تاريخ انتشار: 16 خرداد 1400 ساعت 20:58:21
ارزش دلاری سردار و سردار

✍️سردار آزمون با رسیدن به ارزش ۳۵ میلیون یورو در سایت ترانسفر مارکت رکورد ۱۸ میلیون یورویی علیرضا جهانبخش در سال ۲۰۱۸ را شکست و ارزشمند‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد. ارزش گذاری بازیکنان براساس توانمندی های ذاتی ، تکنیکی ، قدرت تاکتیک پذیری و تلاش فوق العاده برای اثرگذاری در مجموعه کار تیمی و اجرای دستورات سرمربی است که در قالب پیشنهادهای دریافتی سایر تیم ها برای خرید بازیکنان بدست می آید ، اما اینکه علی رغم شیوه جهانی ارزش گذاری چرا از ستاره های پُر فروغ و دوست داشتنی فوتبال کشورمان چون ادوار گذشته راه به صندلی ریاست فدراسیون نمی برند شاید پاسخ بسیاری از سوالات حوزه سیاست هم باشد.
✍️مناظره دیروز کاندیداهای ریاست جمهوری به اذعان دکتر همتی و دکتر زاکانی خالی از بزرگان بود. بزرگانی که شاید از ارزش های ذاتی و اکتسابی تا تجربه و سابقه مدیریتی بیشتری برای خدمتگزاری به مردم و تکیه بر مسند ریاست جمهوری برخوردار بودند اما علی الظاهر چون جادوگر. قصه فوتبال باید فقط تماشاگر حضور و مسند نشینی عناصر بیگانه با فوتبال بر راس فدراسیون باشند و به دویدن دویدن بر زمین چمن دلخوش باشند.
✍️اما چرا تیم های فوتبال هر کجا غیر از اینجا فقط به خرید و بکارگیری بازیکنان ارزشمند اقدام می کنند؟ چرا تن به بکارگیری بازیکنان و مدیران فنی کار نابلد حتی بصورت رایگان نمی دهند؟ چرا مقامات عالی رتبه ایران پس از اتمام دوران مدیریت توسط هیچ مرکز اقتصادی و حتی فرهنگی غیر دولتی و غیر عمومی و غیر حکومتی جذب و بکار گیری نمی شوند؟ یعنی هیچ مقام عالی رتبه دولتی - حکومتی کشورمان ارزش ذاتی و درآمد زایی برای موسسات اقتصادی ندارند؟
✍️کاندیداهای ریاست جمهوری بجای ذکر سوابق بی ارزش حضور در مسند مدیریت های حکومتی و دولتی که با یک تکه کاغذ انجام می شود باید بتوانند از سوابق فعالیت موثر و سودآور اقتصادی حتی فرهنگی غیر حکومتی و غیر دولتی بگویند باید توضیح دهند در کدام فعالیت بخش خصوصی فعالیت داشته و کارآفرینی کردند باید توضیح دهند چه مقدار تولید ثروت داشته و از محل تولید ثروت در بخش خصوصی چه مبلغی مالیات پرداخت کردند.
✍️شاید سوال مناسبی است اگر بپرسیم  افرادی که جز انتصاب در پست های حکومتی و دولتی هیچ ندارند چگونه قادر خواهند بود به رشد و توسعه اقتصاد بخش خصوصی کمک کنند؟ مقاماتی که برای ورود به تحصیلات تکمیلی هیچ کنکور سراسری را تجربه نکرده و در اتوبان یکطرفه دکترسازی سهل الوصول قرار داده شدند و اساتید راهنما و مشاور پایان نامه خود را همزمان بعنوان مسئول پروژه و مشاور رئیس در محیط تحت مدیریت خود منصوب کردند چگونه می توانند معنای فرار مغزها را بفهمند؟ و برای حفظ و جذب نخبگان برنامه ریزی کنند.
✍️سرداری که مانند تمامی همقطارانش پس از قطعنامه سر از رشته های دلخواه دانشگاههای ممتاز کشور درآوردند و با بسیج اساتید و مربیان در کمترین زمان بیشترین واحد درسی را بدون حضور در دانشگاه گذراندند و همزمان با دریافت درجات ژنرالی و قهرمانی دکتر هم شدند باید یک روز چون سردار فوتبال در معرض ارزشگذاری دیگران هم قرار گیرند شاید کسی برای خدماتشان مایل به پرداخت چند سنت باشد، سردارانی که در هشت سال جنگ نیز بسیاری از نوجوانان و جوانان کشور را فدای ندانم کاری ، جهل به علوم نظامی و شاید شوق فرماندهی خود و دوستانشان کردند.
✍️باید ارزش سردار و سردار را بصورت همسان تراز کرد. آزمون جوان که سرداری از پدر دارد بنابر اعلام پرداخت تیم های اروپایی ارزش مالی و سودآوری برابر با ۲۵ میلیون یورو دارد باید دید محسن که سرداری را از حکومت گرفت در ترازوی ارزشگذاری دیگران به چه مبلغی خریدار دارد؟ ایکاش کاندیداها می توانستند به جای قطاری از فهرست بی ارزش سوابق انتصاب در مناصب بی صاحب حکومتی و دولتی که معمولا به روابط و رانت باز می گردد حداقل به یک تجربه و سابقه خرید خدمات خود توسط بخش خصوصی حتی به یک پول سیاه اشاره کنند. ۱۶خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2909
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89798
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.