تاريخ انتشار: 06 خرداد 1400 ساعت 00:11:14
مرحوم زواره ای تا شیخ صادق

✍️سید رضا زواره‌ای اولین دادستان انقلاب تهران، معاون وزیر کشور، دبیرشورای عالی امنیت ملی ، نماینده تهران در مجلس وِ عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان ، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضائیه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در دوره‌های سوم و هفتم بود که در دوره نهم رد صلاحیت و بلافاصله بر اثر سکته قلبی در شهریور ۸۴ درگذشت.
✍️مرحوم سید رضا زواره ای پس از رد صلاحیت در نامه ارسالی برای احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تاکید کرد؛ برایم جای بسی افتخار است که بعد از ۲۷ سال خدمت در مسئولیت‌های مختلف، مخالفین با استفاده از تمام ظرفیت و امکانات در اختیارشان مذبوحانه به موضوعاتی متمسک شده‌اند که هر انسان باشرفی با مطالعه این افترائات، پی به ضدیتشان با حقوق ملت و پوشالی بودن قدرتشان می‌برد.
✍️حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با ارسال درخوست مداخله حکومتی مقام معظم رهبری که برای رفع عدم احراز صلاحیت برخی مدیران ارشد نظام کرده است علاوه بر تاکید بر بی عملی رئیس جمهور در دفاع از حقوق مردم مندرج در اصول ۴۳-۱۹ فصل سوم قانون اساسی عملا بر صحت ادعای فقهای شورای نگهبان مبنی بر حق تعیین تکلیف محدوده حق انتخاب برای مردم صحنه گذاشته است.
✍️اینکه علی لاریجانی فرمانده سابق ستاد مشترک سپاه پاسداران ، وزیر ارشاد و منسوب رهبری در ریاست صدا و سیما ، شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ، نماینده قم در مجلس و رئیس دوازده ساله مجلس شورای اسلامی از نگاه فقهای شورای نگهبان شایستگی حداقلی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد .
✍️نکته دوم ضرورت ارائه ادله عقلی احراز صلاحیت امثال قاضی زاده هاشمی است باید توضیح دهند با مراجعه به کدام سابقه اجرایی و مدیریتی یا تحلیل کدام تصمیم مدیریتی  در شرایط بحران ملی به توانمندی قاضی زاده رسیدند؟
✍️اینکه امثال علی لاریجانی سر به زیر و با امید به دیدن فردایی که شاید نیاید به سکوت بگذراند حرفی نیست اما تصور می کنم در ماوقع اتهام سازی متقابل اخلاقی ، مالی ، سیاسی و سلامت عقلانی روسای سابق قوه قضائیه ، اعضای شورای نگهبان ، رییس حوزه های علمیه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مرحوم شیخ محمد یزدی و شیخ صادق لاریجانی که هنوز نیازمند پاسخگویی است باید در ادعاهای اخیر صادق لاریجانی در مورد سلامت تصمیم گیری شورای نگهبان در مورد کاندیداها بررسی فوری ضورت گرفته و در برابر مردم پاسخگو باشند.
✍️اینکه برخی فقهای شورای نگهبان مانند احمد جنتی در مقاطع مختلف توسط سایر اعضای حقوقی و فقهی شورای نگهبان مورد اتهام قرار گیرند قطعا قابل اغماض و چشم پوشی نیست باید بعنوان دفاع از حقوق حداقلی مردم بدون فوت وقت مورد رسیدگی و پاسخگویی قرار گیرد تا شاید هنوز کور سوی اعتماد و امید حداقلی مردم به نهادهای حاکمیتی به خاموشی و سیاهی نرسد.
✍️براساس اصل ۱۱۱ قانون اساسی یک یک نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در برابر خدا و مردم مسئول هستند باید یک یک نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در خصوص نظارت و سلامت عملکرد شورای نگهبان اقدام کنند. ۵خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2740
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89701
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.