تاريخ انتشار: 03 مرداد 1400 ساعت 22:44:19
چرا شوکه نشویم؟

رهبری می‌فرمایند: «اگر در وقت خود توصیه‌ها در مورد آب و فاضلاب استان مورد توجه قرار می‌گرفت، مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد». خاتمی رئیس جمهور اسبق می‌گوید: «تصمیم‌های خوبی در گذشته‌ برای حل کوتاه مدت و میان مدت مسائل خوزستان گرفته و آغاز شد که متأسفانه بعد آن‌گونه که شاید و باید مورد توجه و پی‌گیری قرار نگرفت و اگر عمل می‌شد، شاید امروز با این مشکلات روبرو نبودیم».‌ بررسی عوامل عدم اجرای این توصیه‌ها و تصمیم‌ها و مجازات مقصران و قاصران به عهده چه کسی است؟

کلیپی از اقدام به جا و حضور سرزده رئیس جدید دستگاه قضایی، آقای محسنی اژه‌ای در زندان منتشر شده که زندانی داعشی به صراحت از بازدید او ابراز تعجب می‌کند! و چه بسا بیشتر مردم در بیشتر موارد از حضور بی‌واسطه و گره‌گشای مسئولان اگر نمایشی نباشد، متعجب باشند؛ چرا؟ مردم انقلاب کردند تا نظامی برپا سازند که آمال و آرزوهای انسانی‌شان را محقق سازد و الگویی جهانی شود و منتظران عدل را رهنمون باشد ولی حالا شاهدند وعده‎ های زیبایی که داده شد، فراموش شد! مردم در صدد بودند آمال سال های دور و نزدیک خود را تحقق بخشند و حکومت محمدی(ص) و علوی(ع) برپا کنند، اما برخی مسئوالان به دنیا گرائیدند، وعده‌ها را فراموش کردند و دوباره انحصار‌طلبی، قبیله‌گرایی و کنار زدن مردم و نخبگان، حاکم شد. سال‌هاست مردم به هر بهانه و در هر فرصتی فریاد اعتراض به آسمان بلند می‌کنند ولی حاکمان اعتراضات را فصلی دیده، به وقایع خاص ارتباط داده و از شنیدن پیام اصلی «کرگوشی» می‌کنند. 

وقتی مردم می‌بینند فسادهای نجومی، اختلاس‌های نجومی، حقوق‌های نجومی، املاک نجومی، سلطان‌های نجومی فساد، و ... هر روز از گوشه‌ای سر بر‌می‌آورند و روز به روز قوی‌تر می‌شوند، 

وقتی می‌بینند اختلاس‎گران و تاراج کنندگان اموال عمومی در زندان در سوئیت‌های اختصاصی لاکچری محکومیت می‌گذرانند و ...؛ ولی در همان حال یک زندانی امنیتی بیمار را با غل و زنجیر به بیمارستان اعزام می‌کنند و هر دو پایش را به تخت زنجیر می‌کنند تا در اطاق هم نتواند قدم بزند! و بعد از بالاگرفتن رسوایی، آن را به خودسری اعزام کنندگان نسبت می‌دهند و همیشه چنین رفتارهای شرم‌آوری بعد از افشا شدن و بالا گرفتن رسوایی، به چند مأمور دون‌پایه خودسر! منسوب می‌گردد که نه معرفی و شناسانده می‌شوند و نه می دانیم که چگونه کیفر می‌گردند! 

وقتی می‌بینند در واگذاری و اجرای پروژه های بزرگ با عواقب گسترده زیست محیطی، به کارشناسان و متخصصان بها داده نمی‌شود[مراجعه کنید به مصاحبه «محمدجواد عبداللهی» رییس بازنشسته دانشکده زمین شناسی و دانشگاه چمران اهواز در ارتباط با احداث سد گتوند و شوره‌زار سازی جلگه حاصلخیز خوزستان و بی‌توجهی گسترده و مغرضانه خواندن نظریات کارشناسان، مصیبتی که چهار دهه است با آن دست به گریبانیم و تصمیم گیری پنهانی و بدون اطلاع خبرنگاران و خبرگان بنا بر کلیپ‌های لو رفته!]

وقتی می‌بینند شورای نگهبان با تفسیر غیر حقوقی‌اش رکن جمهوریت را بی‌معنا ساخته و بخش قابل توجهی از آنان را از صحنه انتخابات کنار زده و مسئولیت‌های انتخابی را انتصابی ساخته و هیچ ملجأیی برای شکایت از این شورا  وجود ندارد؛

وقتی مردم می‌بینند بیشتر دنیا در برابر هیولای کرونا به سرعت در حال واکسیناسیون است ولی کشورشان در رده‌های آخر است و چندین نهاد با اتکا به بیت المال، در حال ساخت واکسن داخلی کرونا هستند ولی نه از واکسن خارجی خبری هست نه از واکسن داخلی و هنوز 80 درصد مردم واکسن نزده ‎اند؛ 

و ... 

طبیعی است که به هربهانه‌‌ای دنبال اعتراض باشند و وقتی هیچ راهی برای اعتراض آرام وجود نداشته باشد و هر تجمعی، غیر قانونی و براندازانه قلمداد ‌شود، متاسفانه در مواردی اعتراض به اغتشاش میل می یابد.

این روزها که شاهد اعتراض گسترده مردم خوزستان بودیم که از مرزهای استان فراتر رفت!، حکومت همچون گذشته اعتراضات را به بحران بی‌آبی و کم‌آبی فروکاست و سعی کرد با بازکردن دریچه سدها، آبی بر این آتش بریزد!

رهبری می‌فرمایند: «اگر در وقت خود توصیه‌ها در مورد آب و فاضلاب استان مورد توجه قرار می‌گرفت، مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد». رئیس جمهور اسبق می‌گوید: «تصمیم‌های خوبی در گذشته‌ برای حل کوتاه مدت و میان مدت مسائل خوزستان گرفته و آغاز شد که متأسفانه بعد آن‌گونه که شاید و باید مورد توجه و پی‌گیری قرار نگرفت و اگر عمل می‌شد، شاید امروز با این مشکلات روبرو نبودیم».‌ بررسی عوامل عدم اجرای این توصیه‌ها و تصمیم‌ها و مجازات مقصران و قاصران به عهده چه کسی است؟ چرا سستی می‌شود؟ تا زمانی که از برج عاج خود ساخته، فرود نیاییم، خادم مردم نشویم، امور را به خود مردم بر نگردانیم، به رأیشان گردن ننهیم و آنان را قانع نکنیم، در بر همین پاشنه خواهد چرخید.

  تعداد بازديدها: 1665
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90276
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.