیتی باید درک کنند که وجود ده ها میلیون آنتن گیرنده ماهواره بر بام ده ها میلیون خانواده مسلمان و مومن ایرانی چیزی جز وعده خدا مبنی بر شکست شیوه های نظامی امنیتی در حوزه فرهنگ ، اندیشه و روابط اجتماعی نبوده و نیست. چنانچه حتی محمدرضا پهلوی علی رغم ساده لوحی فهمید پدرش در جنگ با باورهای مذهبی و اجتماعی مردم به کجراهه رفته است و ناچار از اعلام پایان قانون منع برپایی مجالس مذهبی و حجاب بانوان شد.
✍️اینکه چرا بخشی از نمایندگان غالباً با سوابق نظامی یا متصل به گرایش جریان فکری پایداری مجلس حداقلی در مقطع زمانی بین تغییر دو دولت که در واقع روزهای بی دولتی کشور است اقدام به تصویب قانونی خارج از صحن علنی مجلس کردند دیگر نیازمند توضیح نیست، اما دولت جدید هم باید بداند که جریان ورودی به مجلس مذکور در ادامه راه حتماً دولت را با هر عنوان خود ساخته می داند رئیسی نیامده باید با جریان قدرت بیعت کند.
✍️امروز تلویزیون با پوشش خبری نسبتا مفصل نشست عسکری رئیس صدا و سیما با برخی نمایندگان مجلس به گونه ای رفتار کرد که گویی تمامی نمایندگان جز تقدیر و تقدیس عملکرد عسکری و تلویزیون حرفی برای گفتن نداشتند که البته دور از انتظار هم نیست در حالیکه در پخش آخرین دیدار رسمی دولت دوازدهم با رهبری صرفا به پخش بخشی از سخنان رهبری در شکست انتخاب و روش رئیس جمهور و دولت علی الخصوص در سیاست خارجی بسنده کرد و بی آنکه خبری از گزارش رئیس جمهور و وزرای دولت در حضور رهبری خبری پخش شود.
✍️مقام معظم رهبری اعتماد دولت به غرب یا رابطه با غرب را اشتباه و راهبرد شکست خورده خواندند چیزی که باید از عملکرد روحانی و دولت یازدهم و دوازدهم مایه عبرت آیندگان باشد . نکته قابل درکی که معظم له تاکید فرمودند طی این سال های گذشته بارها مورد تاکید قرار دادند. معظم له با اشاره به درخواست شیطنت آمیز جدید آمریکا در مذاکرات غیر مستقیم وین مبنی بر گنجاندن یک جمله در توافق اشاره کردند و البته از عملکرد برخی از مذاکره کنندگان کشورمان هم تقدیر نمودند اینکه چرا متن مذاکره غیر مستقیم وین به موقع و توسط رئیس جمهور ، وزیر خارجه یا رئیس تیم مذاکره کننده مورد اطلاع رسانی عمومی قرار نگرفته و امروز هم در مورد مذاکره مطلب روشن و واضحی نمی گویند بماند اما نمی توان از جمله اخیر روحانی که مدعی شد اگر سنگ اندازی های داخلی برخی مراکز قدرت نبود پیش از عید قطعاً تحریم ها برداشته می شد بی اعتنا بود.
✍️اینکه مذاکره و توافق در عرصه دیپلماتیک و روابط خارجی هرگز به معنای اعتماد متقابل نیست بسیار بدیهی است اما اینکه چرا رهبری دولت و رئیس جمهور را متهم می کند که به غرب یا آمریکا اعتماد کردند حتما نیازمند توضیح و مستندگویی است تا عبرت آموزی مورد تاکید رهبری برای دولتمردان سیزدهم ممکن و قابل اندازه گیری یا راستی آزمایی هم باشد. اینکه کدام جمله و بند توافق برجام یا وین یا سند رهبردی با روسیه و چین براساس اعتماد منعقد و فاقد پشتوانه استدلال و عقلانیت دیپلماتیک است و چه باید درج شده بود تا دلالت بر مصلحت سنجی و مصالح مقتدرانه باشد می تواند فرصتی برای یادگیری عمومی هم باشد.
✍️علی رغم گذشت سال ها از پذیرش پوتین با درخواست دیدار سردار شهید سلیمانی و تاکید مکرر منابع داخلی که بر پیروزی راهبردی و چشم گیر سردار در مذاکره با پوتین داشتند متاسفانه تاکنون حتی یک جمله مستند از دلایل و کم و کیف پیروزی در مذاکره مذکور منتشر و در اختیار افکار عمومی و حتی مقامات سیاسی قرار نگرفته است تا از موارد پیروزی ، شیوه مذاکره و راههای ناچارسازی پوتین رهبر مقتدر روسیه به پذیرش خواست و اراده ایران در سوریه اطلاع حاصل و عبرت آموزی گردد هر چند وزیر امور خارجه در نوار منتشر شده به صراحت تصریح کردند که پوتین علی رغم پیگیری های مکرر صرفا س از برجام و لغو تحریم ها با درخواست ملاقات و حضور محدود نظامی هوایی در سوریه را مشروط به شروطی مانند اعمال فرماندهی عالی پذیرفتند. ۶مرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 3211
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90299
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.