تاريخ انتشار: 19 تير 1400 ساعت 23:16:32
فرهنگ سانسور پذیری

✍️زمانی به طنز یا واقعیت نقل می کردند که فلان سفیر انگلیس پس از بازگشت از ایران در خاطراتش نقل می کند که ایرانیان ۳۲ میلیون شاهند که به دلیل در اختیار نداشتن موقعیت کنار هم فقیرانه و متواضعانه زندگی می کنند. تشبیهی که شاید به ریشه روح شایعه پذیر و استقبال از شایعه پراکنی ما ایرانیان اشاره دارد روحیه ایرانی که متاسفانه از مشاهده زمین خوردن دیگران شادمان می شود.
✍️حداقل طی چند ماه ۱۴۰۰ در چند یادداشت مختلف به رفتار تخریبی آشکار و بی حد و مرز تلویزیون در برخورد با  روحانی و دولتش اشاره کردم، برخوردهایی که برای هفته گذشته در برنامه صبحگاهی شبکه دو شنبه با تندگویی های خانم مجری جوان و همراهی میهمان برنامه از ستاد اجرایی فرمان امام علیه وی آغاز و هر دو مجری و مهمان روی آنتن زنده تلویزیون آرزو کردند تا دولت زودتر تغییر کرده و عنان کار به دست سید بزرگوار سپرده شود. در میانه هفته هم دیگر خانم مجری جوان صبحگاهی شبکه پنج با تند گویی و هیجان خاصی علیه رئیس جمهور و دولت ادامه داد تا جایی که مجری جوان هیجان زده از رئیس جمهور خواست همین امروز استعفا داده و کار را به رئیس جمهور جدید بسپارد که علی الظاهر به دلیلِ شوریِ زیاد از رئیس شبکه تذکر گرفته است.
✍️اینکه برنامه ساز و در آخر صف مجری علی الخصوص از جنس جوان بتوانند هر چه می خواهند بگوید همه می دانند که بدون مجوز یا دستور مدیران شبکه ناممکن است و برنامه سازان و در آخر مجریان، تنها مجری دستورات ابلاغی مدیران شبکه هستند لذا پرخاشگری هشت ساله تلویزیون علیه روحانی و دولتش چیزی جز اجرای دستورات و خواست اعلامی مدیران جریان حاکم بر صدا و سیما نبوده و نیست، اما ایکاش عوامل جریان حاکم بر صدا و سیما درک می کردند که یکطرفه سازی و تبدیل تلویزیون ملی به کانال قدرت نمایی سیاسی یک قدرت خاص دستاوردی جز مردم گریزی نداشته و نخواهد داشت.
✍️مدیر روابط عمومی صدا و سیما که امتحان همراهی با قدرت را در اجرای برنامه هایی مانند شناسنامه تا دست خط با موفقیت پس داده است این روزها با انتشار نامه ارسالی به سردار قالیباف رئیس مجلس از کم ظرفیتی و بی تحملی مشاوران سردار گلایه کرده و معترض دستور به سانسور برنامه ضبط شده دست خط با رئیس مجلس شده است. مجری برنامه دست خط و مدیر روابط عمومی تلویزیون معتقد است سوال و جواب سردار در مورد فساد و دستگیری قائم مقام سابق قالیباف در شهرداری تهران که با فشار مشاوران ایشان از برنامه دست خط حذف شد می توانست منجر به شفاف سازی و به نفع قالیباف باشد.
✍️محمدحسین مهدویان که تا کنون کارگردان محبوب جریان حاکم بر تلویزیون بوده و به شدت توسط مدیران شبکه های تلویزیونی حمایت می شود هم با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش به سانسورهای سخت‌گیرانه و غیرعقلانی که موجب تاثیر مخرب بر داستان و تضییع حقوق سازنده و مخاطب سریال می‌شود انتقاد کرد و ادامه این روند را موجب توقف پخش سریال زخم کاری تا تعیین تکلیف دانست. یعنی تلویزیون حتی از سازندگان همراهش کمترین فاصله از خطوط قرمز سیاسی و  معیار های ابلاغی به تهیه کنندگان را نمی پذیرد و به فرمایش مهدوی تیغ سانسور به شدت بی رحمانه و کور در حال تخریب مضامین سریال هایی است که شاید طی قسمت های مختلف بخواهند یک کلمه هم بگویند.
✍️ضمن آرزوی سلامت نفس و جان به در بردن از شهره شدن برای همه مجریان تلویزیونی علی الخصوص جوانان جویای نام و نان، باید یادآوری کنم همانطور که در یادداشت شایعه اشاره شد که تیر تخریب اگر چه برای نابودی دیگران آماده و پرتاب می شود اما در فاصله نچندان دور مانند بوم رنگ به سمت پرتاب کننده باز می گردد و مجریان جوان رنگارنگ باید درک کنند که لباس تظاهر هرگز ماندگار نیست و با انتشار تصاویر خصوصی تا خودکشی پیش می برد.
✍️نسل انقلاب که با تجربه شرایط قبل از انقلاب و تحمل هزینه های بسیار پیروزی بزرگ همه مردم ایران در تحقق جمهوری اسلامی ایران جشن گرفتند به خوبی بیاد دارند لحظاتی را که شاه و شهربانو تاجدار چگونه در برابر حیرت و بهت جهانی با چشمانی اشکبار و در نهایت ناباوری ناچار از ترک خاک ایران شدند، کور رنگی و اراده به ندیدن هزینه های بسیاری داشته و آن دم که باور ندارید سیل وار در شرایطی غیر منتظره بر سر اهل غفلت آوار می شود. ۱۹تیر۰۰

  تعداد بازديدها: 2761
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90136
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.