تاريخ انتشار: 12 فروردين 1400 ساعت 22:18:25
ارکان چند پاره حاکمیتی

✍️دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با حضور در برنامه تازه تاسیس کلاب ها و فضای مجازی نه تلویزیون انحصاری کشورمان طبق معمول و ضمن پذیرش مسئولیت کامل تنظیم پیش نویس ، تصویب در دولت و امضای سند راهبردی همکاری ۲۵ساله ایران و چین ، مجددا از جعل گسترده حقایق و اصرار به دروغ پردازی تخریبی مستمر تلویزیون تحت عناوین مختلف مانند سریال سازی گاندو علیه دستگاه های کلیدی مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا شامل دستگاه رسمی دیپلماسی ، بانک مرکزی و وزارت نفت و البته شخص رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد.
✍️وزیر خارجه برخلاف داستان سرائی و افسانه سازی دستگاه های تبلیغاتی به یک روشنگری دیگر در مورد روسیه اشاره نمود . ظریف تاکید کرد اولین سفر فرمانده سپاه قدس شهید سلیمانی به مسکو پس از امضای برجام و در دوران ریاست جمهوری حجت الاسلام روحانی و وزارت ظریف در مرداد ۹۴ انجام شد . به این معنا که در دولت اصولگرا و ارزش مدار احمدی نژاد ! هیچ اتفاق نظر ، ملاقات و همکاری فی مابین ایران و روسیه وجود نداشت . همانطور که چین پس از ترامپ و آمدن بایدن حاضر به امضای سند راهبردی ۲۵ساله شد.
✍️ایکاش برخی می توانستند صادقانه حرف بزنند ایکاش تنها شاهد ماجرا یک روز نقل کند که پس از اولین دیدارش در معیت سردار سلیمانی و وزیر امور خارجه وقت دولت احمدی نژاد ، بشار اسد به ایشان و سردار سلیمانی این پیروزی بزرگ را تبریک گفته بود که توانستند بالاخره برای چند ساعت وزیر خارجه وقت ایران در سال ۹۰ را به دمشق بکشانند اما اولین مقصد دکتر ظریف پس رای اعتماد مجلس در ۹۲ سفر به دمشق و دیدار با بشار اسد و سپس با سید حسن نصرالله در بیروت بود.
✍️حتما تمام ابهامات و سوالات مربوط به توافق راهبردی ۲۵ساله ایران و چین تا مشاهده استقلال ، رشد و پیشرفت متوازن و پایدار ، ارتقاء رفاه عمومی ، بازگشت غیر نفتی ایران به اقتصاد بین المللی ، ... و خروج بی هزینه چین از ایران حتما ورود ایران به چین باقی خواهد ماند و حتی توضیحات مقامات چیزی از بار و فشار واقعی احتمال فروش ایران نخواهد کاست.
✍️مردم ایران و بسیاری از کارشناسان کشور و حتی هموطنان مقیم خارج از کشور بدون شک با اطمینان به تعهد ، وطن پرستی ، کاردانی ، تخصص و فهم عمیق از امنیت ملیِ دکتر طریف که البته من نیز طی سال های دور از نزدیک شاهدش بودم نهایتا به سند راهبردی ۲۵ساله ی ندیده ی ایران و چین اعتماد خواهند کرد . اما هنوز یک سوال کلیدی باقی است. چرا دشمنان قسم خورده دولت و دکتر ظریف یک پارچه و بی وقفه سند طراحی و امضا شده ظریف و وزیر خارجه چین را البته بدون ذکر نام ظریف تائید ، لازم الاجرا و تنها راه پیروزی و سعادت ایران اعلام می کنند.
✍️مقام معظم رهبری در پیام سالانه ی عید نوروز برداشتن تحریم را مهم اما خنثی کردن تحریم به معنای اتکا برداشته های ملی را مهمتر اعلام فرمودند . اما دشمنان دولت و ظریف که از حامیان افراطی سند راهبردی ۲۵ساله هستند توافق ۲۵ساله را خنثی کردن تحریم در چین تعریف می کنند . یعنی اتکاء بر داشته های ملی در فهم جریان افراطی ضد دولت به صراحت در چینی بودن تعبیر می کند.
✍️نکته آخر اینکه من نیز معتقدم به درک ، درایت ، تعهد ، کاردانی و وطن پرستی ظریف برای پیشرفت ایرانی مستقل و پایدار می توان اعتماد کرد ، اگر چه چون برجام هر عامل بی ربط قدرتمند داخلی می تواند به سادگی صحنه روابط معقول ایران را در هم ریخته و تغییر دهد اما مسئله این است که جریان افراطی که امروز یکپارچه در حمایت تام البته بدون ذکر نام ظریف از سند راهبردی ۲۵ساله که ندیده اند به میدان آمدند؟ آیا به سعادت مردم و به پیشرفت ایران می اندیشند یا چنانچه در سخنان برخی از سردمداران جریان افراطی جاری است ، تنها پناه گرفتن در ظرفیت بزرگی به نام چین را فرصتی برای ادامه منازعه و مقابله یک جانبه جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا می دانند. همین ۱۲فروردین۰۰

  تعداد بازديدها: 2830
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89129
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.