تاريخ انتشار: 10 خرداد 1400 ساعت 23:44:03
پهلوان عباس عبدی

✍️شاید مهندس عباس عبدی از معدود روزنامه نگارانی باشد که علی رغم خانه بدوشی که به حکم دادگاه امثال قاضی مرتصوی قوه قضائیه متحمل شد اما هنوز می تواند جریان ساز گردد. عباس عبدی ، ابراهیم اصغر زاده و محسن میردامادی سه دانشجوی شاخص تسخیر لانه جاسوسی بودند که توسط امام خمینی(ره) به انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی نامیده شد. عباس عبدی بعدها به دلیل بروز خطاهایی که خواسته یا نادانسته در ادامه اشغال سفارت آمریکا حاصل شده بود در کنار برخی دیگر از مرحوم امیر انتظام که تمام عمر خود را به اتهامی دروغ در زندان گذراند با صدای بلند عذرخواهی و طلب حلالیت کرد.
✍️عباس عبدی تنها کسی بود که با گذشت ۲۰ سال از تسخیر سفارت آمریکا با یکی از گروگانهای آمریکایی دیدار و مجددا به اشتباهاتی از سوی طرفین در آن دوران اشاره کرد و البته تلخی و مشقات بسیاری را هم متحمل شد اما ورود به جهان را نیازمند درک شرایط همه با پرهیز از یکجانبه گرایی متکبرانه آمریکایی ، روسی تا ایرانی اعلام کرد.
✍️عباس عبدی در مناظره با پژمانفر یکی از نمایندگان مشهد در مجلس پرسید آیا برجام در مجلس اصولگرای نهم تصویب نشده است؟ چرا به دلیل تصویب برجام در مجلس اصولگرا به روحانی حمله می شود؟ آیا مصوبه برجام مجلس توسط شورای نگهبان تصویب نشده است؟ چرا مجمع تشخیص مصلحت نظام برجام را مغایر با سیاستهای ابلاغی رهبری اعلام نکرد؟ همانطور که در روند تصویب fatf به همین بهانه وقفه ایجاد کرده است؟
✍️بنابر این برخلاف دروغ پردازیهای انجام شده مجلس اصولگرای نهم برجام را در ۲۰دقیقه تصویب کرد، شورای نگهبان اصولگرا بلافاصله مصوبه برجام را تایید کرد، مجمع تشخیص مصلحت نظام که با اکثریت مخالف دولت تشکیل شده است برجام را مخالف و مغایر با سیاستهای رهبری اعلام نکرد، کمیته عالی نظارت بر برجام با عضویت ولایتی مشاور عالی رهبری ، خرازی رئیس شورای روابط خارجی رهبری ، جلیلی و شمخانی نمایندگان رهبری در شورای عالی امنیت ملی هرگز معترض برجام و مذاکره وین نشده اند.
✍️عباس عبدی خطاب به پژمانفر تاکید کرد که اگر در مورد مخالفت با برجام دروغ نمی گویید و برجام را  بد می دانید و فکر می کنید مذاکره وین به نفع ایران نیست چرا همین فردا در مجلس تصویب نمی کنید که توافق وین هر چه باشد باید به تصویب مجلس برسد؟
اگر دروع نمی گوید و جسارت دارید در جلسه صبح فردا تصویب کنید که بدون تصویب مجلس توافق وین قابل اجرا نیست، ببینیم مجلس اصولگرا جسارت و شجاعت دارد توافق وین با هر محتوایی را تصویب نکند؟
✍️پژمان‌فر اظهار کرد ما نگفتیم مذاکره از اساس غلط است ما با مذاکره ذلت‌بار مخالفیم. عبدی تاکید کرد شما دروغ می گویید همه برای حضور در مذاکره صف بسته اید، اگر دروغ نمی گویید فردا در مجلس تصویب کنید هر توافقی در وین باید به تایید مجلس برسد.
✍️مجلس اصولگرای نهم برجام را تصویب کرد شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام که مخالف دولت هستند برجام را تایید کردند، کمیسیون نظارت بر برجام با عضویت جلیلی ، خرازی ، ولایتی و شمخانی که توسط رهبری منصوب شدند هرگز علیه برجام یک کلمه تحت عنوان کمیته عالی نظارت رهبری بر برجام چیزی نگفتند. هیچ یک از کاندیداهای انتخابات هنوز به اندازه یک کلمه علیه برجام و مذاکره وین حرف نزده اند.
✍️عباس عبدی علی رغم اینکه با تحمل زندان سخت، پس از ۸۸ عهد کرده بود که دیگر وارد عرصه سیاست ایران نشود اما علی الظاهر بیش از پیش خود را موظف می بیند که فدایی مردم شریف و نجیب ایران باشد و هنوز می تواند دروغهای بسیاری را با بیان چند کلمه و چند جمله رسوا کند به نظرم  باید پهلوان عباس عبدی را خدا قوت گفت. ۱۰خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2350
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89733
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.