تاريخ انتشار: 18 فروردين 1400 ساعت 00:56:36
بلیط یکسره ۱۴۰۰

✍️مسافرین قطار ۱۴۰۰ قطعا ایستگاه ۱۵۰۰ را ندیده و همه بین راه پیاده خواهندشد . فقط طی پانزده ماه گذشته حدود شصت و پنج هزار نفر در ایستگاه کرونا پیاده شدند . البته برخی هم بودند علی رغم سال ها چشم انتظاری مردم و پیگیری حضرت عزرائیل بالاخره با سنین نزدیک به قرن بنابر نوشته اطلاعیه های ترحیم به دیدار حق شتافتند!! و برخی هم علی رغم تلاش و کسب حداقل رای انتخاباتی اما فرصت نشستن بر صندلی مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را نداشتند . هر چند شاید به عمل خیری ، بخت یارشان بود که پیاده شدند.
✍️انتشار خبر عفو و آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشتی آبان ۹۸ از زندان یادآور واقعیت ادامه حبس دانشجویان معترض علیه شرایط سخت معیشتی و زندگی اجتماعی است . عناوین مشکلات معیشتی که این روزها و آن روزها هم تیتر اول برنامه های مجری محورِ تلویزیون و برخی مطبوعات حاکمیتی در اعتراض به دولت است.
✍️افراد بسیاری که از سازندگان و به حرکت انداختن لکوموتیو و قطار انقلاب بودند ، هر کدام به دلیلی و به مرور طی سال ها ناچار از قطار پیاده یا به بیرون پَرتاب شدند و هیچ کس نمی داند تا کدام ایستگاه در ۱۴۰۰ مسافر قطار انقلاب دهه پنجاه خواهند بود.
✍️افرادی شاید به رسمی ناپسند در بازدید از اماکن زیبای تاریخی کشورمان با درج تاریخی ، آمدند شان را به یادگار نوشتند و امروز برخی موارد از این کار ناپسند با قدمتی چند صد ساله خود جزیی از آثار تاریخی هستند . ما در شکل گیری ، پیروزی و ادامه حرکت انقلاب بسیار به عملکرد برخی در چند دهه حکومت دیگران اشاره می کردیم و امروز برخی در اعتراض به عملکرد چند دهه گذشته ما اشاره می کنند . بهرحال قبل از ایستگاه ۱۵۰۰ همه ما مسافرین ریز و درشت امروز قطار ۱۴۰۰ دیگر نیستیم.
✍️امروز همه از وحشت تکرار عهدنامه گلستان و ترکمنچای می ترسند و وعده به رشد عقلانیت و تجربه کشور در پذیرش موارد دیگر می دهند در حالی که هر روز ابعاد جدیدی از قراردادهای ننگین فدراسیون فوتبال کشورمان علی رغم صد جور سیستم نظارتی اهل سفر با صدور احکام سنگین انضباطی AFC همراه است.
✍️امروز در حالی وارد قطار ۱۴۰۰ شدیم که همه ی دنیا حتی ایران سهم خود از خسارت ناشی از اشغال کویت توسط صدام را از محل فروش نفت عراق دریافت کردند ، در حالی که علی رغم گذشت ۳۲سال هنوز هیچ کس از حقوق و خسارت صدها برابری بابت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران چیزی نمی گوید و حتی گفتنش در کشورمان به شکل فاجعه باری جرم انگاری و شاید نقض امنیت ملی محسوب می شود.
✍️امروز با ورود قطار ۱۴۰۰ حتی سردار عزت الله ضرغامی پس از ۲۲ سال معاونت و ریاست بر سازمان صدا و سیما و تولید هزاران فاجعه ی فرهنگی ریز و درشت که به رویش میلیون ها بشقاب گیرنده ماهواره برای فرار از پوچ گرایی تلویزیون ایران بر پشت بام ایرانیان منجر شد هم با شعار فرصت زندگی به صرافت دستیابی به ریاست جمهوری ایران افتاده است . واقعا چه کم دارد سردار ضرغامی از سردار دهقان ، سردار رستمی ، سردار محمد ، سردار سرلشکر رضایی و سردار قالیباف که سهمش ریاست بر مجلس شد . بهرحال اینکه سردار ضرغامی هم بفهمد مردم فرصتی برای زندگی می خواهند قابل تامل و تقدیر است.
✍️آیت الله هادی خامنه ای از برادران رهبر معظم انقلاب مدعی است دولت بعد ، احتمالا دست کسانی‌ست که همه چیز در اختیارشان است ، جناح رقیب دولت نمی‌خواهد برجام در دولت روحانی به سرانجام برسد، سنگ‌اندازی می‌کنند تا دولت بعدی بیاید و افتخارش نصیب دولت فعلی نشود . البته سردار قالیباف ریاست مجلس هم طی روزهای گذشته پیشاپیش و به صراحت موفقیت برجام ، باز شدن قفل صنعت هسته ای و لغو تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران را از دستاوردهای قانون راهبردی لغو تحریم مجلس یازدهم اعلام کردند.
✍️سردار رمضانی شریف سخنگوی سپاه  سخنان سردار جوان معاون سیاسی سپاه در مورد تخلف و برکناری سردار سعید محمد را مواضع و تحلیل شخصی سردار جوان که به مراتب در جایگاه بالاتر سازمانی نسبت به سردار رمضان شریف قرار دارد عنوان کردند ، هر چند ادعای تخلف و برکناری سردار سعید محمد را هم تکذیب نکردند.
✍️بهرحال سرداران سپاه باید درک کنند که جنگ قدرت از مهمترین عوارض غیر قابل درمان ورود آشکار و پنهان نیروهای نظامی به عرصه فعالیت های سیاسی و انتخاباتی است ، همان آسیبی که به اعلام رسمی منع فعالیت نیروهای مسلح علی الخصوص سپاه در حوزه سیاسی و انتخاباتی توسط امام خمینی (ره) منجر شد. ۱۷فروردین۰۰

  تعداد بازديدها: 3136
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89180
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.