تاريخ انتشار: 03 مرداد 1400 ساعت 15:40:20
بی توجهی تلویزیون به بیانات رهبری

✍️مقام معظم رهبری با گذشت هشت روز از آغاز اعتراضات مردم خوزستان که حالا به لرستان تا اعتراضات نمادین تهران هم رسیده است با اشاره به اینکه به توصیه های رهبری در مورد رفع مسائل و مشکلات خوزستان توجه و اعتنا نشده است بر حق اعتراض مردم خوزستان علیه شرایط غیر قابل قبول تاکید فرمودند. موضع گیری روشنی که با اقدام متقابل جریان فکری حاکم بر تلویزیون به صراحت مورد مخالفت قرار گرفت.
✍️جریان حاکم بر تلویزیون علی رغم اطلاع از موضع روشن رهبری در دفاع از حق اعتراض مردم شریف و نجیب خوزستان علیه بی کفایتی مدیریتی ادوار مختلف تلاش کرد تا با بازپخش بی موقع فصل دوم نیمه کاره سریال گاندو که مدعی طراحی اعتراضات مردمی علیه وضعیت آب توسط سرویس جاسوسی انگلیس است سخنان و مواضع رهبری را انکار و بی اثرجلوه دهد .
✍️اینکه جریان فکری حاکم بر تلویزیون چرا این مقطع زمانی را برای رویارویی با نظریه پردازی مقام معظم رهبری انتخاب کرده است حتما بی ارتباط با قرار داشتن در آستانه آغاز به کار رئیسی رئیس جمهور جدید نیست و شاید تعبیر دقیق تلاش جریان مذکور در توسل به عنوان سید مظلوم خراسانی برای رییسی هم باشد. عنوانی که از معنا و مفهومی متفاوت برخوردار و شاید اصرار به اجرای پروژه گزینه سازی اجماع حداقلی هم وب محسوب گردد.
✍️نکته دیگری که در عملکرد تلویزیون  در انعکاس متفاوت اخبار اعتراضات عمومی خوزستان می توان مورد اشاره قرار داد تلاش تلویزیون برای عبور از نقش دولت احمدی نژاد با وزارت پرویز فتاح ، رستم قاسمی و همچنین سعید محمد از فرماندهان قرارگاه خاتم بعنوان پیمانکار که علی الظاهر باید در شکل گیری فاجعه زیست محیطی مذکور از دیده مردم پنهان نگاه داشته شوند تا شاید عملکردشان بعنوان پیمانکار و کارفرما توسط مردم مورد قضاوت قرار نگیرد.
✍️شاید از مواهب فجایع زیست محیطی پی در پی کشورمان که گویی پایان نداشته و نخواهد داشت و هنوز مقامات لشکری و کشوری تصور می کنند با به صف کردن صدها تانکر آب قابل مدیریت و پنهان سازی است روزی به درک مشکل زیر بنایی کشورمان یعنی ساده انگاری در تصمیم گیری و تصویب طرح های عمرانی و اجرایی برسند. شاید فرصتی باشد تا نشستگان بر مناصب عالی کشورمان بپذیرند که پاسخ های ساده به مسائل و سوالات پیچیده سیاست گذاری و اجرایی دست آوردی جز فاجعه و ویرانی نداشته و نخواهد داشت. ۲مرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 3382
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90271
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.