تاريخ انتشار: 10 خرداد 1400 ساعت 01:13:32
دوباره ایران

✍️دکتر سعید جلیلی مسئول مذاکره ایران و ۱+۵ طی سالهای ۹۲-۸۶ امروز در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری معتقد است اگر می گویی جهش تولید باید بدانید لازمه جهش تولید جهش صادرات است و لازمه جهش صادرات برخورداری از تعامل سازنده با جهان است یعنی جهش تولید و جهش اقتصادی بدون تعامل سازنده با جهان ناممکن است شاید باید باور کنیم سعید امروز به هر دلیل در حال تکرار محمود آنروز است که حتما می تواند امیدبخش باشد.
✍️اینکه جلیلی برخلاف باورهای اعلامی گذشته چرا به جهش تولید بدون جهش صادرات و جهش صادرات بدون تعامل سازنده با جهان رسیده مهم‌ نیست اما اینکه چگونه می خواهد از موانع مورد اشاره هاشمی ، خاتمی ، احمدی نژاد و روحانی عبور کند حتما نیازمند توضیح جدی است. موانعی که تمام روسای جمهور و دو نخست وزیر بعد از انقلاب معتقدند تمام توانشان را در راه  تعامل سازنده با جهان گرفت. ایکاش جلیلی می توانست به توصیح راهی برای عبور از این گردنه دشوار بیندیشد.
✍️دکتر اردکانیان با گذشت چند روز از مصاحبه مدیر شرکت تامین برق کشور مجدداً تکرار و تاکید کرد که فعالیت بسیار گسترده مراکز استخراج رمز ارزها مهمترین عامل افزایش مصرف و قطعی برق کشور است چنانچه مدیر عامل شرکت توانیر طی روزهای گذشته اظهار کرده بود که وقتی برای قطع برق مراکز استخراج رمز ارزها مراجعه می کنیم با سلاح تهدید و مانع انجام وظیفه می شوند اتهامی که طی چند سال گذشته با اشاره به فعالیت مشترک شرکتهای سپاه و چین برای استخراج رمز ارزها و دور زدن بخشی از تحریم مورد ادعا قرار گرفته است.
✍️پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مجلس بسیاری اشاره معظم له به دروغگویی و غیره را خطاب به مواضع اخیر دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب و منتخب نهم و دهم جبهه اصولگرایی می دانند که مردم را به قهر با صندوق رای دعوت کرد. اما شاید وقت این رسیده باشد تا ضمن انکار مشی و باورهای اعتقادی و سیاسی احمدی نژاد نسبت به توضیح استدلالی اشتباهات نظری و عملکردی نامبرده را که بیش از ۸ سال مقام عالی رتبه کشورمان بوده را ارائه گردد. بهرحال بخشی از جامعه متدین کشورمان هنوز بر صداقت ، درستی ، درک ، دلسوزی و تدین احمدی نژاد باور دارند.
✍️منازعه سازمان ثبت قوه قضائیه و پلیس شماره گذاری نیروی انتظامی در مورد مرجعیت صدور سند قانونی خودرو علی رغم صدها بار مذاکره و پا در میانی سایر مراجع ذیصلاح رفع نشده و بیش از نصف جمعیت کشور در برزخ مابین دو دستگاه حاکمیتی گرفتار و مستأصل بوده و ناچار از دو پرداخت برای دریافت یک خدمت هستند. اینکه امروز جلیلی بدون داشتن استدلال درستی از تفاوت اقتصاد معیشت و اقتصاد رفاه از تولید صادرات محور مستلزم تعامل سازنده جهانی حرف میزند را باید به فال نیک گرفت و همین اندازه را قدر دانست، اما اینکه دو نهاد حاکمیتی تحت مدیریت خارج از دولت و مجلس پس از چهار دهه نتوانند به حل یک مسئله برسند یعنی روسای قوه قضائیه و ناجا در تمام چهار دهه در ادعای کارآمدی و تعامل دستگاهی موفق نبوده اند.
✍️اظهارات اخیر حجت الاسلام مهدی طائب در خصوص آغاز اجرای طرح پالایش و خالص سازی انقلاب علی الخصوص با اشاره مستقیم به آیت الله سید حسن خمینی باید برای مقامات و مردم بسیار نگران کننده باشد. سیره ای که یک بار در صدر اسلام و بعد از رحلت پیامبر (ص) با حذف خاندان نبوت از سکانداری جامعه شاهد بودیم، لذا باید از اعلام آغاز طرح خالص سازی انقلاب با مفهوم بسیار ساده و صریح محدود سازی مسافران انبوه قطار انقلاب به جماعت چند نفره بر سواری انقلاب یاد کرد که حتما در گام بعد خاندان دور از سیاست و قدرت مقام معظم رهبری را نیز هدف قرار خواهد داد.
✍️ساعد که در کنار محمودی ، کاکایی و بسیاری دیگر از اهالی دنیای شعر و ادب انقلاب و کشور مورد غضب واقع شدند، با انتشار رنجنامه ای کوتاه ذیل فیلم کوتاه تری از مراسم تبلیغات انتخاباتی ۹۲ آورده است، از خدا می خواهم تا کسانی را که مسبب تبدیل یک دنیا شوق و امید جوانان به ایران اسلامی را به یاس ، افسردگی و ناامیدی رساندند خود قضاوت کند جوانانی که در نهایت شوق دوباره امید ، دوباره لبخند ، دوباره پیمان ، دوباره ایران دوباره ایران را فریاد می کردند. ۹خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2510
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89732
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.