تاريخ انتشار: 03 خرداد 1400 ساعت 20:42:09
اراده و قدرت مداخله نظامی

✍️جنگ یازده روزه در دفاع از نمازگزاران و زائرین قدس شریف که مورد برخورد نظامیان صهیونیستی قرار گرفته بودند ، توسط گروههای جهادی از غزه آغاز و بالاخره با میانجگری السیسی رئیس جمهور مصر و حمایت امیر قطر ، رئیس جمهور آمریکا و دبیرکل سازمان ملل از ساعت دو بامداد جمعه ۳۱اردیبهشت با پذیرش آتش بس توسط طرفین درگیری خاتمه یافت.
✍️اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق حکومت خودگردان و عضو ارشد دفتر سیاسی حماس با اعلام پذیرش آتش بس  اظهار کرد: از تمام کسانی که در کنار قدس ، مقاومت و ملت فلسطین قرار گرفتند تشکر می کنم از برادرانم در مصر که نقش خود را برای مهار تجاوزگری اسرائیل ایفا کردند تشکر می کنم از قطر و سازمان ملل که در توقف تجاوزگری سهیم بودند تشکر می‌کنم ما از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم که از هیچ کمکی به مقاومت غزه دریغ نکرد.
✍️جنگ یازده روزه اولین نبرد نظامی با آغازگری گروههای جهادی فلسطینی است که با حمله موشکی به مناطق اشغالی و تل آویو آغاز شد ، جنگی در حمایت از ساکنین فلسطینی کرانه باختری و البته آزادی دسترسی مسلمانان به مسجدالاقصی است که طی تمامی سالها تحت کنترل شدید نظامیان اشغالگر قرار دارد ، هر چند برخی مقامات اسرائیلی مدعی آغاز درگیری توسط گروههای جهادی غزه در پاسخ به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز قدس مبنی بر ضرورت قیام و مقاومت تا دستیابی به همه پرسی آزادانه در کل سرزمینهای اشغالی اعلام کردند.
✍️اما طی درگیری گسترده یازده روزه باریکه غزه علاوه بر ۲۴۰ شهید ، ۱۷۱۰ مجروح و بالغ بر ۵۸ هزار آواره متحمل تخریب بیش از ۲هزار واحد مسکونی ، اداری ، درمانی و ... شد که باید با دریافت کمک انساندوستانه از کشورهای اسلامی و بین المللی بازسازی گردند ، البته براساس اطلاعات غیر شفاف اعلامی حمله گسترده موشکی به سرزمینهای اشغالی تا تل آویو هم تلفات جانی حدود ۱۲ نفر بدون ذکر تعداد مجروحان اعلام و از میزان خسارت وارده به تاسیسات اقتصادی ، صنعتی ، نظامی تا اماکن عمومی خبری منتشر نشده است ، خساراتی که باید متناسب با قدرت تخریبی حدود ۴هزار راکت پرتابی گروههای جهادی به سمت سرزمینهای اشغالی باشد.
✍️همانطور که مقامات حماس و جهاد اسلامی همصدا با برخی فرماندهان کشورمان طی هفته گذشته مکرر بر پشتیبانی نظامی و تسلیحاتی غزه توسط ایران تاکید کردند ، اخیراً برخی فرماندهان ارتش هم به آمادگی ایران در تامین تسلیحات با قدرت و دقت بالاتر یا گشودن جبهه جدید درگیری با ارتش اسرائیل اشاره کردند ، همانطور که برخی از مقامات و فرماندهان کشورمان طی سالهای گذشته مکرر بر تامین و تجهیز غیر قابل برآورد و غافلگیر کننده جبهه مقاومت در لبنان تا سوریه و عراق تا غزه و کرانه باختری تا یمن و غیره بعنوان یکی از عوامل اصلی شکست اسرائیل در دو جنگ ۳۳روزه ۲۰۰۶ و ۲۲ روزه ۲۰۰۸ با حزب الله لبنان و جنگ ۵۱ روزه ۲۰۱۴ با گروههای جهادی غزه تاکید کردند ، اظهاراتی که در سال گذشته پس از ایراد اتهام عربستان و امارات در مورد یمن علیه کشورمان بلافاصله با هوشمندی توسط انصار الله یمن تکذیب شد.
✍️اینکه یمن با اتکا بر تجهیزات پیشرفته نظامی دریافتی از ایران که البته قطعا به سادگی هم ممکن نیست علاوه بر مقاومت بی نظیر هشت ساله در برابر حمله ائتلاف نظامی ارتشهای چند کشور عربی بوده و متقابلا از قدرت حمله به نقاط حساس و کلیدی اقتصادی و نفتی در عمق استراتژیک عربستان و حتی امارات برخوردار باشد حکایت از عزم و اراده راهبردی ایران در گسترش عمق راهبردی در مناطق مختلف جهان است ، حفظ و گسترش عمق راهبردی که از طریق تجهیز و تسلیح نیروهای مردمی و جهادی مخالف و مقابل آمریکا و متحدینش پیگیری می شود.
✍️شاید علی رغم موافقت یا مخالفت با راهبرد مسلح سازی گروههای جهادی و خط مقاومت با توجه به شرایط عینی موجود باید به سوالاتی از این دست تامل کرد . آیا راهبرد عمق استراتژی تعیین کننده سیاستهای سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، نظامی و روابط بین الملل ایران است؟ یا میزان برخورداری از قدرت نظامی و اقتصادی است که حدود عمق استراتژیک و جنس روابط بین الملل کشورمان را تبیین کرده و مشخص می کند؟
✍️ضمن گرامیداشت یاد و خاطره غرور آفرین شهدا و رزمندگان حماسه ساز دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر که همواره و تا امروز به نماد مقاومت ایران اسلامی می شناسیم باید به خاطر داشت که بسیاری از کارشناسان نظامی و سیاسی دفاع مقدس معتقدند ورود ما به خاک عراق از جمله دلائل انگیزشی دشمن در ایستادگی متقابل و حتی تغییر روند صحنه جنگ به نفع دشمن بود ، آیا گسترش متکی بر قدرت نظامی عمق استراتژیک به همین معنا نیست. ۳خرداد۰۰

  تعداد بازديدها: 2762
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89677
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.