تاريخ انتشار: 12 خرداد 1400 ساعت 00:09:45
زیر میزی خبر واکسن

✍️براساس خبر کوتاه اعلامی دکتر نمکی وزیر بهداشت، تزریق واکسن پاستور (ایران-کوبا) از هفته آینده آغاز خواهد شد وزیر بهداشت تاکید کرد برای رعایت پروتکل‌ها این تزریق به شکل داوطلبانه بوده و در وهله اول خود و همکارانم داوطلب تزریق این واکسن هستیم.
✍️براساس خبر دوشنبه وزیر بهداشت تاکید کرد واکسن مشترک ایران و کوبا (پاستور) یکی از ممتازترین واکسن های دنیا است که در مراحل تولید قرار داشته و واکسن های برکت و رازی در مراتب بعد قرار دارند. یعنی واکسن پاستور (ایران - کوبا) نزدیکترین گزینه به دریافت مجوز مصرف اضطراری یا تولید و تزریق عمومی می باشد، چنانچه واکسن کوبایی یا به تعبیر دقیق تر تحت لیسانس روسی طی ماههای گذشته هم در چنین شرایطی قرار داشته است.
✍️شاید سوال ساده این است که چرا تمام اجزاء و انصار وزارت بهداشت تا تلویزیون و به نوعی ستاد کرونا از اولین روز ادعای آغاز پروسه تحقیقاتی تا تست سه گانه و غیره علی رغم اطلاع قطعی از ادعای دیروز وزیر بهداشت در مورد واکسن پاستور در خدمت بزرگنمایی واکسن برکت قرار گرفت؟ حتما هیچ کس نمایش گسترده تلویزیونی اولین دوز تزریق فرزند رئیس ستاد اجرایی و غیره را فراموش نکرده است در حالیکه سایر موارد مثل واکسن رازی و واکسن پاستور هم مراحل مذکور را بدون برگزاری شوی تلویزیونی داشتند.
✍️شاید سوال ساده اما با پاسخی مهم باشد اگر بپرسیم کدام واکسن برای سازنده حامل اعتبار تجاری است؟ یا به تعبیر ساده کدام واکسن در صورت ورود سریع به مراحل تست های سه گانه تا دریافت مجوز تولید و تزریق اضطراری  مستقیما سود دهی داشته و خواهد داشت؟ کدام برند از چهار گزینه تولید ایران  می توانند مستقیما در نوسان ارزش قیمت سهام دیده شوند؟
✍️شاید سوال دوم را بتوان اینگونه مطرح کرد که چرا علی رغم تاکید مستمر حدودا شش ماه بر طی سریع و دقیق مراحل تست سه گانه تا تولید برکت باید یکباره شاهد توضیح مختصر و عبوری وزیر بهداشت در مورد واکسن تولید مشترک ایران - کوبا (پاستور) بعنوان اولین و بهترین باشیم؟ با تاکید بر این نکته که واکسن پاستور و رازی تحت مالکیت دو مرکز حاکمیتی قرار داشته و اصولا نمی توانند مستقیما حامل منافع شرکتی مشخصی باشند. عنوان خبری دوشنبه واکسن پاستور که بلافاصله در تیتر و متن برنامه خبری ساعت هشت صبح سه شنبه شبکه یک مکرر به واکسن برکت و پاستور تغییر کرد.
✍️آیا با توجه به موارد مذکور فرضیه احتمال تبانی با هدف کسب سود و برند سازی قابل بررسی نیست؟ آیا نباید عملکرد مراکز حاکمیتی نظارتی اعم از وزارت بهداشت تا کمیته تخصصی کرونا و سایر مراکژ ذیربط در خصوص احتمال ایجاد تاخیر تعمدی در طی مراحل فرایند تست سه گانه تا کسب مجوز مصرف اضطراری واکسن مراکز غیر تجاری و حتی دسترسی مناسب به واکسن خارجی بررسی گردد؟
✍️ایکاش دادستان محترم می توانستند در کنار ورود به تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی که البته مبتلابه رئیس قوه قضائیه و امرای نظامی به موضوعات حیاتی از این دست توجه کرده و حداقل اطمینان بخشی از عدم تبانی و فساد اداری و مالی مراکز ذینفع را به مردم گزارش می دادند. ۱۱خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2460
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89741
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.