تاريخ انتشار: 01 مرداد 1400 ساعت 23:47:18
ظرف چند روز آینده می توانیم هر روز یک درصد جمعیت کل کشور یعنی حدود ٨٤٠ هزار نفر را واکسینه کنیم

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: ورود واکسن خارجی و در دسترس بودن واکسن داخلی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و ما در شرایط فعلی توانایی تزریق روزانه ۵۰۰ هزار واکسن را داریم و در چند روز آینده این ظرفیت به یک درصد جمعیت کل کشور یعنی ۸۴۰ هزار تزریق واکسن در یک روز خواهد رسید.

حریرچی از کاهش محسوس مرگ و میر پس از تزریق واکسن کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش «انتخاب»؛ ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در گفتگوی خبری اظهار کرد: ورود واکسن خارجی و در دسترس بودن واکسن داخلی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و ما در شرایط فعلی توانایی تزریق روزانه ۵۰۰ هزار واکسن را داریم و در چند روز آینده این ظرفیت به یک درصد جمعیت کل کشور یعنی ۸۴۰ هزار تزریق واکسن در یک روز خواهد رسید.

او افزود: عدم هماهنگی‌ها و ناهماهنگی‌های وجود دارد که از این بابت عذرخواهی می‌کنیم و قسمت عمده مشکل این است که بعضی از افراد دعوت شده و بعضی از افراد بالای ۷۰ سال و حتی بالای ۶۰ سال ‌علی رغم دعوت به اطلاعیه ما هنوز مراجعه نکردند و جمعیت بالای ۶۰ ما ۹/۵ درصد جامعه هستند یعنی ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ولی بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر و بیش از ۶۰ درصد موارد بستری کرونایی کشور را ایجاد می‌کنند.

حریرچی بیان کرد: در افراد واکسینه شده در کشور و در جامعه ۷۰ سال به بالا که ۷۰ درصد آنها را واکسینه کردیم میزان مرگ و میر و میزان بستری به شدت کاهش یافته و خبر بد این است که عمده مرگ و میر فعلی در پیک پنجم در کرونا و بستری در ICU مربوط به افراد غیر واکسینه و و رده سنی ۵۰ الی ۶۰ سال که هنوز موفق به دریافت واکن نشده اند هستند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تمامی واکسن ها دارای صد درصد کارایی در برابر مرگ و میر ناشی از کرونا هستند و اثر بخشی بسیار بالا در مقابل کووید شدید دارند و تاثیر بسیار مثبت در جلوگیری در بستری دارند.

  تعداد بازديدها: 960
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90262
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.