تاريخ انتشار: 21 فروردين 1400 ساعت 21:34:24
افشای همکاری اطلاعاتی امارات با رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان

رییس امنیت سایبری امارات فاش کرد که ابوظبی علیه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی همکاری اطلاعاتی کرده است.
«محمد حمد الکویتی» در مصاحبه اختصاصی با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گفت: در ماجرای حمله سایبری گروه موسوم به«Lebanese Cedar» (درخت سدر لبنانی) در ژانویه گذشته، امارات و اسرائیل با یکدیگر درباره فعالیت‌های سایبری حزب الله لبنان تبادل اطلاعات کردند.به ادعای این مقام اماراتی، گروه«Lebanese Cedar» وابسته به حزب‌الله با استفاده از برنامه‌ها و فناوری‌های مرتبط با هکرهایی که به ادعای او با ایران مرتبط است، به سرورهایی در آمریکا، انگلیس، مصر، اردن، لبنان و رژیم صهیونیستی و بخش‌هایی از کرانه باختری نفوذ کرده‌ است .وی افزود: امارات نیز در این حمله سایبری مورد هدف قرار گرفت و در ابتدا بخش خصوصی متوجه آن شد و دولت ابوظبی سپس در همکاری با اسرائیل متوجه دامنه و گستره این حمله شد.
رییس امنیت سایبری امارات اضافه کرد: همکاری اطلاعات امنیتی زیادی با شریک اسرائیلی داریم و کار اطلاعاتی علیه حزب الله نیز در همین چارچوب صورت گرفت و این موضوع به ما اجازه می‌دهد تا در زمینه‌های مختلفی تبادل اطلاعات کنیم. به گفته او یکی از نشانه‌های روابط مستحکم با اسرائیل، میزبانی دبی از کنفرانس امنیت سایبری رژیم صهیونیستی است که در نوع خود تاکنون سابقه نداشته است.خبر دیگر اینکه رویترز از قول منابع دیپلماتیک گزارش داد که دولت فرانسه و اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌ها برای تحریم سیاستمداران لبنانی هستند. هدف از چنین اقدامی اعمال فشار به سیاستمداران لبنانی برای توافق در مورد تشکیل دولت جدید و نجات کشور از خطر فروپاشی اقتصادی عنوان شده است.
دولت فرانسه مبتکر و هدایت‌کننده فشارهای بین المللی برای تغییرات ساختاری در لبنان بوده ولی تاکنون هیچیک از این اصلاحات که شرط اهدای کمک مالی خارجی است اجرا نشده و جناح‌های سیاسی رقیب حتی در مورد انتخاب اعضای دولت جدید به توافق نرسیده‌اند. با توجه به اینکه اکثر سیاستمداران ارشد لبنانی در کشورهای اروپایی املاک و نقدینگی دارند و فرزندان خود را برای تحصیل به اروپا می‌فرستند اعمال تحریم‌هایی نظیر ممنوعیت سفر به اروپا یا مسدود کردن دارایی آنها می‌تواند تاثیر گذار باشد. ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز در جلسه پارلمان این کشور گفت: برای اعمال فشار بر سیاستمدارانی که منافع عمومی را فدای منافع شخصی خود کرده‌اند طرح‌های مشخصی در حال بررسی است. در چنین شرایطی معاون دبیرکل اتحادیه عرب در جریان سفر به بیروت اعلام کرد که اوضاع لبنان بحرانی است. «حسام زکی» گفت که با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان درباره آمادگی دبیرکل اتحادیه عرب برای کمک به برقراری تماس میان طرف‌های اصلی بحران سیاسی لبنان صحبت کرده است. عون نیز با استقبال از این پیشنهاد گفت که مشکلی با این موضوع ندارد.

*روزنامه اطلاعات

  تعداد بازديدها: 863
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89215
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.