تاريخ انتشار: 23 خرداد 1400 ساعت 20:50:19
هیچ کس جرات ندارد

✍️دکتر همتی ضمن برنامه مناظره شنبه ۲۱ خرداد با توضیح اینکه ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه طی دو سال گذشته با ادعای مبارزه با فساد بانکی و غیره در صدد تبلیغات انتخاباتی بود از جا برخواست و پاکت حاوی لیست اسامی ۱۱ ابر بدهکار بانکی را جهت اعلام به مردم روی میز رئیسی گذاشت. اسامی که علی الظاهر همه حاضرین در مناظره به فراخور مسئولیتی دارند از مفادش مطلع هستند اما کسی جرات و جسارت خواندنش را نداشته و ندارد !
✍️حالا شاید سوال درست این باشد که چرا کسی حاضر به خواندن علنی فهرست مذکور نیست؟ شاید همه به یاد داشته باشند که احمدی نژاد هم در ۸۴ با اعلام اینکه اسامی ابربدهکاران را در جیب دارد ضمن ادعای ارسال فهرست اسامی به رئیس قوه قضاییه هرگز اسم مشخصی را در محضر مردم اعلام نکرد. اسامی چه کسانی یا چه مراکزی در کاغذ نوشته شده است که هیچ مقام و دستگاهی شهامت خواندنش را ندارد؟ چرا کاندیداهای حاضر در مناظره که خود را مدعی کشف ، افشاگری و حتی برخورد با ۱۱ ابربدهکار بانکی دارای ۹۲ هزار میلیارد تومان بدهی دارند هنوز جسارت و شهامت یا به قول قاضی زاده غیرت و شرف خواندن اسامی مذکور را نداشتند؟
✍️چرا هنوز هیچ مقام و دستگاهی گزارش فاجعه عملکرد موسسه مالی و اعتباری ثامن را که با حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی جاری به مشتریان کشور را وارد اعتراضات و اغتشاشات ۹۶ ،نداده است؟ چرا هنوز هیچ کس گزارش حقایق خانمانسوز بانک سرمایه را به مردم نداده است؟ چرا هنوز هیچ کس از دلایل و چرایی حقایق پشت پرده فاجعه ادغام چهار بانک نظامی در بانک سپه را نداده است؟ چرا هنوز قرار نیست هیچکس از ما مردم گرفتار دشواری تامین معیشت روزمره بدانیم نقش و مسئولیت بانکهای مذکور در نابودی اقتصاد ایران چیست؟
✍️رئیسی رئیس قوه قضائیه که مدعی مبارزه بدون خط قرمز با مفاسد بزرگ و ملی اقتصادی است در برابر دهها میلیون ایرانی بیننده مناظره انتخاباتی و حتی مصاحبه بعد از مناظره با خبرنگاران حاضر به خواندن اسامی ۱۱ ابر بدهکار بانکی با ۹۲ هزار میلیارد تومان بدهی نشد. همانطور که طی ۲۰ماه گذشته هیچ مقام و دستگاه مسئول و غیر مسئول اهل افشاگری حاضر به پذیرش مسئولیت اعلام تعداد کشته ها ، مجروحان و گمشده های اعتراضات آبان ۹۸ به مردم نشده است ، لذا افکار عمومی همچنان ناچار از اتکا به آمار ۳۰۰۰نفر اعلامی منابع خارجی است.
✍️همتی با تحویل نمایشی فهرست اسامی ۱۱ ابر بدهکار بانکی به رئیس قوه قضائیه بدون اینکه چیزی بگوید شاید علاوه بر اعلام عمق و گستردگی فساد در اقتصاد ایران در صدد بود تا صداقت و درستی ادعای دو ساله رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد اقتصادی را قابل خدشه اعلام کند ، چنانچه رئیسی با امتناع از قرائت اسامی مذکور بر ادعای همتی صحه گذاشت اما این سوال باقی است چرا هیچ کس جرات ندارد اسامی مذکور را بخواند؟ چرا طی روز گذشته با انتشار چند فهرست ۱۱ نفره در فضای مجازی تلاش شد تا موضوع فهرست مذکور لوث شده و به فراموشی سپرده شود.
✍️علی لاریجانی با ارسال نامه جدید خطاب به شورای نگهبان و یادآوری تخلف قطعی و آشکار فقهای شورا از نص سیاست های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۹۵ و تاکید مجدد بر لزوم اعلام دلائل عدم احراز صلاحیت عملا مشروعیت عملکرد شورای نگهبان قانون اساسی در عمل به قانون و صداقت در تبعیت از ولی فقیه بعنوان فصل الخطاب را با چالشی جدی روبرو کرده است ، نکته قابل توجه اینکه فقهای شورای نگهبان به خوبی می دانند با حضور صادق لاریجانی در شورای نگهبان از امکان پنهانکاری برخوردار نخواهند بود و صادق عضو فقهای شورای نگهبان به دروغ و برخورد سیاسی سایر فقها شهادت خواهد داد.
✍️علی لاریجانی پس از دریافت حمایت علنی از سوی مقام معظم رهبری در ۱۴خرداد در موقعیت مناسبی قرار گرفته و علی الظاهر در تنبیه فقهای شورای نگهبان و تثبیت موقعیت در حوزه قدرت سیاسی کشور جدی است ، چالشی درونی میان منسوبین عالیرتبه رهبری که در صورت ادامه می تواند با سرایت به بدنه جامعه و جدیت سایر آسیب دیدگان از شورای نگهبان که هرگز در مورد حیثیت اجتماعی و حقوقشان مورد حمایت قرار نگرفتند به موجی در تغییر رویه بسته و مدیریت شده انتخاباتی کشورمان باشد. ۲۲خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2815
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89873
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.