تاريخ انتشار: 14 تير 1400 ساعت 21:44:26
پسا رئیسی

✍️اینکه سردار سرتیپ حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران تاکید کرد: می توانیم روزگاری را رقم بزنیم که آمریکا را تحریم کنیم یا فرمودند: با رئیس جمهوری ابراهیم رئیسی فصل ایجاد دولت اسلامی آغاز می شود. می تواند معانی متفاوتی نسبت به مفاهیم موجود در ادبیات سیاسی کشورمان داشته باشد معانی یی که شاید شکل خاص غیر انتخابی یا به تعبیر سردار جوانی یکدستی از حکومت را برای ایران و جهان تصویر سازی می کند. حکومتی که نه به خواست و توسط مردم که برای هدایت امت و نه تعامل با جهان که برای هدایت جهان تشکیل می شود تا ما را به السابقون بهشت و جهان را آماده بیعت با مصالح و منجی عالَم بشریت نماید.
✍️اینکه فرماندهان با طرح موضوعاتی از این قبیل چه هدفی را دنبال می کنند و درصدد القاء چه معنایی هستند حتما موضوعی جدی و قابل تامل است، اما نه به اندازه اینکه رهبران مذهبی ۴۲ سال بعد از بزرگترین انقلاب فرهنگی - اجتماعی که ریشه در باورهای عمیق آزاد اندیشی و انسانی داشت چرا سالهاست می تواند به گسترش انواع موشک با قدرت انفجار بیشتر و قابلیت دسترسی دقیق به نقاط دورتر بعنوان نماد رشد و پیشرفت کشور و حکومت اشاره کند و ببالند و همه کشور را به الگو گیری از این نماد غیرت ملی دعوت کنند.
✍️جریان سیاسی حاکمیتی امیدوار است پروسه پسا رئیسی بازگشت ناپذیر باشد اما هیچ ایده و طرح مشخصی از تصویر پیش رو هم ارائه نمی دهند. البته استناد به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری که باید براساس الگوی در حال تدوین ایرانی اسلامی پیشرفت باشد اشاره کرده و اصرار دارند که ماهیت حکومت و حکمرانی پسا رئیسی را از منظر ساخت حکومتی قطعا شبیه ۴۲سال گذشته پس از پیروزی انقلاب ندانند. بهرحال با درک مشخصه های ایده ی حاکمیتی پسا رئیسی شاید بهتر بتوان به فهم روشنی از چرایی انتخاب رئیسی بعنوان دولت گذار رسید.
✍️وقتی ناو وینسنز آمریکا در ۱۲تیر۶۷ در منطقه جنگی خلیج فارس که به جنگ شهرها ، نفتکش ها و سکوهای نفتی هم مبتلا بود موشکی را به سمت هواپیمای مسافری اوج گرفته از فرودگاه بندرعباس شلیک کرد از نگاه ما حتما مرتکب عمل جنایتکارانه شد و هیچ توجیهی را هم قابل قبول نمی دانستیم تا فاجعه ۱۸دی۹۸ که پس از چند روز تکذیب و انتشار اطلاعات غلط مطلع شدیم هواپیمای اوکراینی برخواسته از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران توسط پدافند موشکی سپاه مورد هدف قرار گرفته است. عملی که از نظر مقامات نظامی کشورمان برخلاف اقدام ناو آمریکایی جنایتکارانه نبوده و با انتشار پیام تسلیت ، عذرخواهی ، اعطای عنوان شهید به کشته شدگان بی گناه و پرداخت خون بها به خانواده مسافرین باید خاتمه یافته تلقی گردد.
✍️پس از جنجال اخیری که در مورد مبلغ دریافتی مدیرعامل یکی از شرکت های بیمه غیر دولتی برپا شد دیروز نوشتند: برخی مشاوران  مدیرعامل شستا از دریافتی نجومی برخوردارند. اینکه مبنای دستمزد و پرداختی خوب چیست هنوز توسط جنجال سازان تا بالاترین سطوح مقامات کشور توضیحی ارائه نشده است. جنجال سازی های عوامفریبانه که جز به ناکارآمدی ، شایسته گریزی و افزایش پرداخت های پنهان غیر قانونی از بودجه عمومی به افراد ناشایست منجر نشده و نمی شود .
✍️ایکاش مقامات عالی سیاسی کشورمان قادر به درک این نکته بدیهی بودند که آیات نورانی قرآن بر مساوات در کنار ضرورت درک تفاوت ها تاکید دارد. آیا آنانکه می دانند و نمی دانند ، می بینند و نمی بینند ، تقوا پیشه می کنند و به بی تقوایی آلوده اند و .... یکسانند؟ و مولا علی علیه السلام تنها دارنده بیانیه حکومتی در کنار تاکید بر رعایت عدالت ، مساوات . انصاف و تامین نیازمندی های عمومی و اجتماعی و دستگیری از ناتوانان بر تفاوت پرداخت ها و متناسب سازی پرداخت با شرایط شغلی تاکید می فرماید.
✍️ایکاش برنامه تغییر ماهیت داده غیر چالشی دورهمی را می دیدند که اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در قسمت های ابتدایی در بخش روبات از بین چهار سطح حرکتی سطح یک حرکت روبات را انتخاب می کردند اما با افزودن آپشن اعطای امتیاز به هر سطح حرکتی تقریبا تمامی شرکت کنندگان علی رغم وحشت و ترس فراوان صرفا با هدف کسب چهار امتیاز ممکن سطح چهار حرکتی را انتخاب می کنند. ایکاش مقامات عالی و نمایندگان جنجالی علیه تعبیر نامفهوم حقوق های نجومی رفتار شرکت کنندگان برنامه سرگرمی دورهمی را درک می کردند. ایکاش می توانستند درک کنند ابتلا به فقر مزیت و افتخار نیست.
✍️ایکاش مقامات عالی کشورمان روزی قادر به درک این نکته بدیهی فطری باشند که خداوند هم پاداش به عدالت می دهد و بخشش بی حساب عطا می کند. ایکاش رابطه بین منافع فردی و بهره وری که به کارآیی و کارآمدی می انجامد را نیازمند اثبات روزانه نمی دانستند تا به فرمایش آقایان زاکانی و قاضی زاده کاندیداهای انتخابات ، شاهد کشوری غارت  و چپاول شده نباشیم. ۱۴تیر۰۰

  تعداد بازديدها: 2813
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90078
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.