تاريخ انتشار: 21 خرداد 1400 ساعت 01:06:03
تفکر داعش

✍️گردانندگان میتینگ تبلیغاتی رئیسی در اهواز در اقدامی تامل برانگیز در استقبال و خطاب به سید خراسانی(رئیسی) به سبک و سیاق سخنرانی امام خمینی (س)پس از فاجعه کاپیتولاسیون و پانزده خرداد سال ۱۳۴۲ که علیه حاکمیت سیاه ، ضد دینی و وابسته نظام شاهنشاهی پهلوی فریاد کرد که علمای نجف ، علمای قم، علمای مشهد به داد اسلام برسید، در محضر رئیسی اعلام کردند علمای نجف ، علمای قم ، علمای مشهد به داد اسلام برسید!!!.
✍️حجت الاسلام محمد سعیدی امام جمعه قم اظهار کرد: رقابت برای تصدی پُست خلاف مشی و رویه علماء بوده و آنها حتی در صورت پیشنهاد مسئولیت، اگر فردی را اصلح از خود می‌دانستند خودشان او را معرفی می‌کردند و از پذیرفتن مسئولیتی که به آن الزام نشده بودند پرهیز می‌کردند، البته ادعای محمد سعیدی در شرایطی است که در انتخابات خبرگان رهبری یا انتخاب هیات رئیسه خبرگان رهبری بارها شاهد جنگ های بی رحمانه بوده و هستیم.
✍️شاید حجت الاسلام سعیدی فراموش کرده باشند از مشهور ترین علمای قم و تهران را که وقتی  منتخب مردم تهران در خبرگان رهبری نشدند، بلافاصله از مشهد و قم برای حضور در مجلس خبرگان رهبری اقدام کردند که به دلیل کهولت و سن بسیار بالا ادامه زندگی میسر نبوده و توفیق شرکت در اولین جلسات دور جدید مجلس خبرگان را نیافتند. تلاش قُربَه اِلی الله برای راه یابی به مجلس خبرگان رهبری حتی بین انگشت شمار افراد منتخب فقهای شورای نگهبان کم از کارزاری سخت نیست.
✍️ایکاش محمد سعیدی در ادعای پرهیز از مسئولیت و قدرت پذیری علمای دهه های گذشته جز موارد استثنایی مانند مرحوم آیت الله منتظری ، مرحوم آیت الله مشکینی و ... به چند مورد دیگر اشاره می فرمودند، علی الخصوص که حتی در بحث اطلاق عنوان و جایگاه مرجعیت در احکام دینی و مدیریت وجوهات شرعی یا مدیریت مدارس دینی حداقل طی دهه های گذشته شاهد ارجاع به سایر علما نبوده و هنوز تبلیغ به جذب مقلدین و وجوهات و گسترش مدارس تحت مدیریت بسیار جدی است.
✍️ایکاش محمد سعیدی امام جمعه قم می توانستند پس از مرحوم آیت الله بروجردی، حضرت امام خمینی و مدت کوتاه سیادت مرحوم آیت الله اراکی که مرجع یگانه شدند به مورد دیگری هم اشاره کنند، اما باید بدانند که سال ها است پشت دیوار اخلاق جایی برای پنهان ساختن نیات نیست.
✍️امام خمینی علی رغم ابراز ارادت مستمر نسیت به ساحت علمای راستین اما از متحجرین و خشکِ مقدس در حوزه های علمیه کم نگفتند، علمایی که همه دینشان به اندازه یک روز دنیای تحت تصرفات نبود و همواره دین مردم را فرصت مناسبی برای سیادت خود می دیدند، علمایی که جهت سیادت بر مردم از دین جز تعبیر بر لزوم تبعیت و تمکین نگفته و نمی گویند، علمایی که طی مراتب ایمانی مردان و زنان، مومنان را جز ابراز بندگی و تعظیم و تکریم خود نمی دانند، همانهایی که به فرمایش اخیر رهبری معظم انقلاب چیزی جز تفکر طالبان و داعش نبوده و نیستند.
✍️مقام معظم رهبری در توضیح مختصات مخالفین رای و انتخاب مردم بعنوان مهمترین عامل استقرار و ادامه تفکر دینی در حاکمیت و حکومت مبتنی بر نظام فکری اسلام از مخالفین انتخاب مستقیم مردم به تفکر داعش تعبیر کردند. همان گروه هایی فکری سیاهی که قبل ها توسط امام خمینی به متحجرین که خون به دل علمای راستین اسلام کردند نام ی بردند، گروه سیاهی که مردم را جز بنده و رعیت ندیده و نمی بینند.
✍️امروز که مقام معظم رهبری چهل سال بعد از سخنان امام خمینی در افشاء و منکوب کردن تفکر سیاه علمای منجر شیفته و مجنون قدرت همچنان از تفکر داعشی علمایی می گوید که جز انکار حق و فهم مردم رسالتی نداشته و ندارند. شاید فرصت مناسبی است تا به این سوال پاسخ دهیم که راز زیست مستمر و قدرتمند تفکر سیاه و غیر مردمی برخی حوزه های علمیه وطنی چیست؟ چرا تفکر و اراده روشن علمایی حتی در تراز امام خمینی هرگز قادر به مقابله تمام عیار با متحجرین داعشی حوزه های دینی کشورمان نبودند؟
✍️چرا سردار سلیمانی با چند هزار نیروی رزمنده و هزینه سازی چند میلیارد دلار و البته اراده آهنین توانستند خاتمه حکومت خود خوانده داعش در هزاران کیلومتر دورتر از خاک کشورمان را حتی ماه ها قبل از آغاز عملیات نهایی در تهران اعلام کنند، اما خاتمه وجود و حضور تفکر سیاه و بیگانه با اسلامِ علمای طالبانیسم و داعشی داخلی را حتی با وجود زعیمی یگانه ای چون امام خمینی و سپس رهبری حضرت آیت الله خامنه ای هرگز نتوانستیم اعلام کنیم. ۲۰خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2855
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89841
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.