تاريخ انتشار: 16 تير 1400 ساعت 00:16:44
شورای عالی لاکچری

✍️برخی مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را عامل جدید لاکچری سازی بیش از پیش آموزش عالی ایران می دانند . اینکه تعدادی از افراد بتوانند صرف انتصاب در شورایی به نام انقلاب فرهنگی چند دهه در دوره همی شرکت و بدون هیچ مسئولیت پذیری و پاسخگویی در مورد همه ابعاد و زوایای موثر در فرهنگ کشور تصمیم گیری کنند قابل قبول و توجیه نیست.
✍️اینکه خانم حبیبی مدعی است مصوبات شورا آموزش عالی را از دسترس مستضعفین خارج می کند حتما می تواند صحیح نباشد چرا که براساس تعبیر مقام معظم رهبری در سخنرانی دیدار با بسیجیان در ۶آذر۹۸ استضعاف لزوماً به معنای گروه های اجتماعی مبتلا و گرفتار در فقر و نکبت مادی نیست بلکه بسیاری از مرفهین و متمولین هم می توانند با ابراز اشتیاق به ظهور مصلح جهانی با افتخار مشمول آیه شریف وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ هم خواهند بود.
✍️طالبان همچون دو دهه گذشته که بر افغانستان مسلط و چون حیوانات درنده به جان و ناموس افغان ها رحم نکردند در این دوره نیز در مناطق تحت تسلط به فوریت نسبت به ابلاغ و اجرای قوانین سختگیرانه علیه زنان اقدام می کنند . تجربه حکومت اسلامی ادعایی از جنس طالبان و سپس داعش بر برخورد بی رحمانه و وحشیانه با زنان آغاز می شود. طالبان که با وعده تشکیل دولت اسلامی حرکت خود را در دهه هفتاد آغاز و توسط داعش در نیمه دوم دهه ۹۰ با حضور در سوریه و عراق گسترش داد امروز مجدداً به مرکزیت افغانستان بازگشته و با سکوت و شاید استقبال جریان فکری خاصی در ایران به مرزهای کشورمان رسیده است.
✍️کارشناسان کشورمان که طی روزهای گذشته با پدیده های عجیب داخلی مانند مشارکت حداکثری نامیدن انتخابات حداقلی ، وعده آغاز ورود به پروسه تشکیل دولت اسلامی ، تاکید مجدد بر ظهور دولت زمینه ساز منجی و ... تا تطهیر رسمی و گسترده دولت اسلامی ادعایی طالبان روبرو شدند ، با نگرانی به این سوال جدی می اندیشند که نقاط مشترک و افتراق احتمالی بین دولت اسلامی ادعایی طالبان ، حبهه النصره ، داعش ، بوکوحرام ، ... و برخی جریانات فکری در ایران چیست؟ آیا تلاش سازمان یافته و یکپارچه تطهیر طالبان همزمان با اعلام وعده عبور از جمهوری اسلامی به دولت اسلامی به معنای آمادگی جریان کفن پوشان برای ایجاد حاکمیت و شرایط اجتماعی همسان در ایران نیست؟
✍️دکتر فلاحت پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در آخرین اظهارات دوران ریاستی بر این نکته تاکید کرد که ایران طی چند سال برای حمایت از دولت بشار اسد علاوه بر تقدیم بیش از ۳۰۰۰ شهید بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار مستقیماً هزینه کرده است. دکتر فلاحت پیشه پس از طرح ادعای مذکور ابتدا با جایگزین سازی حجت الاسلام سردار ذوالنور از ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برکنار و سپس برای ورود مجدد به مجلس از سوی شورای نگهبان فاقد صلاحیت اعلام شد.
✍️براساس ادعای مقامات مسئول ، ایران در شرایط فعلی باید بالغ بر ۸۲ هزار مگاوات تولید برق داشته باشد در حالیکه با اعلام رکورد ۶۵ هزار مگاوات برق مصرفی کشور در بزرگترین بحران سال های گذشته تولید برق روبرو است . اینکه ۲۰هزار مگاوات تفاوت بین ظرفیت ادعای تولید برق و مصرف ۶۰ هزار مگاواتی برق کجاست بماند اما ایران صرفاً با صرف ۳۰ میلیارد دلار اهدایی ادعایی رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی به سوریه می توانست طی برنامه   ۵ساله با ایجاد نیروگاه های سیکل ترکیبی حداقل با ایجاد ۴۵٪ ظرفیت تولید برق جدید در کشور لااقل یک میلیون شغل پایدار ، مدیریت آبی خروجی سدها ، ایجاد ظرفیت ۲۰هزار مگاوات برق صادراتی و ... دست یابد.
✍️سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان‌با توجه به مشکل تامین سوخت و برق مورد نیاز لبنان تاکید کرد در صورت همصدایی جریان های سیاسی قدرت در لبنان می تواند به محض اعلام درخواست مشکل تامین سوخت را توسط ایران رفع کند ، ادبیاتی که حتما برای مردم گرفتار تحریم ، واکسن ، بی برقی و خشکسالی ایران خوشایند نخواهد بود و می تواند علی رغم احترام و محبت به حق و آگاهانه مردم ایران نسبت به سید حسن نصرالله و جریان مقاومت عزت بخش خزب الله لبنان ناخواسته با عکس العملهایی همراه باشد. ۱۵تیر۰۰

  تعداد بازديدها: 2932
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90094
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.