تاريخ انتشار: 10 خرداد 1400 ساعت 00:33:47
افسردگی انتخاباتی

✍️الکسی پوشکوف رییس کمیسیون شورای اطلاعات فدراسیون روسیه اظهار کرد: توافق آتی در مورد احیای برنامه هسته ای ایران در وین یکی از مباحث مهم دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواهد بود. یعنی ما مردم عزیز ایران وقتی گرفتار ضعف و استیصال داخلی در مورد فردای کشورمان هستیم باید منتظر بمانیم تا پوتین در مورد سرنوشت ما با بایدن به تفاهم  برسند.
✍️سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نجات ایران آواره معیشت حداقلی علی الظاهر با اصلاح صورت از شیوه ریش برادری و سرداری به سبک و سیاق به اصطلاح پرفسوری آغاز کرده است که ان شاءالله طی مناظره با رقبا به اصلاح سیرت نیانجامید. بهرحال دکتر محسن با تکیه بر کسب علم اقتصاد غیر حضوری رفع مشکلات و گره گشایی را در افزایش سهم کمک معیشت ملی سهل الوصول از سرانه ۱۲۰هزار تومان به ۴۵۰هزار تومان می داند.
✍️آقای سید خراسانی که پس از ۳۸ سال حضور در قوه قضاییه هنوز در عین شرکت فعال در رقابت انتخاباتی رئیس قوه قضائیه هم هست مدعی شد منافع چند صد هزار میلیارد تومان تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین اقلام اساسی کشور به جیب حداکثر پنج نفر خاص رفته است، اما توضیح نداد طی هشت سال گذشته که در منصب عالی معاونت و ریاست قوه قضائیه قرار داشته و دارد چرا در بی عملی است و چپاول چند صد هزار میلیاردی توسط چند نفر را چاره اندیشی نکرده است؟
✍️رئیس قوه قضائیه در ساعات حضور در جلسات کمیته راهبردی اقتصادی سران سه قوه متوجه تصویب ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط سران سه قوه نشده است. ارز تخصیصی به تامین کالاهای اساسی که به دلیل ابلاغ دستورالعمل توسط معاون اول رییس جمهور به ارز جهانگیری معروف و جهانگیری را تحت ناجوانمردانه ترین تهاجم تخریبی قرار داد. رئیسی که عضو کمیته راهبرد اقتصادی سران سه قوه است، بنابر ادعای خودش علی رغم اطلاع از چپاول چند صد هزار میلیاردی کشور توسط ۵-۴ نفر مشخص بعنوان رییس قوه قضاییه هیچ اقدامی نداشته و شاید برای روز مبادا در صندوقچه اسرارش کنار گذاشته است و احتمالا تبلیغات انتخاباتی همان روز مبادا باشد.
✍️داستان ادعاهای رئیسی ما را به یاد ادعای احمدی نژاد می اندازد که از روزهای آغازین ریاست جمهوری در ۸۴ مدعی شد لیست اسامی چپاولگران حکومتی بیت المال در جیب اوست و تا اخرین روز ریاست جمهوری در ۹۲ و تا البته امروز اسمی از جیبش خارج و اعلام نشده است. بهرحال رئیسی بدون رسیدن به پست ریاست جمهوری هم باید در سمت ریاست قوه قضائیه پاسخگوی ادعای اطلاع از اسم ۴-۵ چپاولگری حکومتی صدها هزار میلیارد تومان بودجه عمومی باشد ،در غیر این صورت ادعایش تلاش برای سیاه نمایی با هدف تشویش اذهان عمومی و ناامید ساختن مردم محسوب می شود.
✍️کاندیداها ضمن متهم کردن دولت به پول پاشی در کشور با هدف اغوای مردم ایران در حال فعالیت تبلیغات انتخاباتی هستند منتها علی الظاهر کاندیداها هم برای جدب اراء عمومی ایده و حرفی جز پول پاشی ندارند. یکی به افزایش مبلغ کمک معیشت از ۱۲۰ به ۴۵۰ هزار تومان اشاره می کند و دیگری به پرداخت وام ۵۰۰ میلیون تومانی. شاید بسیاری فراموش کرده باشند که وعده پول پاشی در ۸۸ توسط مهدی کروبی با اعلام هر ایرانی ماهی پنجاه هزار تومان آغاز شد که توسط سایر کاندیداها ابتدا هو و بلافاصله پس از آغاز بکار دولت جدید با مبلغ ۴۵هزار تومان احمدی نژاد عملیاتی گردید.
✍️هنوز طعم شیرین پیگیری پُر شور و اشتیاق عمومی اخبار انتخابات آمریکا توسط مقامات ، رسانه ها و مردم ایران طی سال گذشته فراموش نشده است، طوری که حتی برخی رسانه های داخلی و خارجی نوشتند اشتیاق مردم ایران در پیگیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حیرت انگیز است، شور و اشتیاق فراگیر و عمومی که حتی در کمترین میزان ممکن در مورد انتخابات ریاست جمهوری چند روز بعد ایران دیده نمی شود، گویی که گرفتار شدیدترین سطح افسردگی انتخاباتی هستیم و خلاصی از این وضعیت حتما کار آسانی نخواهد بود. افسردگی انتخاباتی که حتی کاندیداها را به شدت مبتلا کرده تا جایی که در منش و رفتار تبلیغاتی رئیسی که به کاندید منصوب معرفی می شود هم نمی توان نشانی از شور و اشتیاق پیروزی دید و شاید این همان فاجعه بزرگی است که به شکاف بازگشت ناپذیر اجتماعی می شناسیم. ۹خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2336
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89729
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.