تاريخ انتشار: 01 ارديبهشت 1400 ساعت 23:56:20
رهبری و آخرین مذاکره

✍️شاید با مسامحه بتوان مدعی شد که جز نامه ارسالی امام خمینی(س) به گورباچف هیچ موضوع و موردی دیگری را در ۴۲ سال مذاکره ایران با طرف های خارجی را نتوان مورد اشاره قرار داد که مذاکره کننده ایرانی از حمایت یکپارچه گروه های قدرت در کشورمان برخورد یا لااقل به شکلی بی رحمانه و خصومت آمیز مورد حمله ، تحقیر ، اتهام و تخریب قرار نگرفته باشد . مکاتبه امام با گورباچف شاید به سه دلیل مورد هجمه ، تحقیر ، توهین و تهمت قرار نگرفت که اولا بدترین شرایط سیاست خارجه ما بعد از قطعنامه ۵۹۸ را اصلاح کرد . ثانیا هیچ قبل و بعدی نداشت . ثالثا هر گونه تحقیر ، توهین و تهمت به رهبر جرم محسوب و قابل پیگرد قانونی است.
✍️علی الظاهر هیچ دار و دسته متکی بر مسند قدرت جز خود را شایسته و لایق مذاکره با طرف های خارجی نمی بیند و البته مخالفین مذاکره و تخریب کنندگان تیم های مذاکره کننده کشورمان هم هرگز جز توصیه های سیاسی - الهی یا فلسفی - رویایی هم ارمغانی نداشته و هرگز هیچ منتقد روند مذاکره حتی به اندازه یک کلمه به راهکاری عملی برای مقلوب کردن طرف مذاکره اشاره نکرده و نمی کنند.
✍️توصیه کنندگان اخلاقی و سیاسی به تیم مذاکره کننده کشورمان گویی هرگز متوجه نشده و نمی شوند که طرف مذاکره با تمام توان برای حداکثر سازی منافع خود پشت میز مذاکره نشسته و می جنگد یا در صدد وادار ساختن ما به تمکین در برابر شرایط مورد علاقه اعلامی است . گویی درک نمی کنند که طرف مذاکره تحت اراده و امر ما نیست و رهبر ما را رهبر خود نمی داند و تعهدات یا قول ما و رهبرمان را قابل اعتماد نمی داند چنانچه ما هم آنها و رهبرشان را شایسته و قابل اعتماد نمی دانیم.
✍️توصیه کنندگان دائمی به مذاکره کنندگان کشورمان گویی نمی دانند که حداقل در مورد کشورمان واقعیت این است که طرف های مذاکره غالبا ایران را تهدید و ناقض صلح و امنیت منطقه و جهان می شناسند و ما نهایتا آنها را بی توجه یا ناقض حقوق ایران اعلام می کنیم . آنها با اتکاء بر اهرم های فشاری که در اختیار دارند ایران را در مضیقه تامین روابط و نیازمندی های ابتدایی تا اساسی قرار می دهند و ما غالبا مبادرت با ایجاد سطح و نوعی از ناامنی اشاره می کنیم . چنانچه در موضوع هسته ای در برابر اعمال تحریم یکجانبه آمریکا که به تعبیر مقام معظم رهبری اروپا هم امریکا را ارباب خود می داند ما جز تاکید بر طی مسیر افزایش غنی سازی اورانیوم تا یک گام به امکان ساخت بمب اتم ابزار قابل اتکایی نداریم.
✍️ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به درستی برجام را تحمیل ایرانیان به حماقت و نادانی تیم مذاکره کننده آمریکایی نامید و به همین دلیل تمام توان آمریکا را به کار برد تا برجام را نابود و ایران را به شورای امنیت سازمان ملل باز گرداند . اقدامات پی در پی ترامپ هرگز قادر به عبور از سد مستحکم برجام نشد لذا امروز جهان شاهد است که آمریکا حتی برای دیدار معمول با تیم مذاکره کننده ایران ناچار از تحمل انتظار طولانی پشت درهای اجلاس ایران و ۱+۵ می باشد تا با موافقت ایران به برجام بازگشته و صرفا در قالب برجام بتواتد یکی از طرف های گفتگوی جمعی با ایران باشد.
✍️امروز سردار قالیباف مدعی است مصوبه مجلس صنعت هسته ای ایران را به حرکت درآورده و علاوه بر آغاز غنی سازی ۶۰٪ - ۲۰٪ و نصب تجهیزات جدید آب سنگین و عملیاتی سازی آبشارهای جدید شامل ماشین های R4  , R6 , R9 به افتتاح ده ها طرح جدید رسانده است ، بی آنکه توضیح دهد چگونه تحقق توانمندی مذکور برخلاف هزاران دروغ طراحی و منتشر شده طی هفت سال گذشته ظرف همان سال ها و ذیل برجام مورد تحقیق ، طراحی ، تولید و آماده سازی قرار گرفته است.
✍️مذاکره وین به اذعان ایران و تمام طرف های ۱+۵ در آخرین گام لغو تحریم ها و موافقت ایران با بازگشت آمریکا به برجام قرار دارد ، لذا قوم و قبیله ضد برجامی داخلی همسو با صهیونیسم تمام توان خود را صرف تخریب پیروزی بزرگ ایران کرده است چنانچه تلویزیون کشورمان بسیار بیش از شبکه های اسرائیلی و همراه با سایر عناصر و عوامل جریان نفوذ در جوش و خروش تخریب دستاورد ایران در وین می باشد.
✍️شاید وقت مناسبی است تا مقام معظم رهبری که به عنوان تعیین کننده و مسئول عالی سیاست خارجی کشورمان شناخته می شود راسا مسئولیت اتمام کار را به عهده گرفته مذاکره را مانند واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به صراحت منع بفرمایند یا با اعزام دستیاران معتمد ، توانمند و منسوب خود به وین مانند دکتر ولایتی مشاور ارشد روابط بین الملل یا دکتر خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که از سابقه طولانی وزارت خارجه کشورمان هم برخوردارند ، انتهای مذاکره را مدیریت و کشور را حداقل به حسب ظاهر به همصدایی در موضوع مذاکره برسانند تا در روزگار سخت کرونا و فشار متراکم ناشی از سال ها جنگ اقتصادی بتوانند مفری برای دستیابی به آرامش و آسایش مردم ایران فراهم نمایند. ۱اردیبهشت۰۰

  تعداد بازديدها: 2965
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89331
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.