تاريخ انتشار: 08 تير 1400 ساعت 02:18:23
آزمون راستی آزمایی

✍️حمایت همزمان جریان فکری تندرو در مراکزی مانند تلویزیون ، کیهان و ... از حرکت نظامی جدید گروه سَلَفی طالبان برای تصرف افغانستان حتما از نکات قابل تامل این روزها است، طالبانی که طی چند دهه گذشته توسط جریان وهابی عربستان و سازمان اطلاعات پاکستان پشتیبانی و جز به صدور احکام خشونت آمیز تا قتل عام دیپلماتهای کنسولگری ایران در مزار شریف شناخته نمی شود.
✍️اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای جلب حمایت و جذب کمک در مقابله با هجوم جدید طالبان عازم آمریکا شد در حالیکه ایران با توجه به نشست سال گذشته طالبان در تهران و مطالبی که این روزها منتشر می شود علی الظاهر حمایت از جریان طالبان را به عنوان مهمترین مخالف افغانی آمریکا در دستور کار دارد.
✍️علی الظاهر برای مقامات کشورمان مقابله با آمریکا بر هر چیزی ارجحیت داشته و می تواند هر اقدامی را حتی در سطح تغییر تعبیر از خباثت ذاتی طالبان به مجاهدت فی سبیل الله برساند شاید در آینده نزدیک داعش نیز با اتخاذ چند تصمیم و اقدام ضد آمریکایی از چنین مرحمتی توسط جریان فکری مذکور در کشورمان برخوردار گردد، چنانچه بخشی از مقامات نظامی و سیاسی کشورمان حمایت و همراهی با حیوانی به نام صدام حسین مورد تهاجم ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا را داستان سرایی مبتنی بر یک مشابه سازی ساده تاریخی بین صدام حسین با خالد ابن ولید ضروری و واجب می دانستند.
✍️مقام معظم رهبری در دیدار با مقامات قوه قضائیه ضمن تمجید از عملکرد دو ساله رئیسی در منصب ریاست قوه قضاییه بر ضرورت ادامه اجرای طرح تحول قضایی تاکید کردند، هر چند به نکته خاصی بعنوان مصداق دستاوردی قابل مشاهده اجرای طرح تحول اشاره نکردند، ضمن اینکه مبارزه با فساد داخلی را از امتیازات دوران کوتاه ریاست رئیسی دانستند.
✍️اوائل سال جدید یکی از پژوهشگران و متفکرین حوزه مطالعات اجتماعی - فرهنگی در حین توضیح موضوعی اشاره فرمودند که مدتی پیش به دلیل مطالب مبتنی بر نظریه پردازی که دارند توسط یکی از مراکز امنیتی احضار و پس از چند ساعت بحث و گفتگو یا بازجویی به صراحت به ایشان توصیه یا از ایشان سوال کردند که چرا برای ادامه زندگی ایران را به قصد کشور دیگر  ترک نمی کنید؟ جمله عجیبی که قبل ها توسط ماموران ساواک و شهربانی پهلوی به صدها و شاید هزاران نفر مانند امام خمینی (ره) و بسیاری از مبارزین اظهار شده بود و اصولا اعمال نفی بلد یا تبعید به نقاط بد آب و هوای ایران به جریمه کسانی می ماند که توصیه شکنجه گران ساواک مبنی بر مهاجرت از ایران را نشنیده گرفته بودند.
✍️براساس اصول ۴۲-۱۹ فصل سوم قانون اساسی علی الخصوص اصل ۴۱ که تاکید می کند مقامات تهدید کننده به خروج از ایران قطعا مجرم و باید توسط دادستانی تحت پیگرد قرار گیرند واجب شرعی و قانونی است یعنی اگر از طرف دادستان کیفرخواست علیه مقامات و بازجویان مذکور منتشر نشود یعنی برخلاف ادعاهای امروز رئیسی رئیس قوه قضائیه که در محضر مقام معظم رهبری مدعی بودند قطعاً نیازمند راستی آزمایی خواهد بود.
✍️واقعیت بی اعتنایی یا عدم اعتماد حدود ۵۵٪ حائزین رای کشور و بیش از ۷۰٪ حائزین رای پایتخت را با هر تعبیر و منطقی باید بسیار نگران کننده دانسته و مورد توجه قرار داد. ۷ تیر۰۰

  تعداد بازديدها: 2997
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90018
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.