تاريخ انتشار: 03 ارديبهشت 1400 ساعت 00:42:48
نشست سران ۱+۵ و ایران

✍️شاید سوال مناسبی است اگر بپرسیم چرا برای مذاکره و نتیجه پایانی قابل اعتماد متقابل بین ایران و ۱+۵ مانند بسیاری از موارد جدی مشابه در جهان نشست سران برگزار نمی شود؟ آیا اولویتی بالاتر از منافع ، مصالح و امنیت بلند مدت و پایدار مردم کشورهای مختلف جهان علی الخصوص ایران وجود دارد؟ چرا ایران یا یکی از کشورهای عضو باشگاه ۱+۵ بانی انتشار بیانیه چنین پیشنهادی نیستند؟ آیا مذاکره و تفاهم مستقیم بین سران ایران و ۱+۵ بهترین شیوه توافقی با قدرت اجرایی قابل اتکا و پایدار نیست؟
✍️نشست سران ایران و ۱+۵ البته باید بتواند راساً در مورد موضوع هسته ای و برخورداری ایران از تمام حقوق بین المللی به راهکار مشترک برسد. تصمیم سران باید برای تمام قوای کشورهای مذکور لازم الاجرا باشد. شرایطی که برای سایر سطوح مذاکره کننده قابل دسترس نیست. چنانچه قبلا نیز مذاکره مستقیم رهبران روسیه و چین با مقام معظم رهبری به پذیرش حضور روسیه در سوریه و امضای سند راهبردی ۲۵ساله ایران و چین منجر گردید ، یا رئیس جمهور وقت آمریکا نامه خود را خطاب به مقام معظم رهبری ارسال و البته معظم له از پذیرش نامه امتناع فرمودند.
✍️اعتبار قانونی چنین تصمیماتی در کشورهای آمریکا ، روسیه ، چین و فرانسه در اختیار رئیس جمهور و در آلمان و انگلستان به صدر اعظم و نخست وزیر واگذار شده است، اما در ایران علی رغم دیدگاه های مختلف تنها جایگاه مقام مندرج در اصل ۱۱۰ قانون اساسی است که با اشراف بر سه قوه ، رسانه ها و نیروهای نظامی و فراتر از اینها تعیین سیاست های کلی نظام در تمام حوزه ها و حتی تصویب قوانین از دو موقعیت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام برخوردار است.
✍️بنابر شرایط مذکور نشست سران ایران و ۱+۵ با حضور مقام معظم رهبری از ایران و روسای جمهور روسیه ، چین ، آمریکا و فرانسه ، بعلاوه صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلستان ممکن و موثر خواهد بود. البته رئیس جمهور ایران نیز می تواند با اتکا بر اصل ۱۱۳ و اخذ مجوزهای لازم از سوی مقام معظم رهبری مندرج در اصل ۱۷۶ قانون اساسی مسئولیت مذکور را نیابتاً عهده دار گردد.
✍️فراموش نکنیم مرحوم آیت الله هاشمی رئیس مجلس وقت به نیابت از امام خمینی (س)، که به دلیل بی کفایتی و شکست های پی در پی طرحهای عملیاتی فرماندهان نظامی ناچار از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شد ، سال های سال مورد توهین و ناسزا قرار گرفت، قطعنامه ۵۹۸ که در دوران ریاست جمهوری و ریاست شورای عالی دفاع وقت رهبری و وزارت خارجه دکتر ولایتی انجام و به فرموده اخیر مقام معظم رهبری حضرت امام شخصا ، آگاهانه و با درایت در شرایطی اجتناب ناپذیر هر چند تلخ مورد پذیرش قرار دادند.
✍️رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس که همواره به عنوان تیم افراطی علیه دولت ایفای نقش می کنند امروز نوشته که در صورت ناتوانی در اتخاذ راهکارهای عملی و قابل دسترس برای لغو کامل تحریم ها باید اموال رئیس جمهور و وزیر خارجه مصادره شود . البته می توانست پیشنهادی کامل باشد اگر اظهار می کرد در صورت ناتوانی در اتخاذ راهکارهای عملی و قابل دسترس لغو تحریم ها ظرف دو ماه باید تمامی مقامات ذیل مورد مواخذه و برخورد قرار گیرند.
✍️تمام مقامات عالی ذی ربط کشور شامل سران سه قوه ، فرماندهان عالی نظامی ، وزرای دولت ، مشاورین رهبری ، فرماندهان عالی ، نمایندگان مجلس ، شورای عالی امنیت ملی ، کمیته عالی نظارت بر برجام ، شورای راهبردی روابط خارجی ، مجمع تشخیص مصلحت ، معاونین قوه قضائیه ، معاونین وزارت خارجه ، روسای تیم مذاکره کننده ادوار گذشته ، رئیس سازمان انرژی اتمی ، نمایندگی های ایران در نیویورک ، ژنو ، لاهه و ... تا رئیس و معاونین صدا و سیما ، مدیران رسانه و مطبوعات حکومتی و دولتی که طرحی عملی و قابل دسترس برای اتمام ظلم و فشار آمریکا بر زندگی ، آرامش ، آسایش و توسعه مردم ایران نداشته و ندارند.
✍️امروز مهمترین مسئله ایجاد امکان و پشتیبانی لازم برای تمرکز تیم مذاکره کننده غیر مستقیم با آمریکا است . امروز مذاکره بر سر تدوین هزاران جزئیاتی است که در صورت عدم اطلاع به موقع و یک غفلت از سر خستگی می تواند مجرایی برای فرار آمریکا در لغو کامل و قابل راستی آزمایی ۱۵۰۰ مورد تحریم توسط ایران باشد ، لذا مشاور بین الملل رهبری ، شورای راهبردی روابط خارجی ، شورای امنیت ملی ، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، روسای قبلی تیم مذاکره کننده ایران ، صدا و سیما ، فرماندهان عالی نظامی ، رییس و معاون بین الملل قوه قضاییه ، البته رئیس جمهور ، معاون حقوقی ، وزرا و معاونین حقوقی و بین الملل وزارتخانه ها و ... تماما در صورت کوتاهی در پشتیبانی و حمایت لازم از تیم مذاکره کننده به قول حجت الاسلام رئیسی باید به جرم بی عملی مورد محاکمه و برخورد قرار گیرند. ۲اردیبهشت۰۰

  تعداد بازديدها: 2729
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89338
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.