تاريخ انتشار: 18 تير 1400 ساعت 23:31:55
۱۶ آذر و ۱۸ تیر دانشگاه تهران

✍️اگر حرکت اعتراضی دانشجویان به اصلاح یا سخت سازی قانون مطبوعات و بعدها در جریان بازجویی از عاملان قتلهای زنجیره ای با برخورد هوشمندانه و دلسوزانه همراه شده بود قطعاُ به فاجعه به فرمایش مقام معظم رهبری منجر نمی شد.
✍️اینکه تقویم کشور در ۱۸ تیر خالی از یادآوری فاجعه مذکور است بماند که شاید دانشجویان در نسل های بعد هم دیگر تمایلی به یادآوری خاطره سرکوب خشن دانشجویی را نداشته باشند و بیش از هر چیز به شانس فرصت ساده شغلی یا امکان امرار معاش بیندیشند و سیاست را به اهل قدرت بسپارند هر چند مقام معظم رهبری در همان روزها تاکید فرمودند: خدا لعنت کند آنهایی را که دانشجویان را غیر سیاسی می خواهند. اما واقعیت امروز چیزی جز بیزاری دانشجویان کشور یعنی جوانان در حال علم آموزی نسبت به سیاست و اهلش در کشور نیست، شاید به همین دلیل مهاجرت در اولویت اول آرزوی دانشجویی جای گرفته است.
✍️ایکاش همه کاندیداهای ریاست جمهوری هم در مجدد به های انتخاباتی حداقل به اندازه چند کلمه و یک جمله هم از باور یا برنامه خود در حوزه فعالیت سیاسی و صنفی دانشجویان می گفتند که دانشجویان بیزار از اهل و عالم سیاست را چگونه ترغیب به دغدغه مندی سیاسی خواهند کرد؟
✍️ایکاش امثال دکتر رهبر معاون امنیت اقتصادی خاتمی و رئیس دانشگاه تهران احمدی نژاد که مدتی است از نزدیکان  رئیسی محسوب می شود به خاطر می آورد که ۱۹ تیر ۷۸ در تعریف فاجعه حمله به خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران حتی یک لحظه قادر به ادای کلمات بدون گریه و اشک ریختن نبود، ایکاش امروز می توانست تقویم بی مناسبت ۱۸ تیر دانشجویی که هنوز به اعلام کودتای سرکوب شده نوژه در ۱۳۵۹ مُزین است را  به رئیسی که تمام عمر در ریاست قضایی حضور داشته یادآوری کند.
✍️اینکه در هر اقدام ضد دولتی هشت سال گذشته برخی نهادهای قدرتمند بتوانند اسامی یک تشکل در صدها دانشگاه و دانشکده یا ۳-۲ شاغل هیات علمی عضو در همان تشکل را بعنوان عناوین دائمی درج کنند یعنی دانشجویان دانشگاهی سالهاست دیگر حاضر به ورود در عرصه بازی سیاست اهل قدرت نیستند یعنی کشور بزرگترین پشتوانه متعهد خدمت عاری از آلودگی در منفعت طلبی را از دست داده است، یعنی دانشگاه های کشور دیگر فاقد ویژگی ممتاز میزبانی از دانشجویان پُر شور و شعور با دغدغه پیگیری مسائل و مباحث جامعه هستند، دانشجویانی که شاید دیگر رویایی جز شانس داشتن شغلی ساده ندارند.
✍️شاید روزی فرصتی باشد که کسی حوصله اندیشیدن تطبیقی بین دو حادثه بزرگ حمله نیروهای گارد به دانشگاه تهران و شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی را که در سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران انجام شد با حمله نیمه شب به خوابگاه دانشجویان که معترض اصلاح قانون مطبوعات بودند را داشته باشد، بین دو روزی که یکی در ۱۶ آذر به روز دانشجو تعریف و درج می شود و دیگری در ۱۸ تیر که حتی به اندازه یک کلمه جایی برای دیده شدن ندارد. ۱۸تیر۰۰

  تعداد بازديدها: 2916
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90134
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.