تاريخ انتشار: 18 تير 1400 ساعت 01:14:37
معمای واکسن داخلی

✍️ادعای تزریق واکسن فایزر آمریکایی با تغییر برچسب به کوید برکت به مقام معظم رهبری علی رغم تکذیب مقامات سیاسی و بهداشتی کشور به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و اعلام رسمی خروج معیوبی ۳۰٪ اولین سری تولید واکسن برکت شامل کمتر از ۴ میلیون دُز واکسن اعلام شده است که بر غیر قابل اعتماد بودن تولیدات ابتدایی واکسن تاکید و شایعه تغییر برچسب را تقویت کرد.
✍️اظهارات تلویزیونی دیروز (4شنبه) محمد مرندی فرزند دکتر مرندی وزیر سابق بهداشت و سرپرست تیم پزشکی مقام معظم رهبری مبنی بر خرابکاری در خط تولید واکسن برکت از طرف آمریکا که البته پس از انتشار با حواشی خاصی تکذیب شد. همزمان با ادعای خانم دکتر محرز که طی هجده ماه گذشته تحت عنوان عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و عضو علمی برکت با حضور مستمر در تلویزیون به اعلام نظر مشغول است، دیروز (4 شنبه) طی اظهاراتی ادعا کرد: پروژه واکسن مشترک کوبا و پاستور به دلیل امتناع طرف کوبایی متوقف و کوبا صرفا بخشی از واکسن خود را مانند سایر کشورها بر روی هموطنان ما استفاده کرده است که بلافاصله ریاست انستیتو پاستور ضمت تکذیب اظهارات غیر مسئولانه خانم محرز تاکید کرد: اولین سری تولید نمونه واکسن پاستور به وزارت بهداشت تحویل شده و تا پایان شهریور محصول تولید صنعتی توزیع خواهد شد. برخی کارشناسان اظهارات محرز و مرندی را با توجه به منافع فردی و مشارکت در برکت اقدامی تبلیغاتی و سیاسی می دانند.
✍️اینکه کدام یک از  ادعاهای مذکور راست و دروغ باشد فعلاً قابل راستی آزمایی نیست اما بر یک حقیقت تاکید دارد تلویزیون برخلاف قوانین سخت گیرانه مدیریت تبلیغات بدون هیچ منع و محدودیتی تبلیغ واکسن برکت را مجاز دانسته و در دستور کار دارد بطوریکه در تمام بخش های خبری اخبار کرونا و واکسیناسیون قبل یا بعد از  اشاره به اظهارات مقامات رسمی وزارت بهداشت و ستاد کرونا به نقل از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت تولید کووید برکت نیز مطالبی بیان می شود، گویی که ستاد اجرایی فرمان امام که تا این لحظه هیج نقشی در واکسیناسیون نداشته است مسئول واکسیناسیون سراسری و فرشته نجات مردم ایران می باشد.
✍️مخبر رئیس ستاد اجرایی که مالکیت واکسن برکت را در اختیار دارد برخلاف وعده های مکرر قبلی مجدداً اعلام کرد تا ۲۵تیر ۳میلیون دُز تولید و تحویل وزارت بهداشت خواهد داد، ضمناً تاکید کرد ستاد اجرایی در حال نصب و راه اندازی خط دوم تولید واکسن برکت است تا شاید بتوانند در مهرماه حدود ۵۰ میلیون دُز واکسن برکت را تحویل دهند که در صورت صحت هم به معنای حداکثر واکسیانسیون ۲۵٪ از جمعیت کشور خواهد بود یعنی قطعا تا پایان سال واکسیناسیون ملی نداشته و علی رغم بازگشت بسیاری از کشورها به زندگی عادی مردم ایران باید روزانه شاهد مرگ دهها هموطن باشند.
✍️ادعاهای متناقض در خصوص تحقیق و تولید واکسن داخلی و علی الخصوص واکسن برکت که تحت مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام است اعتماد اجتماعی به شدت آسیب پذیر و حتما یکی از دلائل ایجاد سیل مردم با حداقل برخورداری مالی به سمت کشورهای همجوار برای دریافت واکسن محسوب می شود، ضمن اینکه دریافت مجوز توزیع جهانی واکسن نیازمند طی مراحل بین المللی با همکاری کشورهای مختلف است که برای واکسن ایرانی دشوار خواهد بود چرا که طی سال گذشته برخی مقامات عالی رتبه بی اطلاع کشورمان تست بین المللی واکسن تحت نظر سازمان بهداشت جهانی را به غلط و با نگاهی سیاسی و دشمن محور تحت عنوان استفاده از ایران بعنوان موش آزمایشگاهی یاد کردند.
✍️علی رغم‌ گذشت هجده ماه و تکرار ادعای تحقیق و تولید متنوع واکسن داخلی که در هیچ کشور دارای قدرت تحقیقاتی پزشکی مانند آمریکا ، روسیه ، انگلیس ، چین و فرانسه هم معمول نیست هنوز وزارت بهداشت یا دستگاه های مدعی نظارتی گزارشی از روند واقعی اقدامات انجام شده و هزینه های ارزی پرداختی دولت به ستاد اجرایی و سایر مراکز مدعی ساخت واکسن ندادند. هنوز توضیح نداده اند تکنولوژی و ماشین آلات خط تولید واکسن برکت و سایر موارد از کدام کشورها تهیه و با چه میزان هزینه ارزی دولتی وارد شده است؟ هنوز مشخص نیست مجموعاً چه مقدار بابت تحقیق و تولید واکسن های هفت یا هشت گانه داخلی هزینه شده است؟
✍️هنوز توضیح نداده اند که چرا پس از دستور رهبری مبنی بر ممنوعیت استفاده از واکسن آمریکایی و انگلیسی که بیشترین تولید و توزیع جهانی را در اختیار دارند دریافت واکسن چینی و روسی چنین با وقفه فراوان و تعداد بی ارزش همراه شده است بطوریکه علی رغم گذشت بیش از شش ماه هنوز ۳٪ مردم واکسن دریافت کرده و بسیاری از واکسن های تزریقی دُز اول هم به دلیل فاصله زیاد بین دو تزریق عملا فاقد کارایی و ضامن سلامت نیست. ۱۷تیر۰۰

  تعداد بازديدها: 2670
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90123
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.