تاريخ انتشار: 08 فروردين 1400 ساعت 01:13:55
نکاتی پیرامون پیام «فرمانده محترم سپاه» پس از سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری

در پی سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری، فرمانده محترم سپاه پاسداران پیامی خطاب به ایشان صادر و در ضمن آن اعلام کرد: سپاه خود را در نقطه مرکزی مخاطبان این فرمان‌های نورانی قرار داده است.

مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» را شعار سال اعلام و به اثرات مهم تحقق این شعار پرداختند. در فرازهایی از این سخنان آمده است: «در سال ۹۹ جهش تولید کامل صورت نگرفت ... قدرت خرید مردم باید بالا برود... بایستی کانالهای فساد و مجاری فساد به کلی بسته بشود، همه کشورهای دنیا فضای مجازی‌شان را مدیریت می‌کنند ولی ما افتخار می‌کنیم که آن را ول کردیم درحالی‌که این به هیچ‌وجه افتخار ندارد و...». 

 در پی این سخنان و اوامر، فرمانده محترم سپاه پاسداران پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب صادر و در ضمن آن اعلام کرد: «سپاه خود را در نقطه مرکزی مخاطبان این فرمان‌های نورانی قرار داده است...آنقدر می‌سازیم، تولید می‌کنیم، به یاری مردم می‌شتابیم، با فساد مقابله می‌کنیم، فن‌آوران جوان را بسیج می‌کنیم، گروه‌های بی‌شمار بسیجی را در میدان عزت مردم گسیل می‌داریم، خانواده‌ها را یاری می‌کنیم تا توانمند شوند و قدرت می‌سازیم تا دشمن ناتوان شود و دیگر یارای تعقیب سیاست‌هایش را نداشته باشد. ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت... ما برای تحقق انتظارات و منویات حضرتعالی، ستاد تحقق فرامین نوروزی تشکیل داده‌ایم». در ارتباط با این پیام چند نکته قابل توجه است:

 1.  کسی منکر توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست زیرا هم به لحاظ نیروی انسانی غنی است و هم امکانات بسیاری دارد و با اتکای به آنها، اقدامات فراوانی می‌‌تواند انجام دهد و با اتکای به همین امکانات است که سپاه «ستاد تحقق فرامین رهبری» تشکیل داده و فرمانده‌ محترمش این گونه وعده می‌دهد؛ امّا سئوال این است که آیا بر اساس متن این پیامِ «پر از وعده‌های صریح» و تشکیل ستاد مستقل برای انجام فرامین، از نظر سپاه، دولت که باید «نقطه مرکزی مخاطبان» باشد، به هر دلیل خود را مخاطب این پیام نمی‌داند و در صدد تحقق آن نبوده و نیست لذا سپاه به طور مستقلّ اقدام کرده است؟ البته این برداشت چند سال است از جانب برخی نهادهای تبلیغی، القا می‌شود و به صراحت دولت موجود را پیر، ناتوان، دلداده به غرب، و ... معرفی می‌کنند و  ظاهرا به همین جهت هم شاهد حضور چندین کاندیدای قطعی و محتمل انقلابی-سپاهی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری هستیم. 

 2. همفکران اصولگرای سپاه می‌توانند چنین تلقی‌ای داشته باشند ولی حق و عدل این است که اعضای توانمند سپاه پاسداران که خواهان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هستند، بنا به تاکید و وصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی - که مقام معظم رهبری همیشه بر اجرای وصیت نامه ایشان تاکید داشته اند - به واقع از سپاه استعفا دهند و بدون اتکای احتمالی به امکانات عمومی و نهادهای نظامی و دیگر نهادهای نظام، وارد صحنه انتخابات شوند و ضمن تلاش در ایجاد زمینه عادلانه برای حضور تفکرات و سلیقه های دیگر، در یک انتخابات واقعی و آزاد، رأی مردم را کسب کرده و با به دست گرفتن زمام دولت و قوای اجرایی، با تمام توان به تحقق فرامین بالا همّت ورزند.    

 3. قانوناً و طبیعتاً باید مخاطب اصلی هر قسمت این پیام وزارت‌خانه‌های مربوطه در دولت باشد و بقیه نهادها از جمله نهادهای نظامی بهره‌مند از امکانات بی‌شمار عمومی در همه زمینه‌های اقتصادی- اجتماعی-فرهنگی- نظامی و ...، باید به کمک آن وزارتخانه ها شتافته و تحت تدبیر آنان اقدام کنند. نمی‌توان بخش یا نهادی را دولتی در عرض دولت واقعی قرار داد که در هر زمینه‌ای مستقلاً وارد شود و کار وزارت‌خانه مربوطه را انجام دهد یا موازی کاری نماید که این گونه رفتار، هم دولت و وزارت‌خانه‌هایش را بی‌موضوع کرده و هم سرمایه ملّی را تلف می‌سازد. 

 4. اما نکته بسیار مهم و سؤال‌ دیگر این که آیا از نظر فرمانده محترم سپاه، این نهاد قبل از صدور سخنان نوروزی مقام معظم رهبری و متعاقب آن پیام سردار سلامی، وظیفه و توانمندی اعلام شده را داشته که تولید را این حد بالا ببرد، فساد را ریشه‌کن سازد و ...؟ اگر داشته و اقدام نکرده، باید فرماندهی این نهاد در این باره پاسخگو باشد و اگر با تمام توانش تا به حال اقدام کرده و توان دیگری بیش از آنچه نشان داده، ندارد؛ پس دیگر چه وعده‌ای و بر چه اساسی؟! طبیعی است که این‌ها وظایف شرعی و عقلی همه مردم و دستگاهها بوده و هست و نیاز به فراخوان و دعوت نداشته که بگوییم تا به حال فراخوان رهبری نبوده و ما وظیفه‌ای نداشته‌ایم. 

 امید که با ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور حماسی مردم در انتخابات 1400، شاهد قدرتمندی دوباره نظام متکی بر مردم و شتاب به سوی تعالی و پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی‌های این چند دهه باشیم.

  تعداد بازديدها: 1671
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=89089
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.